Viikonloppu alkoi, mutta se tuntuu pelkästään tylsältä, yksinäiseltä ja masentavalta. Mitä tekisin?
Sanomattakin selvää, että olen yksin asuva kaveriton sinkku. Ohjelmassa jälleen kerran pelkkää siivousta, pyykinpesua, telkkarin katsomista, jotain omia harrastuksia mihin ei kuitenkaan saa kaikkea aikaa upotettua jne. Tuntuu koko elämä jotenkin turhalta, vaikka en toisaalta jaksaisi olla ihmistenkään kanssa. Ihan sama mitä teen, tyhjyyden tunne vaan on ja pysyy.
Kommentit (71)
En halua suorittaa vapaa-aikaani ja rentoutumistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleistynyt tyhjyyden tunne. Millään ei ole väliä ja en näe itselläni tulevaisuutta. Kukaan ei kaipaa minua.
Sama täällä. En oikein halua elämältä yhtään mitään. En halua lapsiperhettä, uraputkea, omistusasuntoa yms. En myöskään matkustella, joogata tai maistella viinejä.
En minäkään. Voisin jäädä eläkkeelle nyt nelikymppisenä.
Voisinpa minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten meni viikonloppu, ap?
..ja muutkin ketjussa saa vastata.
Mä selvisin.
Kokeellinen Istuminen kirjoitti:
Tunnen tyhjyyden tunteen loppuun, sitä on rajallinen määrä.
Istun sen kanssa ja en toivo sen muuttuvan muuksi.
Tärkeämpää kuin nimetä fiilis tyhjyydeksi on vain tuntea mitä tuntee.
Feeling is healing.
Viisaita sanoja, kiitos ❤❤❤
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei voi tuntea kokonaan
Ketään ei voi viedä mukanaanLopulta olemme kuitenkin yksin
Lopulta olemme kuitenkin yksinMinulle jää kertomus, joka muistuttaa elämääni
Minulle jää ylleni satanut puiden pölyMinulle jää salaisuus, jota en kertonut kenellekään
Minulle jää unet, joissa peurat puhuvat
Minulle jää villi kuminan tuoksu hiljaisella aukiolla
Kaunista, kiitos paljon ❤❤❤❤
Ole kiitollinen. Jotkut hoitavat sairasta omaistaan eikä heillä ole koskaan vapaapäiviä. Ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama tunne kuin ap:lla. Kaiki on jo kokeiltu ja mitään ei huvita tehdä kun kaiken tekee aina yksin.
Neuvon kuitenkin vaikka lähtemään koko päivän pyöräreissulle naapurikylään. Sinne on yleensä matkaa n. 30 km. Pyörätiet on nykyisin asvaltoituja ja matkalla on kauppoja josta hakea limua tai jäätelöä. Uimassakin voi piipahtaa. Siinä se päivä kuluu ja kunto kasvaa. Mutta älä pidä kiirettä, kyse ei ole suorittamisesta.
Aina kun käy ulkona tulee parempi olo.
Juuri näin.
Varsinkin viimeinen lause on hyvä laittaa jääkaapin oveen neuvoksi 🌞🌞🌞🌞
Minä siivoan, ostan kukkia, laitan parvekkeelle kynttilät ja juon viiniä. Nautin siitä, kun on vapaa viikonloppu edessä ja saa nukkua pitkään. Viikonloput ovat parhaita, saa herätä rauhassa, juoda kahvia, nauttia siitä, että voi vaikka löhöillä koko viikonlopun.
Sama elämäntilanne täällä. Omat viikonloppusuunnitelmat tälle viikonlopulle:
Perjantai
- riippumatossa puistoon lukemaan kirjaa (Steve Jobsin elämänkerta)
- siivous
Lauantai
- pyörälenkki
- kaupungille ja torille, jäätelö
- tunnin miniristeily pikkujollalla
- porkkanakakun leipominen, iltaruoan teko
- lomasuunnitelmien bookkaus
Sunnuntai
- melontapäivä
- kuuma suihku ja kirjan jatkaminen
Mielestäni yksinolo on ihanaa. Ikinä ei ole tylsää kun voi aina tehdä miltä tuntuu milloin vaan huvittaa. Aika ajoin sohvalta ja neljän seinän sisältä liikkeeseen lähteminen auttaa jo paljon, ja omien pikkusuunnitelmien toteuttaminen, oli kyseessä vaikka iso viikonloppureissu tai joku lanttukukon leipominen kotona. Kannattaa tanssia oman rummun tahtiin, kun ei ole loppuorkesteria ympärillä häiritsemässä. Tsemppiä!