Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua ravintolaseurueessa vastarannan kiiskit ja asioista vaikeita tekevät ihmiset?

Vierailija
03.07.2021 |

Kun esimerkiksi mennään porukalla pihviravintolaan, tämän yhden tekeekin mieli kalaa. Tai kalaravintolassa pihviä. Ja silloin kun ravintolaa on yhdessä valittu, tämä yksi on ollut tuppisuuna.
Ja sitten ne, jotka tilauksia tehdessä koko muun pyötäseurueen odottaessa haastattelevat tarjoilijaa joka ikisestä yksityiskohdasta tyyliin sopiiko tämä ja tämä viini tämän lisukekastikkeen kanssa, onko liha kotimaista ja tarjoillaanko ne valkosipuliperunat erikseen ja pihvin alla jne.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut leimattiin kitiseväksi vastarinnankiiskeksi, kun kehtasin kahden viikon reissulla kerran ehdottaa että mentäisiinkö minun ehdottamaani ravintolaan ja minun ehdottamaani aikaan.  Muina päivinä mentiin täysin muiden pillin mukaan.

Lisätään vielä että aiheutin ongelmia jatkuvasti myös vastarannankiiskeilevillä ruokavalinnoillani:

(minä): "ottaisin tuon kala-annoksen perunoilla ja saalatilla, kiitos"

(muut): "ai MIKS?? Mikset sä ota tota???"

No onpa outoa porukkaa. Miksi kaikkien pitäisi nyt tilata sitä yhtä ja samaa. 

Vierailija
22/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laskun jakaminen alkaa naisten kesken...

Mikä ongelma tässä? Kun tarjoilija tulee kysymään, mitä saisi olla, ensimmäiseksi ilmoitetaan, että kukin maksaa erikseen omat ruokansa ja juomansa. Ja x:llä ja y:llä on lahjakortit. Tai siis näin me olemme aina tehneet. Kuis teillä, jos on ongelmia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, onko hänellä jotain ongelmia.

Vierailija
24/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväporukassani oli tällainen tyyppi. Hän oli niin voimakastahtoinen, että kaikkien muiden oli pelattava hänen oikkujensa kustannuksella ja monesti enemmistö hylkäsi oman tahtonsa että tämä yksi sai tahtonsa läpi. Kun kukaan ei halunnut riitaa. Niin sitä sitten pihville halunneet huomasivat yökkivänsä jossakin kasvisravintolassa. Itse menin monesti Mäkkäriin näiden iltojen jälkeen suoraan. 

Vierailija
25/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ystäväporukassani oli tällainen tyyppi. Hän oli niin voimakastahtoinen, että kaikkien muiden oli pelattava hänen oikkujensa kustannuksella ja monesti enemmistö hylkäsi oman tahtonsa että tämä yksi sai tahtonsa läpi. Kun kukaan ei halunnut riitaa. Niin sitä sitten pihville halunneet huomasivat yökkivänsä jossakin kasvisravintolassa. Itse menin monesti Mäkkäriin näiden iltojen jälkeen suoraan. 

Hän oli myös äärimmäisen tarkka laskuissa. Yleensä niin pihi, että riitaa välttääkseen joku kiltimpi maksoi suhteessa isomman osuuden. Ettei tule riitaa. Koskaan tämä tyyppi ei ajatellut, että hänen toiminnassaan on mitään kyseenalaista.

Vierailija
26/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laskun jakaminen alkaa naisten kesken...

Tarjoilija jakaa laskun, ei ongelmaa.

Vierailija
27/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe ongelmana. Ihmisiä kiinnostavat hyvin erilaiset asiat.

Jollekin on tärkeää syödä kotimaista lihaa, toista kiinnostaa viinien soveltuvuus. Joillekin ruokien asettelu on tärkeää. Naispuolinen työkaveri kertoi, että lapsena hänen lautasellaan piti aina olla jotain punaista, jotta hän suostui syömään. (Näin mielessäni punaisen froteesukan, mutta onneksi en kertonut hänelle tilannetta.)

Minä syön kalaa ja juon vettä. Toistaiseksi ei ole ollut kenellekään mikään ongelma.

Vierailija
28/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe ongelmana. Ihmisiä kiinnostavat hyvin erilaiset asiat.

Jollekin on tärkeää syödä kotimaista lihaa, toista kiinnostaa viinien soveltuvuus. Joillekin ruokien asettelu on tärkeää. Naispuolinen työkaveri kertoi, että lapsena hänen lautasellaan piti aina olla jotain punaista, jotta hän suostui syömään. (Näin mielessäni punaisen froteesukan, mutta onneksi en kertonut hänelle tilannetta.)

Minä syön kalaa ja juon vettä. Toistaiseksi ei ole ollut kenellekään mikään ongelma.

Ongelma tulee siitä että jos porukassa on vaikka viisi henkeä, joista yksi alkaa vaatia jotakin siksi että hän katsoo olevansa siihen oikeutettu. Sitten ne neljä muuta joutuvat antamaan periksi ja menemään tämä yhden ehdoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän