Miten Lidlin kassahenkilöt tunnistaa kaikki irtotavarana ostetut leivonnaiset?
Ostin ensimmäisen kerran Lidlistä siitä irtona leivonnaisia. Etsin vaakaa, mutta ei löytynyt. Menin sitten kassalle ja mietin että pitää varmaan sanoa mitä ostin, mutta ei tarvinnutkaan. Mistä ne tietää mitä ostin. Onko kyseessä täytetty vai tavallinen croissant kun päällepäin ne näyttää ihan samalta. En ymmärrä. Ja miten ne muistaa kaikki tuotteet kun niitä on kuitenkin aika paljon.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:10"]
S-marketista ostan aina marsulleni luomua, mutta punnitsen normin samannäköisen hinnalla.
olen köyhä, mutta en tahdo marsun kärsivän siitä ja syövän myrkkyjä.
[/quote]Minä ostan reilun kaupan banaaneja mutta punnitsen tavallisina koska opiskelijana ei ole varaa maksaa enempää.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:16"]
S-marketista ostan aina marsulleni luomua, mutta punnitsen normin samannäköisen hinnalla.
[/quote]Minä ostan reilun kaupan banaaneja mutta punnitsen tavallisina koska opiskelijana ei ole varaa maksaa enempää.
[/quote]Miksi otat niitä reilun kaupan banaaneja? Mikset ota tavallisia niin ei tarttisi huijata?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:05"]
Persiljaa ei myydä kilohinnalla missään.
[/quote]
Voi olla, että olet oikeassa. Kuitissa kuitenkin luki persilja ja en ollut sitä ostanut.Ehkä oli persiljapuntin hinta?
Pirkka kananmunat 6410405085627 menikö oikeen;) kyl me muistetaa
Kyllä ne äkkiä oppii tunnistamaan. Itsekkin opin tunnistamaan monia mulle tuntemattomia erikoisuuksia hevistä ku lidlissä alotin. Ja tosiaan, kassalla on listat kuvien kera josta voi tarvittaessa luntata. Nykyään meidän lidlissä uusille työntekijöille annetaan listat ennen töiden alkua josta voivat opetella tuotteet ja niiden vaakanumerot. Nyt olen itse äippälomalla ja tälläaikaa meidänki lidliin tulee paistopiste, jes! :) Niitäpä saa sitte alkaa opetteleen tunnistamaan ku töihin palaan!
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:25"]Pirkka kananmunat 6410405085627 menikö oikeen;) kyl me muistetaa
[/quote]
Hahha! Just kananmunat ja jotku muut saakutin tuotteet mistä ei meinaa saada viivakoodia luettua - niitten koko pitkän numerosarjan muistaa ulkoa niitä aikansa näpyteltyä! :D
Niillä on semmonen kansio missä irtotavaroiden koodit.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:21"]
[/quote]Miksi otat niitä reilun kaupan banaaneja? Mikset ota tavallisia niin ei tarttisi huijata?
[/quote]En halua olla kehitysmaiden sortaja. Kyllä viljeliöille kuuluu reilu korvaus työstään!
Miksi Lidlissä ei luoteta asiakkaisiin ja anneta heidän itse punnita? Itse en ole koskaan tehnyt vilppiä punnitessani itse. Onko huijaus hyvinkin yleistä muissa kaupoissa?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:37"]
Miksi Lidlissä ei luoteta asiakkaisiin ja anneta heidän itse punnita? Itse en ole koskaan tehnyt vilppiä punnitessani itse. Onko huijaus hyvinkin yleistä muissa kaupoissa?
[/quote]
En ole koskaan pitänyt tuota minään luottamuspulana asiaksta kohtaan. Minusta on kätevää kun ei travitse itse punnita ja hinnoitella.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:21"]
[/quote]En halua olla kehitysmaiden sortaja. Kyllä viljeliöille kuuluu reilu korvaus työstään!
[/quote]
Niin mutta et tue kehitysmaita ellet osta niitä banaaneja "oikeasti". Siitähän ne tuotot tulee että kauppa katsoo mitä myydään ja tilaa sitä sitten enemmän. Nyt tuet sitä riistoa nimenomaan. Se merkitsee mistä maksat, ei se mitä siellä pussissa oikeasti on!
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:37"]Miksi Lidlissä ei luoteta asiakkaisiin ja anneta heidän itse punnita? Itse en ole koskaan tehnyt vilppiä punnitessani itse. Onko huijaus hyvinkin yleistä muissa kaupoissa?
[/quote]
Siis siellä ei tarvitse punnita itse! Paljon nopeammin ja helpommin käy ostosten teko, kassan ei tarvitse eestaas kulkea vaa'an perässä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:37"]Miksi Lidlissä ei luoteta asiakkaisiin ja anneta heidän itse punnita? Itse en ole koskaan tehnyt vilppiä punnitessani itse. Onko huijaus hyvinkin yleistä muissa kaupoissa?
[/quote]Kysymys on hyvästä palvelusta. Kun sillä kassalla menee vähemmän aikaa siihen punnitsemiseen kuin asiakkaalla. Ja samalla poistuu se asiakasvaakojen tarrarullien vaihdon sekä väärään paikkaan liimattujen tarrojen rapsuttelun tarve.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:49"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:37"]Miksi Lidlissä ei luoteta asiakkaisiin ja anneta heidän itse punnita? Itse en ole koskaan tehnyt vilppiä punnitessani itse. Onko huijaus hyvinkin yleistä muissa kaupoissa?
[/quote]Kysymys on hyvästä palvelusta. Kun sillä kassalla menee vähemmän aikaa siihen punnitsemiseen kuin asiakkaalla. Ja samalla poistuu se asiakasvaakojen tarrarullien vaihdon sekä väärään paikkaan liimattujen tarrojen rapsuttelun tarve.
[/quote]
Juuri näin. Lisäksi tuo on normaalikäytäntö monessa muussa maassa, joten ovat varmaan tuoneet sen ketjun mukana Suomeen.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:16"]
[/quote]
No onhan se ihan reilua kauppaa, että opiskelija saa ostaa halvemmalla ;) Opiskelijabudjetti nääs :D
Mäkin oon joskus miettinyt tota. En kuvittele, että myyjät on tyhmiä, mutta kun päälle tulee vielä melkein samannäköisiä tomaatteja ja ainakin välillä aika eksoottisia kasviksia.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:25"]
Pirkka kananmunat 6410405085627 menikö oikeen;) kyl me muistetaa
[/quote]
meni
http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-kananmuna-10-kpl-580-g/
Tässäkin ketjussa ainakin kaksi myöntää punnitsevansa kallimpia tuotteita halvempien hinnalla. Kyllä on varmasti myös kaupan etu tuo kassapunnitus.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:10"]S-marketista ostan aina marsulleni luomua, mutta punnitsen normin samannäköisen hinnalla.
[/quote]
kun marsun hankin, oli varaa syödä itsekin luomua. Nyt syön makaroonia ja ketsuppia. En halua järkyttää marsuani ja uskottelen elintasomme olevan edelleen hyvä.