Tänään ravintolassa tapahtunutta..
Kävimme perheen kanssa syömässä ravintolassa. Seurueeseemme kuului 55-vuotias äitini, 60-vuotias isäni, 30-vuotias mieheni, minä (26v) ja 24-vuotias pikkusiskoni, hänen 25-vuotias miehensä ja heidän 1v2kk lapsensa. Noin kolmikymppinen tarjoilija teititteli isääni, äitiäni, miestäni ja sisareni miestä. Otti siis heiltä tilauksen asiallisesti vastaan. Istuimme siis sisareni kanssa vierekkäin, olemme todella saman näköiset ja tyyliset, meillä on samanlaiset hiukset jne. Ja mitäpä tarjoilija meidän kohdalla kysyikään.
"No, mitäs tytöt sitten ottaisi?"
Istuimme koko seurue lasta lukuunottamatta luukku auki. Eihän noin puhuta edes teineille? Siskoni vielä piteli omaa lastansa sylissä. Isäni sitten sanoi että ei taida nämä tytöt ei taida olla vielä valmiita tilaamaan, ja oiskohan meidän mahdollista saada toinen tarjoilija.
Huh huh!
Toinen tarjoilija oli kohtelias ja palvelu oli erinomaista, ruokakin oli hyvää. Mutta mistä hitosta näitä tarjoilijoita revitään?
Kommentit (196)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 08:34"]
Mun mielestä teitittely on vanhanaikainen ja tympeä tapa, joka pitäisi lailla kieltää. Olen 40 vuotias, ja joka kerran kun joku teitittelee potuttaa. Minua olisi tuossa tilanteessa ennenkaikkea hävettänyt isän käytös, kun tekee tuollaisen numeron pikkuasiasta. Olisihan tarjoilijan toki pitänyt kohdella kaikkia seurueeseenne kuuluvia samalla tavalla, mutta hänelle nyt vain sattui arviointivirhe. Isä tässä oli nolo.
[/quote]
Samaa mieltä, minua olisi kyllä hävettänyt isän käytös. Ei miehen (eikä naisenkaan) pitäisi takertua lillukanvarsiin. Osoittaa sivistystä ohittaa tuollaiset pikkujutut ja jatkaa eteenpäin iloisesti ruoasta nauttien. Nythän kävi niin, että tunnelma latistui. Ensinnäkin tarjoilijan päivä oli pilalla ja jotenkin uskon, että myös ruokailuseurueessa asia aiheutti kurjaa oloa joko nolostumisena tai sitten aggression nousuna koska isän sanominen sai aikaan ehkä sen, että koko seurue tunsi mielestään oikeutettua loukkaantumista.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko ap:n isä muulloinkin tuollainen pikkusielu? Mitä mieltä olet ap?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:58"]
En pysty käsittämään ap:n saamia alapeukkuja. Asiakaspalvelija ei KOSKAAN saa puhutella naisia tytöiksi. Ap:n isällä oli erittäin hyvä pelisilmä: uusi tarjoilija vain kehiin.
[/quote]
oma työnantajasi?
pyhä VULVA?
nyt jumalauta , aloittajan isä on ollut täysi kusipää.
ja aloittaja on perinyt heikkolahjaisuuden isältään avutumalla täällä.
x-d äksdee äksdee äksdee. nyt meni lopullinenkin usko plastan mammohin.
onneksi kotinne ikkunat pestään useammin kuin 8 vuoden välein?
miehenne eivät saa illaliseksi atrian pinaattilettuja?
jeah right.
[/quote]
Oman tekstisi perusteella sinä olet ketjun ainoa heikkolahjainen.
[/quote]
kerro se oma työnantajasi? osui ja upposi ?
[/quote]
Perustele ensin ihan rauhallisesti, miten minun työnantajani liittyy tähän? Sitten voit miettiä noita osumisia ja uppoamisia seuraavaksi. Luuletko onnistuvasi tässä vaativassa ajatustyöskentelyssä?
[/quote]
siis joku natkuperse loukkaantuu kun tytötellään?
onneksi oulussa on pakastimia, niin äitien rakkaus rittää kaikille palleroille.
oletko koska viimeksi pessyt ikkunasi tai sulattanut pakastimesi paskanjauhamisen sijaan ?
[/quote]
Asiakaspalvelija ei tytöttele asiakkaita, ellei kyseessä oikeasti ole tyttö eli alle 18-vuotias naispuolinen henkilö. Tarjoilija ei osannut hommaansa ja hänet vaihdettiin toiseen. Mikä tässä nyt sinun napaasi kaivaa? Ihan normikäytäntö palvelualoilla, että hommansa osaamaton asiakaspalvelija vaihdetaan toiseen. Perustelepa nyt, miten pakastimet tai ikkunat liittyvät tähän asiaan? Kai ymmärrät, että asiayhteytesi ovat täysin asiaankuulumattomia? Tuollainen ajatuksenriento ei ole ihan tervettä.
[/quote]
aloittaja on mielensäpahoittaja, jonka isä on kusipää.
perustele puolustelusi? ok ? äksdee? jaksuhalit jos et osaa sisäistää lukemaasi.
hypin ikkunoista pakastimiin yhtä loogisesti kuin sinäkin.
[/quote]
Olen perustellut jo kahteen kertaan, että asiakaspalvelussa ei tytötellä asiakkaita. Aikuisten naisten tytöttely on huonoa käytöstä, jonka perusteella voidaan vaihtaa asiakaspalvelija. Tuliko selväksi vai kirjoitanko vielä neljännen kerran saman asian?
Tekstissä ei ole loogisuuden häivääkään. Ajatuksenriento on yhtä vaikeasti seurattavaa kuin skitsofreenikolla. Ota lääkkeesi.
[/quote]
lääkeet? olet todella omaperäinen äksdee. en olisi ikinä keksinyt noin hauskaa
heittoa nettikeskusteluun äksdee.
jospa aloittaja palaisi keskusteluun niin ei tarvitsisi asiasta ja asiakaspalvelusta mitään tietämättömän puuttua keskusteluun.
käytkö fransmannissa "fine-dine"-illallisella usein s-etukortti-hintaan?
[/quote]
Sinä, joka tätä jaksat jauhaa: olet oikeasti sairas. Vaikka jatkat tätä trollaamistasi vitsillä, fakta on se että olet sairas ihminen. Olet viime yöstä asti jatkanut yhden ketjun terrorisointia, joka tietysti muutaman viestin ajan on ihan ok-hauskaa ajanvietettä. Mutta systemaattisesti jatkettuna ei voi tulla muuhun lopputulokseen kuin että a) olet tarjoilija josta ap puhui (hyvin epätodennäköistä) tai b) sinun mielenterveytesi on järkkynyt, ja tarvitset hoitoa. Et tunnu tekevän mitään muuta kuin päivystävän tätä ketjua!
[/quote]
palstan muut ketjut ovat "normaaleja" ?
kuinka stalkkaan eksää ja sen nyksää?
oletko varma että vastaaja on kaikissa sama? XD
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:34"]
jospa aloittaja palaisi keskusteluun niin ei tarvitsisi asiasta ja asiakaspalvelusta mitään tietämättömän puuttua keskusteluun.
[/quote]
Kirjoitustesi perusteella on varsin helppo päätellä, että olet jossain määrin vajaavaltainen.
Ei tähän aloittajaa enää tarvita. Asiakaspalvelija ei tytöttele aikuisia naisia, ap:n palaaminen tähän ketjuun ei muuta tätä tosiasiaa miksikään. Ap:n isällä oli loistava pelisilmä ja hän on selkeästi tottunut saamaan hyvää palvelua.
En omista S-etukorttia, joten vedä siitä omat johtopäätöksesi.
[/quote]
jos ravintolassa olisikin vain yksi tarjoilija?
oliko aloittajalla itsellään huono päivä?
oliko kyseessä s-etukortti-ravintola?
tätäkö emme saa koskaan tietää?
imettikö sisko vauvaa pöydässä?
olisitko sinäkin tällä aikaa ehtinyt pestä ikkunat tai stalkata eksääsi?
maailma on kysymyksiä täynnä, harvaan saa vastauksen
Tiedän tapauksen, jossa ravintoloitsian kummilapselle sanottiin että hänellä tuskin on varaa ko paikassa syödä. Tämä tarkoilija vetosi puolustuksekseen siihen, että heitä ei oltu varoitettu kummilapsen saapumisesta etukäteen. Sai potkut.
Kannattaa kohdella jokaista asiakasta kunnoittavasti.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:56"]
[/quote]
Ravintolassa oli toinenkin tarjoilija, jossittelu on turhaa muutenkin. Aloittajan päivästä en osaa sanoa, hänhän ei vaihtanut tarjoilijaa, vaan ap:n isä. Imettäminen ei liity asiaan millään lailla. Muihin en osaa tai viitsi vastata.
Mua vitutti kun olin alle 30 v ja rouviteltiin monissa aspa tilanteissa! En ole tosiaan yhtään rouvamainen! Tytöttely tuossa tilanteessa oli pirteä ja perinteinen puhuttelu. Olisin ollut iloinen.
en tunne termiä ravintoloitsia.
ravinto-loisia ovat yhteiskunnan varoilla elävät mammat.
et kuitenkaan saa siitä potkuja, älä hätäile.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:56"]
[/quote]
Ravintolassa oli toinenkin tarjoilija, jossittelu on turhaa muutenkin. Aloittajan päivästä en osaa sanoa, hänhän ei vaihtanut tarjoilijaa, vaan ap:n isä. Imettäminen ei liity asiaan millään lailla. Muihin en osaa tai viitsi vastata.
[/quote]
vähämielisyys on periytyvää.
miksi et jaksa vastata? menitkö kuitenkin pesemään ikkunoita tai ottamaan jääkaapilta lisää sidukkaa?
Ap:lla ihan asiallinen huomio. Kyllä tarjoilijan olisi hyvä huomioida koko seurue samalla tavalla. Eniten minua häiritsee, että Ap:n isä reagoi asiaan. Hänhän sai ilmeisesti hyvää kohtelua? Kyllä minä olisin ihan omasta puolestani asiaan puuttunut, jos sellaiseksi tämän kokisin. Ainakin siinä vaiheessa, kun isäni on äänessä (jos olisin ollut alkushokissa). Tarjoilijan vaihto vähän liiottelua.Minusta vähän kärpäshärkäs asia. Ei muuta.
Ps. Inhoan noita kilometrin pituisia lainauksia...
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:21"]
minuakin sanottiin bussissa sedäksi. olen 25vmies, enkä ole setä!
saanko haastaa äidin oikeuteen tästä?
vaihtaa bussia?
[/quote]
Asiaa. Minuakin täditellään jatkuvasti monien äitien taholta. Tunnen itseni loukatuksi. Olen 25v. Kutsukaa vaikka mielummin tytöksi.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:21"]
minuakin sanottiin bussissa sedäksi. olen 25vmies, enkä ole setä!
saanko haastaa äidin oikeuteen tästä?
vaihtaa bussia?
[/quote]
Asiaa. Minuakin täditellään jatkuvasti monien äitien taholta. Tunnen itseni loukatuksi. Olen 25v. Kutsukaa vaikka mielummin tytöksi.
[/quote]
äläpäs " täti " nyt hermostu.
hermostuminen on äippien etuoikeus.
-25v setä-
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 16:01"]
en tunne termiä ravintoloitsia.
ravinto-loisia ovat yhteiskunnan varoilla elävät mammat.
et kuitenkaan saa siitä potkuja, älä hätäile.
[/quote]
palstan mammat tuntevat useita ravinto-loisia, itsensä mukaan lukien.
maksajana yleensä se sikamies. sen voi tietenkin jättää ja nostella "mahdollisimman suuria elareita, ja korotettu lapsilisä yh:lle"
No mielummin kuitenkin kuuntelen tytöttelyä tuollaiselta lähellä omaa ikääni olevalta. Itse olen aspa ja ne +50 miehet, etenkin kaljalta tuoksuvat, kun tytöttelevät niin jopas nousee karvat pystyyn.
Minun mielestäni se on ihan siitä sävystä kiinni kannattaako loukkaantua. Ja vaikka sävy on kuinka alentuva tai irstas, koitan kyllä työssäni vain purra hammasta, en ole lähettänyt ketään toiselle tiskille :D
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 16:09"]
vähämielisyys on periytyvää.
miksi et jaksa vastata? menitkö kuitenkin pesemään ikkunoita tai ottamaan jääkaapilta lisää sidukkaa?
[/quote]
Eli kumpi vanhemmistasi oli vähämielinen? Vai oliko peräti molemmat?
Kysymys ei ollut jaksamisesta, vaan viitsimisestä. Vajaavaltaisten horinoihin ei aina viitsi vastata.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 16:30"]
No mielummin kuitenkin kuuntelen tytöttelyä tuollaiselta lähellä omaa ikääni olevalta. Itse olen aspa ja ne +50 miehet, etenkin kaljalta tuoksuvat, kun tytöttelevät niin jopas nousee karvat pystyyn.
Minun mielestäni se on ihan siitä sävystä kiinni kannattaako loukkaantua. Ja vaikka sävy on kuinka alentuva tai irstas, koitan kyllä työssäni vain purra hammasta, en ole lähettänyt ketään toiselle tiskille :D
[/quote]
ja aloituksen tarjoilija oli noin 40 v ja "aaasiakas" 26v.
ONNEKSI isi pelasti.
tarina ei kerro tarjoilija nro2 ikää, eikä kummankaan tarjoiljan sukupuolta.
olisiko sympatiaa enemmän jos tarjoilija nro1 olisikin ollut raskaana ja hormonit olisivat jyllänneet?
tai jos tarjoilja nro2 oliskin sellainen himpula-mies, minkä olemassa olon raamattu ja osa palstan mammoista kieltää?
oi, vastauksia kaipaan!!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 16:30"]
[/quote]
ONNEKSI isi pelasti.
olisiko sympatiaa enemmän jos tarjoilija nro1 olisikin ollut raskaana ja hormonit olisivat jyllänneet?
tai jos tarjoilja nro2 oliskin sellainen himpula-mies, minkä olemassa olon raamattu ja osa palstan mammoista kieltää?
oi, vastauksia kaipaan!!
[/quote]
tässäpä mammoille ihmeteltävää.
oi ap!!! palaa ja kerro!!!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 16:30"]
[/quote]
ONNEKSI isi pelasti.
oi, vastauksia kaipaan!!
[/quote]
Mitä väliä sillä on olivatko tarjoilijat miehiä, homoja, ankkoja? Toinen handlasi tilanteen, toinen ei. Asiakkaita ei tytötellä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:34"]
[/quote]
Kirjoitustesi perusteella on varsin helppo päätellä, että olet jossain määrin vajaavaltainen.
Ei tähän aloittajaa enää tarvita. Asiakaspalvelija ei tytöttele aikuisia naisia, ap:n palaaminen tähän ketjuun ei muuta tätä tosiasiaa miksikään. Ap:n isällä oli loistava pelisilmä ja hän on selkeästi tottunut saamaan hyvää palvelua.
En omista S-etukorttia, joten vedä siitä omat johtopäätöksesi.