Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo vatsakipu kuukautisten jälkeen munasarjan kohdalla, mitä tämä on?

Vierailija
04.07.2014 |

Minulla on ollut aina aivan säännöllinen kierto, ei mitään ongelmaa koskaan. Nyt minulla oli menkat ja kun ne loppuivat, tuli kummallinen kipu oikean munasarjan kohdalle vatsaan. Toisinaan ovulaation aikaan minua särkee aika paljonkin munasarjaan ja tämä on juuri sellainen kipu. Mistä se johtuu ja pitäisi nyt huolestua? Koskaan aiemmin ei ole tällaista ollut ja kierto on tosiaan aivan säännöllinen eli en usko tämän olevan ovulaatio.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on siis kierron 6 päivä ja kipu alkoi neljäntenä päivänä. Ovuloin aina tasan kierron puolivälissä. Pelottaa, mitä tämä kipu voi olla? En ole synnyttänyt, en ole koskaan ollut raskaana.

Vierailija
2/12 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämä olla merkki endometrioosista, kystista tai jostain muusta? Olen juuri muuttanut paikkakunnalle enkä edes tiedä, mihin pitäisi mennä lääkäriin, jos tarve vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kysta tai jokin muu munasarjassa.mul oli ollu samanlaista ja keskenmenon jälkeen ultrassa munasarjasta löyty vahingossa kysta.

Vierailija
4/12 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Mitä tuolle kystalle tehdään? Pitäisikö nyt mennä päivystykseen vai mitä ihmettä teen? :( Vai odotanko, että menee kipu ohi vai voiko tuo kysta jotenkin mennä pois itsestään? En uskalla googlettaa, etten panikoidu täysin.

Vierailija
5/12 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin ihan vaan kystaa. Minulla oli niitä joskus useinkin, mutta nykyään taidan ovuloida harvemmin, joten ei ole ollut kystiakaan. Kuivuu itsestään ja on vaaraton.

Vierailija
6/12 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais selvittää kivunsyy , jos ajatuksissa on joskus raskaus, voi nimittäin estää raskautumisen

Vierailija
7/12 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kystat eivät aina häviä itsestään.

Vierailija
8/12 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, kun viitsitte auttaa! Odottaisinko siis viikonlopun yli, jos kivut eivät pahene? Sattuu lähinnä liikkeessä, ponnistaessa, pissatessa (kun rakko tyhjenee) jne. Vähän vaikea kävellä selkä suorana.

Kipu on siis aivan samanlaista kuin ovuloidessa joka toinen kerta. On aina ollut, ihan jo 12-vuotiaana, kun olin koulustakin joskus ovulaation aikaan pois. Voiko mulla olla joku isompi vika tuossa oikeassa munasarjassa?

Ihmetyttää kuitenkin tämä outo ajankohta kivuille, ei tosiaan voi olla ovulaatiokipu nyt. Olen 32-vuotias, en mikään nuori siis enää.

Vierailija
9/12 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika ensviikolla terveyskeskukseen saat lähetteen naistentautienpolille näin ainakin turussa

Vierailija
10/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsakipu on minullakin ollut ei oo pahajutuja vaan vatsalääke autaa mytta kuukaytiskipUhin särktlääke Burana

Vierailija
11/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännyttivät käytännössä pois terveysasemasta eli ei tehdä mitään, jos vatsa sattuu/vihloo alavatsasta sivulta ja kuukautisia ei näy muutamaan päivään saati viikkoon. Sanoivat ettei ole ultraa ja jos ei ole kunnolla kuumetta, niin seuraa itse tuleeko seuraavia kuukautisia ja toki voi tehdä uudelleen raskaustestin, tai jos kunto heikkenee rajusti. Itse tein kuukautisten poisjäännin jälkeen mikä erittäin luotettava ja saa ennen poisjääntiä selville. Olin sairaanhoitajalla ja se kysyi vielä lääkäriltä. Itse en tiedä mikä syynä, kun olleet säännölliset kuukaudet päivälleen ja nyt ei tullut mitään, kivut alkoi samana päivänä vasemmalla puolella lähellä nivusta alavatsassa. Luin netistä näistä kystista, munasarjoista ja mietin myös, että onko ongelma suolistossa, koska suolistokivut samalla puolella ja voiko aiheuttaa ongelmaa myös kuukautisiin. Sattuu istuminen ja käveleminen vihlovasti eli makaaminen ja seisominen kivutonta, joku liike tai jokin painaa siis jonnekin. Ollut kivut jo muutaman päivän ja kakkaakin tulee, mutta koostumus puolilöysää ollut jo 3 viikkoa varmaan omasta ruokavaliosta osin, mutta samaa ruokavaliota on kyllä ollut aiemmin eli ei mitään uutta, lähinnä maha suklaalle herkkä ja monelle muullekin ilman allergioita. 

Vierailija
12/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on ovis kaksi kertaa?