Miten te muut työttömät jaksatte työttömyyttä ja hakea töitä?
Yritän pitää kiinni normaalista päivärytmistä: aamulla klo 8 herätys ja aamupala, lapsi osaksi päivää päiväkotiin, aamulenkki ja kotona tiski- ja pyykkikoneet päälle ja sitten avointen työpaikkojen selasmista, hakemusten rustailua, suorasoittoja potentiaalisiin firmoihin joissa ei nyt ole auki mitään mutta jos tärppäisi silti, joskus videohaastatteluita jne, lounas ja lapsi päiväkodista. Sitten kotipuuhaa ja ulkoilua lapsen kanssa, välillä kauppaan ym arkista. Viikonloput vapaata työnhausta.
Päivästä toiseen töiden hakeminen alkaa käydä psyyken päälle. Olen aina tehnyt töitä, ja tykännyt siitä, työt olleet mielekkäitä, hyvä koulutuskin on. Määräaikainen pesti vain jonkin aikaa sitten päättyi eikä tärppää uuden työn suhteen. Mielekkyys päivistä alkaa murentua, pelkään että masennun sohvalle makaamaan kun työnhaku tuntuu niin turhauttavalta. Olen pitänyt siitä välillä taukoja mutta ei auta ei.
Miten te muut työttömät jaksatte?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen tottuu ap. T. Ammattivalittaja
Tottuu joka päivä muutaman tunnin verran rustailemaan hakemuksia? Vaikka aina vesiperä? Ap
Turhauttaa hakemusten laatiminen ja lähettely. Harvoin enää jaksan edes mihinkään hakea.
T. 7 kk työttömänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottuu joka päivä muutaman tunnin verran rustailemaan hakemuksia? Vaikka aina vesiperä? Ap
Tottuu siihen, ettei saa ikinä töitä ja, että päivän kohokohta on joku ruuanlaitto tms. T. Ammattivalittaja
Olen kerran viikossa ulkoilutamassa
Vanhuksia ei nyt nyt ollut etä tehtäviä
En edes hae enää töitä tein 200.hakemusta
Riitti
Vierailija kirjoitti:
Turhauttaa hakemusten laatiminen ja lähettely. Harvoin enää jaksan edes mihinkään hakea.
T. 7 kk työttömänä
Onko sinulle ehdoteltu jotain kursseja tms muuta kuin vain hakemusten lähettelyä? Itse en oikein tiedä olisiko minulle sellaisista hyötyä, olen korkeasti koulutettu ja kurssitarjonta ei oikein kohtaa tarvettani...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottuu siihen, ettei saa ikinä töitä ja, että päivän kohokohta on joku ruuanlaitto tms. T. Ammattivalittaja
Rehellisesti sanoen en haluaisi kylläkään yhtään tottua tuollaiseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä meistä kukaan muukaan olisi halunnut tottua asiaan. Pakko se on vaan ollut. T. Ammattivalittaja
Ei kaikki työttömät kärsi työttömyydestä. Esim. minä olen tyytyväinen elämääni. Juuri tulin koiraa uittamasta, ihana sää! Nyt Netflix päälle ja teekuppi kouraan.
Minä olen kiitollinen pienestä asioista :) klisee mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä meistä kukaan muukaan olisi halunnut tottua asiaan. Pakko se on vaan ollut. T. Ammattivalittaja
Haaveilen kuitenkin siitä että saisin työn, jis masennun sohvalle niin sitten en tule työtä kyllä saamaan. Yritän keksiä keinoja miten pitää päänuppi kunnossa vaikka on työtön.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki työttömät kärsi työttömyydestä. Esim. minä olen tyytyväinen elämääni. Juuri tulin koiraa uittamasta, ihana sää! Nyt Netflix päälle ja teekuppi kouraan.
Minä olen kiitollinen pienestä asioista :) klisee mutta totta.
Kuinka tulenpalavasti haluaisit työllistyä? Ymmärrän että jos on ihan tyytyväinen elämään ilman työtä niin ei silloin kärsikään mutta minulle olisi hyvin tärkeää se että saisin olla töissä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen kuitenkin siitä että saisin työn, jis masennun sohvalle niin sitten en tule työtä kyllä saamaan. Yritän keksiä keinoja miten pitää päänuppi kunnossa vaikka on työtön.
Ap
Vapaaehtoistyöt on hyvä juttu. Sitten kun korona menisi ohitse ja niitä taas olisi. Saa jotain ajankulua. T. Ammattivalittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVapaaehtoistyöt on hyvä juttu. Sitten kun korona menisi ohitse ja niitä taas olisi. Saa jotain ajankulua. T. Ammattivalittaja
No minäpä tsekkaan vapaaehtoistyön. En tosin tiedä koska korona menee ohi siten että tuollaiset alkaa taas. Ap
Kelan peruspäivrha syrjyttää
Työttömät lopulisesti kaikki yli
50 .vuotiaat pitäisi olla perustulo
Niille lapesillissta kyykyttymistä
Vaputusi tem tantalta aikaa
Nuoremille hakijoille
Se on sellaista toimintaa kyykkyyn ylös.
Miksi tällä palstalla ihmisillä on usein oletus että työttömät makaa vain sohvalla? Tosi outoa. Minun sohva on lähinnä koriste kun vietän enemmän aikaa ulkona kuin sisällä. Säästin sukan varteen rahaa hyviin suksiin ja kunnon pyörään. Ei työttömyys aina ole päivästä toiseen sipsipussi sylissä lahnailua telkkaria/puhelinta kattelessa.
Koittakaa olla vapaampia mieleltänne. Ei elämä ole pelkkää työtä kuitenkaan.
Ap, sun kannattaa opetella nauttimaan pienistä, halvoista asioista. Et masennu ja rahaa on kuitenkin aina vähän. Juuri tuollaisista teekupillisista, siitä että on kesä, voit mennä uimaan, voit istua pihalla, käydä kirjastossa yms. T. Ammattivalittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kiitollinen pienestä asioista :) klisee mutta totta.Kuinka tulenpalavasti haluaisit työllistyä? Ymmärrän että jos on ihan tyytyväinen elämään ilman työtä niin ei silloin kärsikään mutta minulle olisi hyvin tärkeää se että saisin olla töissä. Ap
En ajattele tai stressaa asiaa yhtään. Ehkä saan töitä joskus tai sitten en koskaan.
Toivottavasti saat joskus töitä. Pidän peukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palstalla ihmisillä on usein oletus että työttömät makaa vain sohvalla? Tosi outoa. Minun sohva on lähinnä koriste kun vietän enemmän aikaa ulkona kuin sisällä. Säästin sukan varteen rahaa hyviin suksiin ja kunnon pyörään. Ei työttömyys aina ole päivästä toiseen sipsipussi sylissä lahnailua telkkaria/puhelinta kattelessa.
Koittakaa olla vapaampia mieleltänne. Ei elämä ole pelkkää työtä kuitenkaan.
Anteeksi, en halua leimata ketään makoilijaksi vaan tein ihan itsestäni tämän aloituksen kun pelkään että masennun sohvalle, huomaan jo merkkejä sellaisesta. Hain vain vertaistukea täältä. Ap
työttömät ja muut: roudatkaa se koinsyömä sohovanne residenssistänne pooooois. jättäkää vain 1-2 epämiellyttävää kovaa tuolia. se pitää Teidät aktiivisena eikä tule makoiltua.
punkkanne voitte vaihtaa lattialla olevaan putkapatjan tyyppiseen.
☝️
Ei jaksakaan. Sohvalla lähinnä makaan.