Finnair- lennon paikanvaraus etukäteen, maksu?
Kävin tuolla sivuilla katsomassa niin hintaa tulisi paikkavaraukselle 12 euroa. Mutta miten se maksu onnistuu? Verkkopankissa? En mistään löytänyt tätä tietoa. Vai maksetaanko se lähtöselvityksen yhteydessä? Tarvitsen välttämättä käytäväpaikan takaa :)
Ja kun sen maksaa niin onko se sama paikka myös tulolennolla? Tjäreborgin lomalennosta siis kyse :)
Kommentit (19)
Jollen ihan väärin muista, niin ainakin Finnairin reittilennoilla lisäpalvelut voi maksaa vain luottokortilla. Lomalennoilla voi olla eri käytäntö.
Tämä palvelu on keksitty rahastukseksi sille samalle porukalle joka aina kerääntyy boarging-jonoon, kun merkitty boarding-aika on tullut. Vaikka tiskillä ei vielä tapahtuisi mitään.
Kun teet varauksen se etenee maksamiseen. Muistaakseni kaikki kortit ja verkkopankki käy. Varaan aina paikan ja ärsyttää ne jotka eivät varaa. Sitten koneessa kysellään vaihtoa, kun ne sattumalta eripuolilta konetta saadut paikat ei käykään. Aika varattuja ovat joidenkin koneiden paikat.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 08:57"]
Kävin tuolla sivuilla katsomassa niin hintaa tulisi paikkavaraukselle 12 euroa. Mutta miten se maksu onnistuu? Verkkopankissa? En mistään löytänyt tätä tietoa. Vai maksetaanko se lähtöselvityksen yhteydessä? Tarvitsen välttämättä käytäväpaikan takaa :)
Ja kun sen maksaa niin onko se sama paikka myös tulolennolla? Tjäreborgin lomalennosta siis kyse :)
[/quote]
Me oltiin kaks viikkoa sitten Finskin lomalennoilla ja niihin tosiaan mennessä käy ne varatut paikat, mutta jos kohde on pieni lomakohde (esim. kaikki Välimeren saaret), ne paikat takaisintullessa vain arvotaan lähtöselvityksessä. Checkiniäkään ei voi netissä tehdä takaisin tullessa jos tulee esim. Rodokselta, Kreetalta, Kyprokselta jne.
Lomalennoilla ei yleensä paluumatkalle voi varata.
Mä matkustan tosi paljon työni puolesta ja ostan aina haluamani paikan. Myös lomilla teen saman jutun, koska haluan varmistaa, että koko perhe on yhdessä.
Kerran olin ostanut käytäväpaikan ja silti eräs lapsiperhe alkoi yrittää vaihtoja (eivät olleet itse varanneet paikkoja ja tsekkautuivat ilmeisen myöhään lennolle). Kamala urputus, kun en suostunut vaihtamaan mak-sa-maa-ni paikkaa heidän kanssaan. Tarjosin kyllä, että jos he olisivat maksaneet varaukseni minulle, olisin suostunut vaihtamaan, mutta ei. Ilmaiseksi olisi pitänyt päästä. VMP.
Miksi haluat juuri taakse ja käytäväpaikalle? Aiotko vetää laksatiiveja ja sieltä olisi lyhyt matka vessaan?
IMHO on aivan turha maksaa istumapaikoista. Kerran istuttiin miehen kanssa eri puolilla konetta, so what? Perille päästiin molemmat. Tämä johtui myöhäisestä check-innistämme. Muuten ollaan aina oltu vierekkäin, vaikkei mistään paikoista todellakaan olla maksettu. Eikä makseta.
Ihan turha maksaa mitään. Kyllä siellä koneessa sinulle paikka löytyy.
Miks ihmeessä maksat varausmaksun? Just ja just ymmärrän, jos on pakkomielle saada paikat varauloskäytävälle, mutta muuten... Yleensä nähdäkseni varattuja paikkoja on 3-5 isossakin koneessa, kun vain typerys maksaa siitä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:21"]
Miks ihmeessä maksat varausmaksun? Just ja just ymmärrän, jos on pakkomielle saada paikat varauloskäytävälle, mutta muuten... Yleensä nähdäkseni varattuja paikkoja on 3-5 isossakin koneessa, kun vain typerys maksaa siitä.
[/quote]
Koska tarvitsen käytäväpaikan ja mahdollisimman takaa ,ehkä jopa takarivistä!
No mitä jos varaisit sen paikan. Kyllä ne varauksen yhteydessä kertoo miten maksu suoritetaan.
Finnairista en tiedä, mutta muutamista muista on kokemusta. SIellä on ollut vaihtoehtoina maksaa luottokorteilla. Visa, Master jne.
Mä ostan aina ne haluamani paikat. Ja on noilla mun käyttämillä et pitää varata ne paikat meno- ja paluulennolle.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:21"]
[/quote]
Miksi krisoida toisten valintoja? Jokainen matkustaja päättää itse mitä maksullisia lisäpalveluita käyttää.
Itsekin ostan ne haluamani istumapaikat jokaiselle lennolle. Minä haluan tietyn paikan. Minä maksan siitä, että saan mitä haluan,
t. ostan myös
Kaikki paikat on ihan samanlaisia. Ihan turhaa varata ja maksaa extraa. Et sinä tiettyä paikkaa tarvitse luulet vain. Kokeilepa vain mennä ja antaa tulla sen paikan jonka saat niin huomaat ettei ne muutkaan paikat sen huonompia ole.
Itse ostettiin juuri kaukolennolle paikat, paikat varattiin erikseen sekä meno- että paluulennolle. Kun paikat vahvistettiin maksettiin luottokortilla mutta varmaan verkkopankkimaksukin käy. En toki osaa sanoa onko eri käytäntöjä lomalennoilla.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 08:59"]
Ihan turha maksaa mitään. Kyllä siellä koneessa sinulle paikka löytyy.
[/quote]
Me varataan ja maksetaan joka kerta. Saadaan just meille sopivat paikat. Ja saadaan koko perheenä istua lähekkäin.
Joskus alkuvuosina ei tajuttu varata etukäteen ja silloin puoli perhettä istui ihan toisaalla.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:07"]
Kaikki paikat on ihan samanlaisia. Ihan turhaa varata ja maksaa extraa. Et sinä tiettyä paikkaa tarvitse luulet vain. Kokeilepa vain mennä ja antaa tulla sen paikan jonka saat niin huomaat ettei ne muutkaan paikat sen huonompia ole.
[/quote]
Onko mahdollista avartaa omaa ajatusmaailmaa sen verran, että voisit ajatella siten, että joku toinen haluaa maksaa siitä, että voi istua tietyllä paikalla. Tai et oikeesti on väliä istuuko edessä vai takana, ikkunapaikalla, keskellä vai käytäväpaikalla.
Ei se ole sun kukkarosta pois. Minä maksan mieluusti tietyistä lisäpalveluista.
t. ostan myös
Minä ostan myös paikan koska haluan käytäväpaikan...ahdistaa pelkkä ajatus ikkunapaikasta tai keskipaikasta kahden läskin välissä!
Paikka ostetaan ensin menolennolle ja sitten paluulennolle ja maksu luottokortilla.
Ehkä finskillä voi maksaa myös verkkopankissa?