Oliko koronavilkku huti? Siitä ei puhuta enää missään?
Tiedätkö ketää jolla se olisi hälyttänyt ja aiheesta?
Kommentit (24)
Miksi siitä pitäisi puhua? Tuolla se puhelimessa on ihan puhumattakin. Sehän ei ole mikään aktiivisovellus, jota pitää erikseen käyttää. Sinne vaan tiedot, jos on korona ja oireiden tarkkailua+testausta, jos se piippaa.
Ei se mikään huti ollut.
Ihmiset eivät vain viitsi käyttää sitä.
Ei pitää päällä, eikä ilmoittaa tartunnoistaan sinne.
Mutta nämä Pietarin jalkapallofanit kertoivat, että ovat olleet tiivissä yhteydenpidossa keskenään, sen jälkeen kun ilmeni, että on tullut todella suuri määrä tartuntoja reissulla.
Se on saanut menemään aivan vapaaehtoisesti testiin, vaikka ensin ei välitttänyt raja-aseman ohjeisstuksesta yhtään mitään, eikä mennyt testiin ohjeista huolimatta.
Ja nyt alkaakin jo näyttä paremmalta näiden kisaturistie tartuntojen suhteen, luvut laskevat alaspäin koko ajan.
Eli jatko tartunnat ovat vähenyneet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi puhua? Tuolla se puhelimessa on ihan puhumattakin. Sehän ei ole mikään aktiivisovellus, jota pitää erikseen käyttää. Sinne vaan tiedot, jos on korona ja oireiden tarkkailua+testausta, jos se piippaa.
Ja monta kertaa se on hälyttänyt... Öö, ei yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja monta kertaa se on hälyttänyt... Öö, ei yhtään.
Sittenhän sinulla on kaikki hyvin. Vai oikeinko toivot, että altistuisit koronalle?
Tiedän/tunnen henkilön, jolla koronavilkku hälytti toukokuun alussa. Hän sai tartunnan, ei tiedä, mistä. Myös hänen perheensä sairastui. Yksi perheenjäsen oli sairaalassakin koronan takia.
Itse pidän pääkaupunkiseudulla työmatkoilla julkisissa kulkuvälineissä ffp2-maskia. Jos koronavilkku olisi talvella ollut päällä, olisin karanteenissa saanut olla tuon tuostakin, vaikka tartunnan riski ffp2-maskia käyttäen on olematon.
Ei toiminu, mutta koronavilkun tekijät nauraa matkalla pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Hukkaan heitettyä rahaa koko koronavilkku, vain älyltään kehitysvammaiset sen itselleen latasi.
Ihmeellinen pakkomielle kehitysvammaisiin sinulla. Ilmeisesti oma älysi ei riitä edes sen ymmärtämiseen, että on naurettavaa käyttää kehitysvammaisuutta halventavana haukkumasanana.
Olen opettaja, ja useampi oppilas sairastui koronaan. Heillä on ollut koronavilkku, mutta silti omaan koronavilkkuuni ei ikinä tullut ikinä ilmoitusta. Onneksi perheet informoivat koulua.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja, ja useampi oppilas sairastui koronaan. Heillä on ollut koronavilkku, mutta silti omaan koronavilkkuuni ei ikinä tullut ikinä ilmoitusta. Onneksi perheet informoivat koulua.
Sulla ei ollut puhelin luokassa?
Aluksi syyllistettiin niitä, jotka eivät ladanneet koronavilkkua, ja painotettiin, miten tärkeä se on taistelussa koronaa vastaan.
Nyt syyllistetään niitä, joilla ei ole puuvillakankaanpalaa kasvoilla. Kun se kangaspala naamalla on niin tärkeä taistelussa koronaa vastaan. Tutkimustieto sen hyödystö toki puuttuu, mutta mitäs sellaisesta pikkuasiasta...
Mulle ilmoittaa jatkuvasti, että ei ole toiminnassa kun joku juttu ei ole päällä puhelimessani. En kuitenkaan ole välittänyt tuosta kun puhelin on vain kotona ja en liiku juuri missään mistä koronan voisi saada, tuskin lähikaupasta... sielläkään ei vilkkupuhelin ole mukana...
Tiedän, mun lapsellani hälytti viime vuonna.
Todennäköisesti bussimatkalta, ei se mikään muukaan voinut olla.
Itselläni se on totta kai käytössä. Ei siitä mitään vaivaakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei toiminu, mutta koronavilkun tekijät nauraa matkalla pankkiin.
Sen tekeminen maksoi noin 200 000 €.
Jouduin poistamaan sen pari kuukautta sitten, kun puhelimeni ilmoitti muistin olevan vähissä ja ehdotti sen poistamista.
Ei se hälyttänyt kertaakaan, vaikka asun ison kaupungin keskusta-alueella.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Jokainen voi itse miettiä kuinka tuollainen tunnissa koodattu sovellus auttaisi mitään. Lääkärit kritisoivat sovellusta koska se ruuhkautti terveydenhuoltoa ja työllisti kovasti.
En ole koskaan käyttänyt maskia, en huolehdi mistään vilkuista,en ymmärräkkään sen tarkoitusta.
Todellakin oli... Hiljaa on haudattu.