Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasinsiru jalkapohjassa - en löydä sitä?

Vierailija
04.07.2014 |

Rikoin juomalasin ja nyt aivan selvästi jalkapohjassa on lasinsiru. Se sattuu kävellessä aika kovasti, mutta en löydä sitä.

Se ei tunnu sormeen kokeillessa enkä näe sitä, mutta jossain siellä se on. Eli en saa sitä poistettua.

Annanko sen vaan olla? Tuleeko se itsestään ulos aikaa myöten, vai jääkö se jonnekin sinne ihon alle ja on koko ajan astuttaessa kipeä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät sen kaivamalla neulalla tai pinseteille, kun lasi rahisee metallia vasten. Inhottavaa hommaa kylläkin.

Vierailija
2/7 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sairaanhoitaja sanoi mulle, että noissa tulee tosi helposti verenmyrkytyksiä, kun itse aletaan poistamaan. Joten kannattaa käydä poisttamassa terveyskeskuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin terveysasemalla, oli ihan pieni sirpale, luupin kans tutkivat kohdan ja injeltioneulalla kaivelivat. Ku sen pienen sirun saivat pois, loppui kipu.

Vierailija
4/7 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 08:29"]

Yksi sairaanhoitaja sanoi mulle, että noissa tulee tosi helposti verenmyrkytyksiä, kun itse aletaan poistamaan. Joten kannattaa käydä poisttamassa terveyskeskuksessa.

[/quote]

No eikä tule. Verenmyrkytys on kansankielinen nimitys sepsikselle ja jos tarkoitat sitä "kammottavaa punaista viivaa" joka lähtee haavasta tulehduksen merkkinä: se on imusuonitulehdus, ei verenmyrkytys.

Samalla tavalla murusta kaivellaan vastaanotolla kuin kotonakin. Iho ja neula/ pinsetti kannattaa tietysti puhdistaa ensin vaikka Septidinillä. sh

Vierailija
5/7 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin terveyskeskuksessa kun en saanut enää itse lasin palaa pois kantapäästä. Olin astunut sen aika syvälle. Kantapään puudutus sattui tosi paljon!

Vierailija
6/7 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi mennä lääkäriin heti ennen kuin siihen tulee tulehdus tai kartiokänsä, joka myös on lääkärin poistettava.

Vierailija
7/7 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran samanlainen tilanne, ei sattunut vaan niin paljoa. Menin kuitenkin terveydenhoitajalle, jonka ilme oli näkemisen arvoinen kun kaivoi jalanpohjastani yli 2cm pituisen ohuen lasinpalan. Ihmetteli miten olin pystynyt kävelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme