Mikä ihmeen työvoimapula? Hain työpaikkaa, jonka kaikki vaatimukset ja "eduksi on"-kohdat täytin. En päässyt edes haastatteluun.
Kommentit (51)
Hae puhelinmyyjän töitä. Varmasti saat.
Vierailija kirjoitti:
Pula kohdistuu pieneen erityisryhmään, muissa on ylitarjontaa.
Koneninsinöörit ja aivokirurgit.
Ehkä olit liian kallis vaihtoehto.
Itselläni myös työnhaku päällä. Olen nyt pari kuukautta lähettänyt ainakin yhden hakemuksen viikossa. Useat eivät vastaa mitään. Ne joista todella pidän, sanovat haastattelematta ei. Ja ne mihin haen vain sillä ajatuksella että "en saisi paikkaa ehkä muutenkaan" haluavat haastatella.
Minä taas hain paikkaa varmana etten (taaskaan) tule valituksi, mutta sainkin työn. Hyvän työpaikan. Asiantuntijan paikan. Uskoni itseeni, rekrytointiin ja maailmankaikkeuden hyvyyteen on palautettu.
Olit ylipätevä.
Työ on oikeasti paljon yksinkertaisempaa kuin siinä kuvaillaan, joten et viihtyisi siinä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olit ylipätevä.
Työ on oikeasti paljon yksinkertaisempaa kuin siinä kuvaillaan, joten et viihtyisi siinä kuitenkaan.
Niin ne laittaa 20-kohtaisen listan vaatimuksia ja toivoo, että joku täyttäisi niistä edes muutaman.
Sitten kun joku täyttääkin kaikki, niin olettevat, että tuo haluaa varmasti ihan liikaa palkkaa, eikä siksi kutsuta haastatteluun... :O
viher demarit haluu suomeen vinoon katsovia, aurinkon paahtamia poikia sprnän vanhojen piikojen tyydyttäjiksi.
Sitä paikkaa haki 500 muutakin, jotka täyttävät kaikki vaatimukset ja eduksi luettava osaaminen. Jos sun hakemus ja CV oli liian "perus", niin et jäänyt ollenkaan mieleen sen 10 sekunnin aikana, jona he silmäilivät sun hakemuksen läpi.
Mää hain vuosi sitten nykyiseen työpaikkaani. Kyseessä oli koulun iltasiivous. Työpaikka oli työvoimatoimiston nettisivuilla. Työhaastattelussa kysyin kuinka monta hakemusta on tullut tähän kyseiseen paikkaan. Vastaus oli melkein 200. !
Sain paikan. Ihme kyllä. :D
Vierailija kirjoitti:
Sitä paikkaa haki 500 muutakin, jotka täyttävät kaikki vaatimukset ja eduksi luettava osaaminen. Jos sun hakemus ja CV oli liian "perus", niin et jäänyt ollenkaan mieleen sen 10 sekunnin aikana, jona he silmäilivät sun hakemuksen läpi.
No missä se työvoimapula on, kun siitä kuulemme uutisista lähes päivittäin?
Usein talon sisällä on jo joku sopiva mutta paikka on pakko laittaa auki. Olen itse kahdessa paikassa jäänyt varasijalle ja molemmissa paikan sai juuri em sisällä oleva henkilö. Molemmilla kerroilla toivoivat että hakisin heille vielä uudelleen. En ole hakenut. Nämä työpaikat olivat Kelassa sekä kaupungilla.
Pula ilmaseksi töitä tekevistä orjista.
Asiantuntijatehtäviin riittää tekijöitä. Lähihoitajisra, siivoojista ja raksamiehistä on pula.
Miksi joku luulee, että on työvoimapula, kun työttömiä on toistasataa tuhatta?
Vierailija kirjoitti:
Usein talon sisällä on jo joku sopiva mutta paikka on pakko laittaa auki. Olen itse kahdessa paikassa jäänyt varasijalle ja molemmissa paikan sai juuri em sisällä oleva henkilö. Molemmilla kerroilla toivoivat että hakisin heille vielä uudelleen. En ole hakenut. Nämä työpaikat olivat Kelassa sekä kaupungilla.
Näitä julkisen puolen isoissa organisaatioissa tilanne on tämä. Toivovat, että hakisit, jotta on näyttöä, että paikat on haluttuja, ei muuta. Suhteilla ne täytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missä se työvoimapula on, kun siitä kuulemme uutisista lähes päivittäin?
Esimerkiksi meillä.
t. palveluasumisyksikön työntekijä
En saanut mitään yhteydenottoa työhakemukseeni, mutta sama paikka laitettiin aika pian uudelleen haettavaksi. Osaamista ko. työhön kyllä olisi ollut.
Pula kohdistuu pieneen erityisryhmään, muissa on ylitarjontaa.