Onko ok kieltäytyä seksistä kunnes mies haluaa sitä ilman kondomia?
Olen seurustellut vuoden ja meillä on ollut tähän asti hyvä seksielämä ja muutenkin hyvä parisuhde. Mutta minulla on kauhe vauvakuume ja kondomin käyttö tuntuu pahalta. Mies haluaa lapsen vasta 1-2 vuoden päästä... Onko ok jos kieltäydyn seksistä kunnes mies alkaa haluamaan sitä ilman kondomia? Minään muunakaan aikakautena miehet eivät ole saanet seksiä, ilman että seurauksena on vauva. Minusta tuntuu että ehkäisy vaan satuttaa minua. Ja edelleenkin on uskontoja missä voi päättää että ei halua seksiä ilman että siihen liittyy lapsen teko. Tavallaan tuntuu että olenko manipuloiva jos tekisin miehelleni noin? Mutta toisaalta taas tuntuu että suojaan itseäni siltä että ehkäisyn käyttö satuttaa minua? Mielipiteitä?
Kommentit (22)
Senkus pistät polves takas yhteen. Oma valintas.
Tuo on kuitenkin kiristystä saada hänet taipumaan tahtoosi, koska sinä haluat, eikä hänen tahdollaan ole sinulle merkitystä, jos hän ei satu tahtomaan just nyt samaa, kuin sinä.
Valinnoilla on kuitenkin seurauksia. Myös sinun tapauksessasi, eikä se välttämättä ole se, mitä tahdot.
On ok. Tosin seuraamukset eivät välttämättä ole mieleisiä.
Luepa ajatuksen kanssa aloituksesi uudestaan ja mieti, että kukakohan tässä on sekopää.
AINA voi kieltäytyä seksistä. En ole löytänyt ohjekirjaa tms. jossa sanottaisiin "on pakko harrastaa seksiä"
Kyllä mulle käy toi jos harrastetaan pelkkää ässtumauttia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kuitenkin kiristystä saada hänet taipumaan tahtoosi, koska sinä haluat, eikä hänen tahdollaan ole sinulle merkitystä, jos hän ei satu tahtomaan just nyt samaa, kuin sinä.
Valinnoilla on kuitenkin seurauksia. Myös sinun tapauksessasi, eikä se välttämättä ole se, mitä tahdot.
Tosin nyt taivun hänen tahtoonsa, eikä minun tahdollani ole merkitystä
Kiristäminen ja uhkailu on aina tervetullutta parisuhteessa, on se sitten henkistä tai fyysistä. Eikö sinustakin ap?
Kieltäytyminen on aina oikein!
Jäävätpähän muutkin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valinnoilla on kuitenkin seurauksia. Myös sinun tapauksessasi, eikä se välttämättä ole se, mitä tahdot.Tosin nyt taivun hänen tahtoonsa, eikä minun tahdollani ole merkitystä
Lapsi on iso asia, ja tuo mukanaan ison vastuun.
Et ilmeisesti ole itsekään kasvanut riittävän aikuiseksi, jotta tämän ymmärtäisit, joten tahtosi läpi saatuasi luvassa samanlaatusta kiristystä, ja manipulointia, koska sinä tahdot.
Aina on oikeus kieltäytyä seksistä jos siltä tuntuu. Toki ero voi tulla jos ette pääse asiasta yhteisymmärrykseen eikä seksiä enää harrasteta, mutta kenenkään ei pitäisi joutua harrastamaan seksiä jos se jostain syystä tuntuu vastentahtoiselta. Jos sinä vaadit perustellusta syystä kondomia, niin silloin sitä täytyy käyttää jos sinun kanssasi seksiä haluaa.
Etsi mies, joka tahtoo sun kanssa samoja asioita.
Sanot miehelle, että jos vauva yhden vuoden päästä on ok, niin vielä 3 kk harrastetaan seksiä kondomin kanssa, mutta sitten ilman, sillä raskaus kestää 9 kk.
Tuo on typerää kiristämistä, josta ei seuraa mitään hyvää. Vaikka sinulla olisi minkälainen vauvakuume, ei sinulla ole mitään oikeutta pakottaa miestä lisääntymään ennen kuin hän on siihen valmis. Jos alat temppuilla tuolla tavalla, niin mies (ihan oikeutetusti) saattaa päättää suhteen ja hakea seksiä jostain muualta.
Minä naisena en todellakaan katselisi miestä joka käyttäisi esim. seksiä kiristyksen välineenä saadakseen jotain haluamaansa.
Maksumiehen kyttääjä narttu.
Sunlaistesi takia miehet on alkaneet karttaa kaikkia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Aina on oikeus kieltäytyä seksistä jos siltä tuntuu. Toki ero voi tulla jos ette pääse asiasta yhteisymmärrykseen eikä seksiä enää harrasteta, mutta kenenkään ei pitäisi joutua harrastamaan seksiä jos se jostain syystä tuntuu vastentahtoiselta. Jos sinä vaadit perustellusta syystä kondomia, niin silloin sitä täytyy käyttää jos sinun kanssasi seksiä haluaa.
Paitsi tarkemmin luettuani totean, että ylläoleva on hyvä ohjenuora, mutta ap on aloituksen perusteella ihan hakoteillä eikä ole ok pakottaa mies lisääntymään uhkailemalla ettei saa parisuhteessa seksiä ennen kuin suostuu vauvaan. Ei näin, ap. Olet sekopää jos kuvittelet että tuosta seuraa jotain hyvää perhe-elämälle.
En kyllä itse haluaisi olla vanhempi miehen kanssa, joka ei sitä lasta halunnut... Ja ukkosi on ihan oikeassa, lapsi vuoden seurustelun jälkeen on vähän hätäinen ratkaisu. Teillä se arki vasta alkaa, kun eka vuosi on yleensä sitä kuhertelua ja silmien sulkemista toisen virheille ja huonoille piirteille.
Silmät ja aivot vähän sattui tätä lukiessa. Seksiä ei ole mikään pakko harrastaa, eli kintut ristiin vain. Tervettä käytöstähän toi seksillä kiristäminen ei ole, etkä tuolla tavalla saa miestä haluamaan vauvaa heti.
Parhain ohjeeni olisi jätä se sika, ap:n mies.
Vierailija kirjoitti:
Maksumiehen kyttääjä narttu.
Sunlaistesi takia miehet on alkaneet karttaa kaikkia naisia.
Erittäin hyvin sanottu
Heheheheheheheh.