Miten Lidlin kassahenkilöt tunnistaa kaikki irtotavarana ostetut leivonnaiset?
Ostin ensimmäisen kerran Lidlistä siitä irtona leivonnaisia. Etsin vaakaa, mutta ei löytynyt. Menin sitten kassalle ja mietin että pitää varmaan sanoa mitä ostin, mutta ei tarvinnutkaan. Mistä ne tietää mitä ostin. Onko kyseessä täytetty vai tavallinen croissant kun päällepäin ne näyttää ihan samalta. En ymmärrä. Ja miten ne muistaa kaikki tuotteet kun niitä on kuitenkin aika paljon.
Kommentit (69)
Joo noita punnitushuijareita saa käräyttää vähän väliä. Olisi hyvä että kaikkialla punnittais tuotteet kassalla niin ei tarvis katella noita.
Ne on ammattikorkeakoulussa oppineet.
..ja reilun kaupan banaanien hävikki normaaleihin verrattuna kasvaa -> myyjän pitäisi nostaa katetta entisestään.
Kassalle ei pääse,ennen kuin osaa ulkoa 200 koodia!
Kotimaiset ja ulkomaiset tomaatit erottaa ulkonäöstä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:10"]
S-marketista ostan aina marsulleni luomua, mutta punnitsen normin samannäköisen hinnalla.
olen köyhä, mutta en tahdo marsun kärsivän siitä ja syövän myrkkyjä.
[/quote]Minä ostan reilun kaupan banaaneja mutta punnitsen tavallisina koska opiskelijana ei ole varaa maksaa enempää.
[/quote]Miksi otat niitä reilun kaupan banaaneja? Mikset ota tavallisia niin ei tarttisi huijata?
[/quote]En halua olla kehitysmaiden sortaja. Kyllä viljeliöille kuuluu reilu korvaus työstään!
[/quote]
Tää oli kai vitsi? ;) Jos joku ei tajunnut, niin noin ei kannata tehdä. Koko reilun kaupan idea vesittyy, koska reilut banaanit vähenevät kaupan laarista, mutta niille ei tule mitään tuottoa, koska on ostettu kuittien mukaan vain "tavallisia" banaaneja.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 08:33"]
Kerran ostin omenoita n. 2,30€ / kilo ja kurkkuja n. 1,20€ / kilo ja vasta kotona kuitista huomasin että molemmat oli punnittu samalla hinnalla ja tietenkin omenoiden hinnalla. Vitutti katsella sitä kallista kurkkua. Vieläkin mietin että miten pystyn kusettamaan Lidliä takaisinpäin ainakin samalla määrällä. Kellään vinkkejä?
[/quote]
Mitä jos otat kuitin kauniiseen käteen ja seuraavan kerran kun käyt Lidlissä niin pyydät hyvitystä?
T. Lidl-täti
Lidlissä nyt on vielä vähän noita tuotteita.
Olen ihmetellyt tätä samaa Punnitse ja Säästä -kaupassa, kun lukuisista erilaisista pähkinöistä yms. muistavat tämän.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:10"]S-marketista ostan aina marsulleni luomua, mutta punnitsen normin samannäköisen hinnalla.
[/quote]
kun marsun hankin, oli varaa syödä itsekin luomua. Nyt syön makaroonia ja ketsuppia. En halua järkyttää marsuani ja uskottelen elintasomme olevan edelleen hyvä.
tästä totaali aamuhysteerinen repeäminen, ihailtavaa toimintaa!
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:10"]S-marketista ostan aina marsulleni luomua, mutta punnitsen normin samannäköisen hinnalla.
[/quote]
kun marsun hankin, oli varaa syödä itsekin luomua. Nyt syön makaroonia ja ketsuppia. En halua järkyttää marsuani ja uskottelen elintasomme olevan edelleen hyvä.
tästä totaali aamuhysteerinen repeäminen, ihailtavaa toimintaa!
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:47"]
S-marketista ostan aina marsulleni luomua, mutta punnitsen normin samannäköisen hinnalla.
[/quote]Minä ostan reilun kaupan banaaneja mutta punnitsen tavallisina koska opiskelijana ei ole varaa maksaa enempää.
[/quote]Miksi otat niitä reilun kaupan banaaneja? Mikset ota tavallisia niin ei tarttisi huijata?
[/quote]En halua olla kehitysmaiden sortaja. Kyllä viljeliöille kuuluu reilu korvaus työstään!
[/quote]Varastat siis reilun kaupan banaanit, maksamatta niille kehitysmaiden viljelijoille mitään, länttäämällä banaaneihin "tavallisten banaanien" hinnan, jolloin raha banaaneista menee tälle "tavallisia banaaneja" myyvälle riistofirmalle?
[/quote]
No kyllä se viljelijä on niistä maksunsa saanut joka tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:47"]
[/quote]Varastat siis reilun kaupan banaanit, maksamatta niille kehitysmaiden viljelijoille mitään, länttäämällä banaaneihin "tavallisten banaanien" hinnan, jolloin raha banaaneista menee tälle "tavallisia banaaneja" myyvälle riistofirmalle?
[/quote]
No kyllä se viljelijä on niistä maksunsa saanut joka tapauksessa.
[/quote]
Voiko joku tosiaan olla näin tyhmä?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:21"]
[/quote]
Idiootti, eivät he sitä korvausta saa jos maksat normibanaanien hinnan! Sen takiahan reilun kaupan tuotteet ovat kalliimpia; kuluttaja maksaa eettisyydestä.
Lidlin kassalla paras kokemus. Ostin kaalin. "mikä salaatti Tää onkaan?" kysyi kassa. "ei Se oo salaatti, vaan kaali!" sanoin kassalle.
"no.... Onkos Tää sit kukkakaali?" kysyi kassa.
Täääääääääääääh???? :-D
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 08:33"]
Kerran ostin omenoita n. 2,30€ / kilo ja kurkkuja n. 1,20€ / kilo ja vasta kotona kuitista huomasin että molemmat oli punnittu samalla hinnalla ja tietenkin omenoiden hinnalla. Vitutti katsella sitä kallista kurkkua. Vieläkin mietin että miten pystyn kusettamaan Lidliä takaisinpäin ainakin samalla määrällä. Kellään vinkkejä?
[/quote]
Mitä jos otat kuitin kauniiseen käteen ja seuraavan kerran kun käyt Lidlissä niin pyydät hyvitystä?
T. Lidl-täti
[/quote]
No enhän mä sattunut sinne suunnalle kuin vasta parin viikon päästä ja ei viitsinyt erikseen lähteä (n. 10km) oikaisureissulle. Ja nyt siitä on jo kuukausi. Olen kyllä vielä katkera ja haudon kostoa Lidlille.
[/quote]
Jouduin kyllä valitettavasti syömään marsuni kun rahat ja ruoka loppui. Mutta se maistui paremmalle koska oli syönyt jo pitkän aikaa Reilun Kaupan banaaneja.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 12:15"]Lidlissä nyt on vielä vähän noita tuotteita.
Olen ihmetellyt tätä samaa Punnitse ja Säästä -kaupassa, kun lukuisista erilaisista pähkinöistä yms. muistavat tämän.
[/quote]
Tätä meinasin tulla sanomaan. Olen kahdessa eri myymälässä töissä ja tunnistan yli 600 irtotuotetta. Useimmista muistan hinnankin ulkoa.
Tuolle, jolle oli punnittu nektariinit periskoiden hinnalla (vai miten se oli), johtunee varmasti siitä, että niiden kahden koodit ovat vierekkäiset (350 nektariini ja 351 persikka), eli inhimillinen painovirhepaholainen lienee kyseessä. Ja kiireessä on joskus vaikea hoksata kumpia siellä pussissa on.
Mutta ne paistopistetuotteet kyllä oppii nopeasti tunnistamaan. Etenkin kun Lidlissähän melkein kaikki tekee kaikkea, eli siellä ei ole Vain kassaa, Vain paistajaa jne. Ja omasta puolestani voin sanoa, että ne koodit tulevat melkeinpä lihasmuistista. Joskus itseänikin hänmästyttää, kun näppäilen oikein jonkun piiiiiitkän koodin (esim. kananmunat), vaikka nyt yhtäkkiä en osaisi sitä ääneen sanoa.
T. Lidliläinen
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 13:43"]Tuolle, jolle oli punnittu nektariinit periskoiden hinnalla (vai miten se oli), johtunee varmasti siitä, että niiden kahden koodit ovat vierekkäiset (350 nektariini ja 351 persikka), eli inhimillinen painovirhepaholainen lienee kyseessä. Ja kiireessä on joskus vaikea hoksata kumpia siellä pussissa on.
Mutta ne paistopistetuotteet kyllä oppii nopeasti tunnistamaan. Etenkin kun Lidlissähän melkein kaikki tekee kaikkea, eli siellä ei ole Vain kassaa, Vain paistajaa jne. Ja omasta puolestani voin sanoa, että ne koodit tulevat melkeinpä lihasmuistista. Joskus itseänikin hänmästyttää, kun näppäilen oikein jonkun piiiiiitkän koodin (esim. kananmunat), vaikka nyt yhtäkkiä en osaisi sitä ääneen sanoa.
T. Lidliläinen
[/quote]
erotatko lehtisalaatin kukkakaalista?