Ei helv taas miestä (omasta ajasta)
Meillä on pieni, alle 6 kk vauva. Mies on pitänyt tähän asti jonkin verran "omaa aikaa", mutta alkoi äskettäin nurista, että haluaisi säännöllisen ajan viikosta, joka on hänelle aina lapsivapaata. Käymme yhdessä pariterapiassa ja terapeuttikin suositteli tätä, toki myös vastaavasti minulle. Toistaiseksi en ole nimittäin saanut vielä lainkaan omaa aikaa. No, sovimme tällä viikolla, että mies on vapaalla perjantai-illat ja minä lauantai-iltapäivät. Sunnuntai on varattu perheelle, silloin ei sovita muuta. Odotimme molemmat innolla viikonloppua.
Mitä tekee mies? Rönyää kotiin yöllä klo 2.30 vahvassa kännissä, sammuu sohvalle ja uikuttaa nyt sängyn pohjalla krapulassa ellei ole vielä peräti humalassa.
Mulla on parin tunnin päästä varattuna kasvohoito, jonka varasin juhlistaakseni ensimmäistä "omaa aikaa", mitähän sille nyt tekisi? Ei voi peruuttaa enää, en voi ottaa vauvaa mukaan enkä voi jättää krapulaisen isän hoidettavaksi. :( Muitakaan hoitajia en näin nopeasti saa.
Mikä helvetti miehiä oikein vaivaa kun ei pysty ajattelemaan omaa napaa kauemmas?!
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:43"]
Meillä on pieni, alle 6 kk vauva. Mies on pitänyt tähän asti jonkin verran "omaa aikaa", mutta alkoi äskettäin nurista, että haluaisi säännöllisen ajan viikosta, joka on hänelle aina lapsivapaata. Käymme yhdessä pariterapiassa ja terapeuttikin suositteli tätä, toki myös vastaavasti minulle. Toistaiseksi en ole nimittäin saanut vielä lainkaan omaa aikaa. No, sovimme tällä viikolla, että mies on vapaalla perjantai-illat ja minä lauantai-iltapäivät. Sunnuntai on varattu perheelle, silloin ei sovita muuta. Odotimme molemmat innolla viikonloppua.
Mitä tekee mies? Rönyää kotiin yöllä klo 2.30 vahvassa kännissä, sammuu sohvalle ja uikuttaa nyt sängyn pohjalla krapulassa ellei ole vielä peräti humalassa.
Mulla on parin tunnin päästä varattuna kasvohoito, jonka varasin juhlistaakseni ensimmäistä "omaa aikaa", mitähän sille nyt tekisi? Ei voi peruuttaa enää, en voi ottaa vauvaa mukaan enkä voi jättää krapulaisen isän hoidettavaksi. :( Muitakaan hoitajia en näin nopeasti saa.
Mikä helvetti miehiä oikein vaivaa kun ei pysty ajattelemaan omaa napaa kauemmas?!
[/quote]
krapula ei estä hoitoa. mies kärsiköön kun on itse aiheutettua. harvoin noin kovaa krapulaa on ettei voi tehdä mitään. oksentaako 7 kertaa vessassa? jos ei niin ihan ok. t. mies
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:43"]
[/quote]
Niin. Mies ajattelee ensimmäisenä oma etuaan ja jos tilaa jää, voi uhrata ajatusmaailmassa pienen hetken muille. Näin se vain on.
M38
[/quote]
olen huomannut :(
Miehet on niin raivostuttavia. Yhtenä juhannuksena oltiin aaton aattona kaveriporukalla mökillä juhlimassa. Loppu juhannus vietettiin sitten lasten kanssa. No mitä teke mies? Ryyppäsi aamuun astia. Puoli 10 kävin väkisin hakemassa miehen nukkumaan. Annoin nukkua pari tuntia ja sitten lähdettiin halemaan lapsia.
Vitettiin juhannusaattoa ajelle siellä täällä piipahtaen välillä uimarannoille ja luontoon kävelemään. Mies kuorsasi ja nukkui autossa. Aina, kun pysähdyin pakotin miehenkin toikkaroimaan ulos. Siinä se laahusti naama valkoisena ja täristen meidän perässä mykkänä. Toivottavasti lapset ei muista tuota juhannusta.
Ap, kerro kun meet takaisin kotiin, miten mies oli pärjännyt vauvan kanssa. Ja tajusiko edes pahoitella omaa tilaansa...
Mä peruisin ajan, hoivaisin miestä js vauvaa päivällä aiheuttamalla syyllisydentunnon, ja lähtisin illalla syömään ja juomaan kasvohoitorahoilla. Su-aamuna nukkuisin pitkään.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 13:12"]
Mä peruisin ajan, hoivaisin miestä js vauvaa päivällä aiheuttamalla syyllisydentunnon, ja lähtisin illalla syömään ja juomaan kasvohoitorahoilla. Su-aamuna nukkuisin pitkään.
[/quote]
Miksi alapeukkuja? On paljon miellyttävämpää jos mies yrittää lepyytellä syyllisyydentuntoisena, kuin marmattaa äkäisenä. Lisäksi, jos ap itse haluaa joskus lähetä vähän ex-temporena viettämään tyttöjen iltaa, ei miehellä olisi mitään sanomista seuraavana aamuna.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:00"]
[/quote]
Miksi alapeukkuja? On paljon miellyttävämpää jos mies yrittää lepyytellä syyllisyydentuntoisena, kuin marmattaa äkäisenä. Lisäksi, jos ap itse haluaa joskus lähetä vähän ex-temporena viettämään tyttöjen iltaa, ei miehellä olisi mitään sanomista seuraavana aamuna.
[/quote]
Oletat, että ap:n mies kokisi syylisyydentuntoa. Mun kokemus on, että jos mies ei jo etukäteen huomioi vaimonsa tunteita (eli tajuaa olla vetämättä perseitä kun seuraavana päivänä on sovittu että hoitaa vauvaa) niin eipä tällainen mies huomioi vaimoaan muutenkaan eikä tajua itsessään tai käytöksessään mitään vikaa. Todettu monen miehen kohdalla tuttavapariskunnissa ja yhdessä omassa exässä.
Ongelmahan on tuo lapsi. Ilman lasta olisitte joko onnellisesti yhdessä tai sitten tyytyväisinä eronneina. Naurettavaa tuollainen pariterapiassa ramppaaminen ja tappelu jostakin omasta ajasta. Meillä kumpikin saa omaa aikaa just niin paljon kuin haluaa!
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:23"]
Ongelmahan on tuo lapsi. Ilman lasta olisitte joko onnellisesti yhdessä tai sitten tyytyväisinä eronneina. Naurettavaa tuollainen pariterapiassa ramppaaminen ja tappelu jostakin omasta ajasta. Meillä kumpikin saa omaa aikaa just niin paljon kuin haluaa!
[/quote]
Ongelma ei ole lapsi, vaan lapsen tavoin käyttäytyvä mies. Jos on sen lapsen hankkinut, pitää sitä lasta myös miehen hoitaa. Yllättävän moni mies, joka itse on halunnut lasta, muttuukin ihan idiootiksi sen lapsen tullessa kuvioihin.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:34"]
Ongelma ei ole lapsi, vaan lapsen tavoin käyttäytyvä mies.
[/quote]
Kyllä on. Miksi pitää kiistää ilmiselvä asia?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:00"]
[/quote]
[/quote]
Oletat, että ap:n mies kokisi syylisyydentuntoa. Mun kokemus on, että jos mies ei jo etukäteen huomioi vaimonsa tunteita (eli tajuaa olla vetämättä perseitä kun seuraavana päivänä on sovittu että hoitaa vauvaa) niin eipä tällainen mies huomioi vaimoaan muutenkaan eikä tajua itsessään tai käytöksessään mitään vikaa. Todettu monen miehen kohdalla tuttavapariskunnissa ja yhdessä omassa exässä.
[/quote]
Kyllä, nimenomaan oletan että kyseessä on normaali aikuinen(ja pienen lapsen isä!), joka tajuaa tekojensa seuraukset ja tajuaa tuntea syyllisyyttä. Mikäli näin ei ole, yksittäinen krapulassa makaaminen ei varmastikaan ole tämän parin suurin ongelma.
Ehkä olen naivi, mutta mun mies on tehnyt vastaavia krapulatempauksia myös(tosin meillä ei ole lapsia), ja olen huomannut kylmän viileän suhtautumisen toimivan paremmin, ja miehen hyvitellessä hyödyn siitä itsekin.
Vaihtakaa toisinpäin. Sinun vapaasi perjantaina ja ukon vapaa lauantaina. Ei haittaa vaikka vetäisi päänsä täyteen.
Sinä pääsisit siitä huolimatta omiin menoihisi.
Noin just isät saavat "vallan" perheissä, ne saa kulkea ja pitää vapaata perheestä, mutta äidit on sidottu lapsiin seuraavat 18 vuotta eikä saa minuuttiakaan vapaata pikkulapsista. Ottakaa hyvät naiset itsekkäästi sitä omaa aikaa ja jättäkää se ukko lapsen kanssa! Ei tarvi katkeroitua.
Luuleeko osa tosiaan että kosmetologin oi perua noin vaan muutaman tunnin varoitusajalla? Toki voi, mutta maksaa kyllä joutuu silti.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:52"]
Noin just isät saavat "vallan" perheissä, ne saa kulkea ja pitää vapaata perheestä, mutta äidit on sidottu lapsiin seuraavat 18 vuotta eikä saa minuuttiakaan vapaata pikkulapsista.
[/quote]
Tämä on vain luonnollista.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:57"]
Luuleeko osa tosiaan että kosmetologin oi perua noin vaan muutaman tunnin varoitusajalla? Toki voi, mutta maksaa kyllä joutuu silti.
[/quote]
No joo, totta, en tullut ajatelleeksi. Sairauden nojalla toki voi yrittää. Olen itsekin perunut kampaamoaikoja esim. menkkakipujen vuoksi ja soitin vain aamulla ja sanoin, että olen kipeä. Mutta joka paikkaan ei tietty toimi.
Ensi viikonloppuna sitten niin että ukko menee tiistaina ja sinä perjantaina. Mies pitää vapaansa ainoastaan sellaisina päivinä ettei voi kusta muun perheen menoja. Kuukauden päästä voi kokeilla jo yhtä viikonloppupäivää eli sunnuntaita, pe on sinun vapaa, la perhepäivä ja su olkoot miehen vapaa.
Ja kerrot siellä terapiassa että sinulla meni luottamus niin pahasti että miehen täytyy ansaita se takaisin, kerro siellä avoimesti kuinka pahalta sinusta tuntui.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:51"]
Jätät vauvan miehen kanssa, ei krapula estä hoitamasta. Ja jos kotiin palatessa mies yhä röhnöttää sohvalla ja vauva on paskavaipoissaan, ota se vaippa ja hiero miehen naamaan.
[/quote]
Erittäin kypsää tosiaan kehoittaa väkivaltaan... :(
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:46"]
No, oma mokas, mitäs otit miehen joka haluaa ryypätä tajun kankaalle, ja teit vielä pennunkin sille.
[/quote]
Sepä se, kun mies ei normaalisti juuri ota kuppia. Nyt kai innostui "vapaastaan" niin, että mopo karkasi. Olemme olleet 6 v. naimisissa ja tämä on vasta kolmas kerta, kun olen nähnyt mieheni krapulassa.
Olen nyt matkalla kosmetologille, laitoin vauvan päiväunille ennen lähtöäni ja pyysin naapuria vähän kuulostelemaan, kuuluuko hirveästi itkua (en kertonut miehelle tästä). Tuntuu kyllä hirveältä, vaikea tässä on rentoutua ja nauttia hoidosta. :(
t. AP
[/quote]
Oikeasti? Näinä (aiheettomienkin) lastensuojeluilmoituksen kulta-aikoina? Mitenpä päivä meni?
Hassua, että nykyään tarvitaan terapeutti sanomaan että pariskunta tarvitsee oma aikaa... Melkoista uusauttomuutta tuokin.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:46"]
No, oma mokas, mitäs otit miehen joka haluaa ryypätä tajun kankaalle, ja teit vielä pennunkin sille.
[/quote]
Sepä se, kun mies ei normaalisti juuri ota kuppia. Nyt kai innostui "vapaastaan" niin, että mopo karkasi. Olemme olleet 6 v. naimisissa ja tämä on vasta kolmas kerta, kun olen nähnyt mieheni krapulassa.
Olen nyt matkalla kosmetologille, laitoin vauvan päiväunille ennen lähtöäni ja pyysin naapuria vähän kuulostelemaan, kuuluuko hirveästi itkua (en kertonut miehelle tästä). Tuntuu kyllä hirveältä, vaikea tässä on rentoutua ja nauttia hoidosta. :(
t. AP
[/quote]
Miehet on ihan paskoja. Tekis mieli kertoa tässä kymmenia juttuja yhteisesyti sovituista asioista ja menoista, jotka mies on tuollaisella viime hetken ajattelemattomuudella pilannut. Mutta en jaksa. Tsemppiä ap, todellakin ymmärrän miltä susta tuntuu. Yritä nauttia kasvohoidostasi ja kerro viimeistään terapiassa, miltä sinusta lauantaina tuntui, kun jouduit tuohon tilanteeseen miehesi ajattelemattomuuden takia.