Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen työvoimapula? Hain työpaikkaa, jonka kaikki vaatimukset ja "eduksi on"-kohdat täytin. En päässyt edes haastatteluun.

Vierailija
02.07.2021 |

Jännä työvoimapula tosiaan.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paikka on luvattu jollekin sukulaiselle, jonka meriitti on se, että se on Peran kummityttö ja asunut samassa hikisessä kylässä aina. Niin ainakin meillä päin rekrytointi toimii.

Vierailija
22/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paikkaa haki 500 muutakin, jotka täyttävät kaikki vaatimukset ja eduksi luettava osaaminen. Jos sun hakemus ja CV oli liian "perus", niin et jäänyt ollenkaan mieleen sen 10 sekunnin aikana, jona he silmäilivät sun hakemuksen läpi.

No missä se työvoimapula on, kun siitä kuulemme uutisista lähes päivittäin?

Esimerkiksi meillä.

t. palveluasumisyksikön työntekijä

Montako henkilöä olette palkkaamassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paikkaa haki 500 muutakin, jotka täyttävät kaikki vaatimukset ja eduksi luettava osaaminen. Jos sun hakemus ja CV oli liian "perus", niin et jäänyt ollenkaan mieleen sen 10 sekunnin aikana, jona he silmäilivät sun hakemuksen läpi.

Esimerkiksi meillä.

Montako henkilöä olette palkkaamassa?

Tällä hetkellä avoinna kolme vakituista paikkaa. Sijaishaku jatkuva. 

Vierailija
24/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kukikas cv ratkaisee? Jos näin on, niin en lähde tuohon pelleilyyn

Vierailija
25/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi meillä.

Enkä ihmettele. t. nimimerkki hoitotyö vei terveyden

Vierailija
26/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä ärsyttää nykypäivän Suomessa on, että joka paikkaan on niin helvetinmoiset pääsyvaatimukset. Tulityökortit, hygieniapassit, anniskelupassit ja mitä vielä. Itse voisin mennä vaikka mummoja pesemään ja ulkoiluttamaan mutta ei käy. Sitä ennen pitää käydä joku kahden vuoden lähihoitajakoulutus. Miksi? Olen minä lapsia ja mummoja ennenkin hoitanut, en minä niille lääkkeitä jaa! Ruokatarjottimen voin hakea ja höpistä mukavia samalla kun käydään suihkussa tai ulkoilemassa. 80-luvulla pääsi kuka tahansa sairaala-apulaiseksi, eikä niitä hommia papereilla tehty silloinkaan.

N51

Vierailija
27/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein talon sisällä on jo joku sopiva mutta paikka on pakko laittaa auki. Olen itse kahdessa paikassa jäänyt varasijalle ja molemmissa paikan sai juuri em sisällä oleva henkilö. Molemmilla kerroilla toivoivat että hakisin heille vielä uudelleen. En ole hakenut. Nämä työpaikat olivat Kelassa sekä kaupungilla.

Tuo on totta.

Mun äiti oli valtiolla töissä, kun hänen työnsä nimike muuttui. Siis sama työ, mutta uusi nimike. Se laitettiin haettavaksi mutta tietenkin mun äiti sen sai. Hän oli tehnyt sitä samaa hommaa jo 20 vuotta.

Vierailija
28/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listataan kaikki mahdollinen ja mahdoton työpaikkahakemukseen ja kun kaikki ne asiat hallitsevat tekijät eivät liiku kuin isolla rahalla eikä sillä kolmen tonnin palkalla todetaan ettei "Suomesta löydy haluttua osaajaprofiilia". Tämän jälkeen on mahdollista aloittaa haku ulkomailta, eli suomeksi sanottuna voidaan hankkia se insinööri halpatyömaista.

Vierailija
29/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritys haluaa työntekijän halvalla. Katso yrityksen tuet pitkäaikaistyöttömän osalta.

Vierailija
30/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä ärsyttää nykypäivän Suomessa on, että joka paikkaan on niin helvetinmoiset pääsyvaatimukset. Tulityökortit, hygieniapassit, anniskelupassit ja mitä vielä. Itse voisin mennä vaikka mummoja pesemään ja ulkoiluttamaan mutta ei käy. Sitä ennen pitää käydä joku kahden vuoden lähihoitajakoulutus. Miksi? Olen minä lapsia ja mummoja ennenkin hoitanut, en minä niille lääkkeitä jaa! Ruokatarjottimen voin hakea ja höpistä mukavia samalla kun käydään suihkussa tai ulkoilemassa. 80-luvulla pääsi kuka tahansa sairaala-apulaiseksi, eikä niitä hommia papereilla tehty silloinkaan.

N51

Jos tosissaan haluaa mummoja ulkoiluttamaan ja pesemään, se parin vuoden koulutus ei ole paha rasti. Senhän voi tehdä pitkälti oppisopimuksellakin, jos oikein olen ymmärtänyt. 

Vierailija
31/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N51

Eli hoitaminen on jotain jota voi tehdä kuka vaan kadulta repäisty ilman koulutusta? Ää liö, toivottavasti joudut sellaisen kynsiin vanhana.

Vierailija
32/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni myös työnhaku päällä. Olen nyt pari kuukautta lähettänyt ainakin yhden hakemuksen viikossa. Useat eivät vastaa mitään. Ne joista todella pidän, sanovat haastattelematta ei. Ja ne mihin haen vain sillä ajatuksella että "en saisi paikkaa ehkä muutenkaan" haluavat haastatella.

Yhden hakemuksen viikossa? Työnhaku on työttömän työtä. Siihen tulisi käyttää kahdeksan tuntia joka arkipäivä.

Vierailija
33/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä paskaa koko työvoimapula. Juuh, ylihammaslääkärit ja puheterapeutit ovat kuumaa valuuttaa, mutta ei mikään muu. Aina kun haen paikkaa niin kilpailijoita voi olla jopa useita satoja. Ja koulutusta ja kokemusta löytyy, joten ei ole siitä kiinni.

Vierailija
34/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni myös työnhaku päällä. Olen nyt pari kuukautta lähettänyt ainakin yhden hakemuksen viikossa. Useat eivät vastaa mitään. Ne joista todella pidän, sanovat haastattelematta ei. Ja ne mihin haen vain sillä ajatuksella että "en saisi paikkaa ehkä muutenkaan" haluavat haastatella.

Yhden hakemuksen viikossa? Työnhaku on työttömän työtä. Siihen tulisi käyttää kahdeksan tuntia joka arkipäivä.

Jaa että 8 tuntia päivässä pommittaisin sitä yhtä ainoaa paikka, joka täällä on viikon aikana auki? Mieluusti en, koska en halua lähestymiskieltoa ja hullun papereita. 

Vierailija
35/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku luulee, että on työvoimapula, kun työttömiä on toistasataa tuhatta?

Oikea luku lienee lähempänä toista miljoonaa. Kaikki työttömät ei näy tilastoista, esim. minä.

Vierailija
36/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapulasta päästäisiin sillä että työnantajat palkkaisivat myös meitä viisikymppisiä.

Vierailija
37/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku luulee, että on työvoimapula, kun työttömiä on toistasataa tuhatta?

Oikea luku lienee lähempänä toista miljoonaa. Kaikki työttömät ei näy tilastoista, esim. minä.

No ei nyt sentään. Toista miljoonaa olisi 20% koko väestöstä. Toki jos lapset lasketaan mukaan niin sitten päästään ylikin tuon määrän. 

Vierailija
38/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein talon sisällä on jo joku sopiva mutta paikka on pakko laittaa auki. Olen itse kahdessa paikassa jäänyt varasijalle ja molemmissa paikan sai juuri em sisällä oleva henkilö. Molemmilla kerroilla toivoivat että hakisin heille vielä uudelleen. En ole hakenut. Nämä työpaikat olivat Kelassa sekä kaupungilla.

Tuo on totta.

Mun äiti oli valtiolla töissä, kun hänen työnsä nimike muuttui. Siis sama työ, mutta uusi nimike. Se laitettiin haettavaksi mutta tietenkin mun äiti sen sai. Hän oli tehnyt sitä samaa hommaa jo 20 vuotta.

Mä olin määräaikaisena pätevänä melkein 10 vuotta tehtävässä, joka oli pakko laittaa lopulta avoimeen hakuun. Hakijoita oli yli sata ja haastatteluun kutsuttiin viisi, mutta lain mukaan minut oli pakko valita vakitehtävään, jota olin jo vuosia hoitanut.

Vierailija
39/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen yhteen hakemukseen menee yli 40 tuntia helposti, jos on tosissaan työpaikan kanssa. Esim. kun hain autotehtaalle, siihen sisältyi ensinnä yrityksen messupaikalla käyminen fyysisesti. Siellä juttelin ja kävin pikahaastattelun edustajan kanssa. Sitten kotiin rekisteröitymään rekryfirman sivuille ja vasta sitten alkaa hakemuksen työstäminen. Tämän jälkeen videohaastattelukierros ja sitten matka toiselle puolelle Suomea haastatteluun. Lopuksi en saanut paikkaa, mutta tulipahan ainakin kivat matkakorvaukset tukien päälle verorahoista.

Vierailija
40/51 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei tee edes palkkatyötä 8 h arkipäivisin. Oletko ollut ikinä työttömänä? Et kuulosta ihan realistiselta. Työttömän on toki tärkeää tehdä paljon hakemuksia, mutta panostaen määrän sijaan laatuun ja oikeisiin paikkoihin kohdistamiseen. Kaikista tärkeintä on pitää hyvää huolta itsestään, kun siihen on vihdoinkin aikaa.

T. Työläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi