Tänään ravintolassa tapahtunutta..
Kävimme perheen kanssa syömässä ravintolassa. Seurueeseemme kuului 55-vuotias äitini, 60-vuotias isäni, 30-vuotias mieheni, minä (26v) ja 24-vuotias pikkusiskoni, hänen 25-vuotias miehensä ja heidän 1v2kk lapsensa. Noin kolmikymppinen tarjoilija teititteli isääni, äitiäni, miestäni ja sisareni miestä. Otti siis heiltä tilauksen asiallisesti vastaan. Istuimme siis sisareni kanssa vierekkäin, olemme todella saman näköiset ja tyyliset, meillä on samanlaiset hiukset jne. Ja mitäpä tarjoilija meidän kohdalla kysyikään.
"No, mitäs tytöt sitten ottaisi?"
Istuimme koko seurue lasta lukuunottamatta luukku auki. Eihän noin puhuta edes teineille? Siskoni vielä piteli omaa lastansa sylissä. Isäni sitten sanoi että ei taida nämä tytöt ei taida olla vielä valmiita tilaamaan, ja oiskohan meidän mahdollista saada toinen tarjoilija.
Huh huh!
Toinen tarjoilija oli kohtelias ja palvelu oli erinomaista, ruokakin oli hyvää. Mutta mistä hitosta näitä tarjoilijoita revitään?
Kommentit (196)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:56"]
Ravintoloiden pöytävarauksen yhteydessä pitäisi tiedustella, että haluatteko rentoa palvelua vai ylikorrektia jäykistelyä. Voisi sitten ap ja muut mielensäpahoittajatkin käydä ravintoloissa ilman, että isin täytyy alkaa törkeilemään tarjoilijoille.
[/quote]
juuri näin.
ja voi myös kertoa että 24v ihmistä tulee kohdella kuten mäkkärin lastenkutsuilla.
ei saanut pahvikruunua päähän?
veikö iskä vai äiskä vessaan ravintolassa?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 08:55"]
Tuossa oli törkeintä se, että samanikäisiä miehiä teitittelee mutta naisia tytöttelee. Minulle olisi ok jos sinuttelisi kaikkia, itse asiassa pidän enemmän sinuttelusta.
[/quote]
Kuolettavan pitkän ketjun ensimmäinen kommentti, joka osuu asian ytimeen. Kiitos.
Miehiä teititellään ja naisia tytötellään. Ap on paskantärkee pikkuprinsessa kun loukkaantui. Eiku--
Ihan oikein toimitte, mutta pikkuvinkkinä vielä et sen luukun tosiaan voi opetella pitämään kiinni :D
Taidatte olla ammattiloukkaantujia koko perhe. Asiakaspalvelijoiden painajaisia. Jotkut muuten ärsyyntyvät teitittelystä, varsinkin noin kolmekymppiset.
Mä en ymmärrä, miksi jotkut loukkaantuu teitittelystä/tädittelystä/rouvittelusta/tytöttelystä jne. Pikkujuttuhan tuollainen on. Itse en edes kiinnitä sen kummemmin huomiota siihen, jos joku kutsuu minua "väärällä" nimityksellä, mitäs tuosta.
Minustakin tytöttely on perseestä, mutta en kehtaisi ihan noin nirppanokaksi heittäytyä!
Rekrytoi tilanteesta ap. Jos minun ravintolassani kohdeltaisiin asiakkaita noin tulisi tarjoilijalle siitä sanomista ja pääsisi kertaamaan peruskohteliaisuussääntöjä minun johdollani.
Tuskin missään ravintolassa on linjausta, että miehet ovat korkea-arvoisempia kuin naiset tai muutenkaan aikuisia ihmisiä teititeltäisiin.
Ja tiedoksi, että meillä ja monessa muussakin ravintolassa lapset otetaan mielihyvin vastaan, heille tarjotaan samaa ruokaa kuin aikuisillekin (tosin vähemmällä suolalla) eikä ongelmaa ole koskaan ollut.
Ravintoloitsija Turusta
minuakin sanottiin bussissa sedäksi. olen 25vmies, enkä ole setä!
saanko haastaa äidin oikeuteen tästä?
vaihtaa bussia?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:21"]minuakin sanottiin bussissa sedäksi. olen 25vmies, enkä ole setä!
saanko haastaa äidin oikeuteen tästä?
vaihtaa bussia?
[/quote]
Yksityishenkilö on hieman eri asia kuin aspa.. Haloo, valoja päälle.
Mitähän lie olisi tuo aspa tuuminut jos ap llisi huikannut että hei tyttö, tuoppa pullo viiniä.
Veikkaisin, että meillä olisi aspa täällä vikisemässä kun häntä ei arvosteta, vaan pikkuplikatkin tytötteleE ja luulevat voivansa pompotella.
Asiakaspalvelija on asiakasta varten. Oli asiakas minkä ikäinen tahansa. Tämä ei ole nöyristelemistä, vaan PALVELUASENNE. Ja tämä asenne monilta alalle suuntautuvilta puuttuu, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:20"]
Rekrytoi tilanteesta ap. Jos minun ravintolassani kohdeltaisiin asiakkaita noin tulisi tarjoilijalle siitä sanomista ja pääsisi kertaamaan peruskohteliaisuussääntöjä minun johdollani.
Tuskin missään ravintolassa on linjausta, että miehet ovat korkea-arvoisempia kuin naiset tai muutenkaan aikuisia ihmisiä teititeltäisiin.
Ja tiedoksi, että meillä ja monessa muussakin ravintolassa lapset otetaan mielihyvin vastaan, heille tarjotaan samaa ruokaa kuin aikuisillekin (tosin vähemmällä suolalla) eikä ongelmaa ole koskaan ollut.
Ravintoloitsija Turusta
[/quote]
Ravintolotsija , montako "rekrytointia" saat viikossa/kuukaudessa asiakaspalvelustanne?
Koita , yritä , koita, yritä wt-mamma edes hiukan parempiin "kommentteihin" ,
jooks? jaksuhaleja =)
tällä palstalla löytyy todella hassunhauskoja yhdys-sana-keskusteluja jotka olisivat sinulle paaaaaaaaaaaljon mieluisampia ja ymmärettävämpiä =)
jaksuja =D äksdee
Tosi ikäväksi on mennyt tämä ketju. Samaa mieltä ap:n kanssa, todella epäasiallista teititellä miehiä ja tytötellä samanikäisiä naisia. Pitäisi tarjoilijan sen verran tajuta. Eihän tuo edes ole rentoa, jos osaa porukasta teitittelee kuitenkin.
Ravintoloitsija Turusta
[/quote]
Miksi ap olisi rekrytoinut kyseisen tarjoilijan, kun ei kerran pitänyt tämän työskentelytavasta? Ihmeellisiä vinkkejä ravintoloitsijalta.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:46"]
Ravintoloitsija Turusta
[/quote]
Miksi ap olisi rekrytoinut kyseisen tarjoilijan, kun ei kerran pitänyt tämän työskentelytavasta? Ihmeellisiä vinkkejä ravintoloitsijalta.
[/quote]
itsekin olen asiakkaana usein rekrytoinut huonosta asiakaspalvelusta =D
En pysty käsittämään ap:n saamia alapeukkuja. Asiakaspalvelija ei KOSKAAN saa puhutella naisia tytöiksi. Ap:n isällä oli erittäin hyvä pelisilmä: uusi tarjoilija vain kehiin.
Järkyttävä toi provo, jolla on liian pitkät välit lauseiden välissä :-D huhhuh
En minäkään olisi tuosta pahastunut. Mutta tasa-arvon vuoksi tietysti tarjoilijan olisi pitänyt myös pojatella ap:n ja hänen sisarensa miestä.
"Ja mitäpä tytöt ja pojat ottaisivat?"
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:58"]
En pysty käsittämään ap:n saamia alapeukkuja. Asiakaspalvelija ei KOSKAAN saa puhutella naisia tytöiksi. Ap:n isällä oli erittäin hyvä pelisilmä: uusi tarjoilija vain kehiin.
[/quote]
oma työnantajasi?
pyhä VULVA?
nyt jumalauta , aloittajan isä on ollut täysi kusipää.
ja aloittaja on perinyt heikkolahjaisuuden isältään avutumalla täällä.
x-d äksdee äksdee äksdee. nyt meni lopullinenkin usko plastan mammohin.
onneksi kotinne ikkunat pestään useammin kuin 8 vuoden välein?
miehenne eivät saa illaliseksi atrian pinaattilettuja?
jeah right.
[/quote]
Oman tekstisi perusteella sinä olet ketjun ainoa heikkolahjainen.
[/quote]
kerro se oma työnantajasi? osui ja upposi ?
[/quote]
Perustele ensin ihan rauhallisesti, miten minun työnantajani liittyy tähän? Sitten voit miettiä noita osumisia ja uppoamisia seuraavaksi. Luuletko onnistuvasi tässä vaativassa ajatustyöskentelyssä?
[/quote]
siis joku natkuperse loukkaantuu kun tytötellään?
onneksi oulussa on pakastimia, niin äitien rakkaus rittää kaikille palleroille.
oletko koska viimeksi pessyt ikkunasi tai sulattanut pakastimesi paskanjauhamisen sijaan ?
[/quote]
Asiakaspalvelija ei tytöttele asiakkaita, ellei kyseessä oikeasti ole tyttö eli alle 18-vuotias naispuolinen henkilö. Tarjoilija ei osannut hommaansa ja hänet vaihdettiin toiseen. Mikä tässä nyt sinun napaasi kaivaa? Ihan normikäytäntö palvelualoilla, että hommansa osaamaton asiakaspalvelija vaihdetaan toiseen. Perustelepa nyt, miten pakastimet tai ikkunat liittyvät tähän asiaan? Kai ymmärrät, että asiayhteytesi ovat täysin asiaankuulumattomia? Tuollainen ajatuksenriento ei ole ihan tervettä.
[/quote]
aloittaja on mielensäpahoittaja, jonka isä on kusipää.
perustele puolustelusi? ok ? äksdee? jaksuhalit jos et osaa sisäistää lukemaasi.
hypin ikkunoista pakastimiin yhtä loogisesti kuin sinäkin.
[/quote]
Olen perustellut jo kahteen kertaan, että asiakaspalvelussa ei tytötellä asiakkaita. Aikuisten naisten tytöttely on huonoa käytöstä, jonka perusteella voidaan vaihtaa asiakaspalvelija. Tuliko selväksi vai kirjoitanko vielä neljännen kerran saman asian?
Tekstissä ei ole loogisuuden häivääkään. Ajatuksenriento on yhtä vaikeasti seurattavaa kuin skitsofreenikolla. Ota lääkkeesi.
[/quote]
lääkeet? olet todella omaperäinen äksdee. en olisi ikinä keksinyt noin hauskaa
heittoa nettikeskusteluun äksdee.
jospa aloittaja palaisi keskusteluun niin ei tarvitsisi asiasta ja asiakaspalvelusta mitään tietämättömän puuttua keskusteluun.
käytkö fransmannissa "fine-dine"-illallisella usein s-etukortti-hintaan?
[/quote]
Sinä, joka tätä jaksat jauhaa: olet oikeasti sairas. Vaikka jatkat tätä trollaamistasi vitsillä, fakta on se että olet sairas ihminen. Olet viime yöstä asti jatkanut yhden ketjun terrorisointia, joka tietysti muutaman viestin ajan on ihan ok-hauskaa ajanvietettä. Mutta systemaattisesti jatkettuna ei voi tulla muuhun lopputulokseen kuin että a) olet tarjoilija josta ap puhui (hyvin epätodennäköistä) tai b) sinun mielenterveytesi on järkkynyt, ja tarvitset hoitoa. Et tunnu tekevän mitään muuta kuin päivystävän tätä ketjua!
Ravintoloiden pöytävarauksen yhteydessä pitäisi tiedustella, että haluatteko rentoa palvelua vai ylikorrektia jäykistelyä. Voisi sitten ap ja muut mielensäpahoittajatkin käydä ravintoloissa ilman, että isin täytyy alkaa törkeilemään tarjoilijoille.