Jos nyt menisi kaupat kiinni, kauanko eläisitte kotona olevalla ruualla?
Meillä eläisi 3 henkeä n kaksi kuukautta, jos oikein järjestelmällisesti säännöstelisi, ehkä 3. Vesi loppuisi ensin, jos sitä ei tulisi hanasta.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
3 hlöä plus kissat sekä koirat, niin uskoisin puoli vuotta selvittäisiin hyvin.
Pakastimet täynnä ruokaa ja kasvihuoneessa/maalla, metsässä/ järvessä lisää.
Maito ja rasva loppuisi, mutta
Ostakaa lehmiä.
Arviolta kuukauden.
Sen jälkeen hyönteisiä ja pettuleipää.
Parisen viikkoa selviäisin, ja ajattelin myös tehdä niin.
Muutaman päivän. Ei ole ruokavarastoille tilaa.
Vierailija kirjoitti:
3-4 vuotta. Suola loppuu ensimmäisenä ja sitä on hankala korvata.
Itse tuossa tilanteessa olisin käymättä kaupassa 3 vuoteen ja säästäisin monia tuhansia euroja sillä.
Eiköhän tässä kuukauden pärjäis jotenkuten.
Noin 3 kuukautta ja 2 aikuista. Vesi ei olisi ongelma, sillä pihassa on hyvävetinen kaivo.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman päivän. Ei ole ruokavarastoille tilaa.
tämä on oikeasti nykypäivänä hyvin todellinen tila monilla. Esim. kerrostaloista on kylmäkellarit korvattu muilla säilytystiloilla.
Toki tällaiseen kyselyyn mielellään vastaamme aina me, joilla on mahdollisuus kotivaraan, mikä ei kerro siis mitään totuutta asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3-4 vuotta. Suola loppuu ensimmäisenä ja sitä on hankala korvata.
Itse tuossa tilanteessa olisin käymättä kaupassa 3 vuoteen ja säästäisin monia tuhansia euroja sillä.
Mutta toisaalta joutuisit kasvattamaan lähes kaiken syömäsi itse. Kesä olisi kokoaikaista kitkemistä ja kastelua, siinä sivussa hoitaisit karjan ja joutoaikoina keräisit teeaineksia luonnosta ja kuivaisit niitä. Syksyllä ja talvella tekisit pienellä kotimyllyllä jauhoja ja hiutaleita,kirnuaisit voita jne. eli eläisit todella täyspainoisesti.
Kiitos ei, ajatus porkkanansiemenien keräämisestä seuraavan vuoden kylvöihin ei oikein innosta.
Kotona olevaa ruokaa on kaikki se, mitä on kaapeissa sekä kaikki se, mitä pystyt kasvattamaan/hankkimaan omalta kiinteistöltä käymättä kaupassa.
1-2 kuukautta.
On lihaa, marjoja, leipää ja leivonnaisia pakkasessa, tarpeita kuivakaapissa ja pihalta pukkaa kasviksia. Maitotuotteet loppuisi viikossa
Reilun kuukauden.
Pitäisi täydentää varastoja jauhoilla ja kauraryyneillä ja säilykkeillä.