Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi oksennan AINA alkoholista?!

Vierailija
04.07.2014 |

Juhlimme nyt 3. pv isäni syntymäpäiviä. Join 3 lasia kuohuviiniä välillä klo 15-22. Ja nyt oksentelen, ahdistaa, hirveä olo. Ei edes mennyt päähän! :( Ärsyttää, sillä olen vasta 24-vuotias ja rehellisesti sanottuna välillä tekisi mieli pitää hauskaa "kosteissa" merkeissä, nousuhumala on kiva mutta se päätyy lähes kahdentoista tunnin oksenteluun. Se on ihan sama juonko 2 vai 12.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitääkö sitten juoda ? Täällä kyl riittää niitä opettajia, ketkä oikein antaa neuvoja miten tää juominen onnistuu.

Vierailija
2/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli joskus nuorempana sama ongelma, ja lopetinkin alkoholin käytön täysin moneksi vuodeksi. Syyksi selviskin silloin maksa-arvot. Käytin paljon särky- ja kipulääkkeitä (en tietenkään samaan aikaan alkoholin kanssa) sekä e-pillerit jotka sitten nosti maksa-arvot kattoon :ooo Heikko maksa vissiin.. Nykyään ei ole tuota ongelmaa, tosin en enää mitään lääkkeitä käytäkkään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taipumusta migreeniin ja yleensä aina seuraavana päivänä alkoholin nauttimisesta migreeni + oksennuskrapula iltaan asti. Olen miettinyt useasti, että takana saattaa olla allergia, koska krapula on aina ihan järkyttävä. Kiva kuulla, että on kohtalontovereita, kun muut aina ihmettelevät krapuloitani. Ei siis tarvitse juoda paljoa! Olen 23v, mutta juon nykyään harvakseltaan. 

Vierailija
4/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile juoda jotain muuta. Mulla käy samoin, mutta jos juon esim. vodkaa colalla, ei tule välttämättä edes krapulaa. Kaikki viinit, siiderit yms. saa mun pään niin sekaisin, että huono olo jatkuu vielä seuraavankin päivän.

Vierailija
5/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät joka kerta pään täyteen niin ei laattaaminen ihmetytä enää niin paljoa. Ja sitä kautta tulee sitä reeniä, niin sitten ei muutama tunnukaan enää missään.

Vierailija
6/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahasi ei jostain syystä kestä. Oletko syönyt ennen juomista vai vetänyt kuohuvat tyhjään mahaan? Itse en ole koskaan pystynyt ottamaan kunnon viinaa (koskenkorvaa), vaan joudun pitäytymään siiderilinjalla. Jos jossain drinkissä on vähänkin kossua, olen oksentamassa 30 minuutin sisällä.

Vierailija
7/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenhän kannattaa juoda se 12 samalla jos kerran kolmestakin tulee se sama olo :D Itse myös oksennan suht herkästi, en tosin noin herkästi ihan, alkoholista, mutta juon silti silloin tällöin kunnon kännit. Hyväksyn oksentelun loppuillasta ja koko seuraavan päivän hintana kivasta nousuhumalasta. 

Minulla on myös erilaisia vatsalaukkuvaivoja, närästystä, hapon nousua suuhun jne ja luulen että minulla oksentelutaipumus johtuu siitä - alkoholi ärsyttää vatsalaukkua ja sitten alkaa tulla ylös. 

Vierailija
8/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat allergisia alkoholille.

Vierailija
9/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:45"]Vedät joka kerta pään täyteen niin ei laattaaminen ihmetytä enää niin paljoa. Ja sitä kautta tulee sitä reeniä, niin sitten ei muutama tunnukaan enää missään.

[/quote]

3 annosta = pää täyteen? Voi hyvää päivää nyt taas. Ja jos sen kolmekin juo n. Klo 15, 18 ja 22 niin tuskin sinäkään olisit kännissä?

Tuntuu että olen kyllä kokeillut vaikka mitä eri juomia, niin väkeviä kuin mietoja. En koskaan sekoita (juo mietoja+väkeviä), ja vettä juon jatkuvasti. Silti, ihan hirveä olo. :( ärsyttää kun muut voivat juoda niin paljon kuin sielu sietää ja olla ok-kunnossa aamulla. Itse juo kolme ja krapulassa ilta kuuteen asti.

Ap

Vierailija
10/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:47"]No sittenhän kannattaa juoda se 12 samalla jos kerran kolmestakin tulee se sama olo :D Itse myös oksennan suht herkästi, en tosin noin herkästi ihan, alkoholista, mutta juon silti silloin tällöin kunnon kännit. Hyväksyn oksentelun loppuillasta ja koko seuraavan päivän hintana kivasta nousuhumalasta. 

Minulla on myös erilaisia vatsalaukkuvaivoja, närästystä, hapon nousua suuhun jne ja luulen että minulla oksentelutaipumus johtuu siitä - alkoholi ärsyttää vatsalaukkua ja sitten alkaa tulla ylös. 

[/quote]

En oikeasti edes pysty juomaan kahtatoista ellen ryyppäisi koko päivää. Minäkin olen todella herkkä oksentelulle - esim. paha haju, liikasyönti ja liika veden/muun nesteen nauttiminen saa minut oksentamaan todella helposti. Jos oloni on fyysisesti huono - kuten vaikkapa flunssassa - oksentelu alkaa heti. Toisaalta yökkäysrefleksini on olematon. Lääkäri tutki nielussani olevaa haavaa, hänkin ihmetteli ääneen miten voin olla yökkäilemättä.

Ap

Vierailija
11/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:48"]Jotkut ovat allergisia alkoholille.

[/quote]

Mutta sehän oireilee ihoreaktioina?

Ap

Vierailija
12/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa joskus ottaa esilääkitykseksi närästyslääke esim. Rennie ja juodessa mahdollisesti vielä Acetium-valmistetta. Tuolla kombolla pysyy kurissa 2 yleisintä syytä oksenteluun juodessa, eli vatsalaukkuärsytys ja alkoholin aineenvaihduntatuotteen asetaldehydin etova vaikutus. Pelkkä närästyslääkekin voi auttaa. 

Vierailija
13/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 01:05"]Koitapa joskus ottaa esilääkitykseksi närästyslääke esim. Rennie ja juodessa mahdollisesti vielä Acetium-valmistetta. Tuolla kombolla pysyy kurissa 2 yleisintä syytä oksenteluun juodessa, eli vatsalaukkuärsytys ja alkoholin aineenvaihduntatuotteen asetaldehydin etova vaikutus. Pelkkä närästyslääkekin voi auttaa. 

[/quote]

Kiitos vinkistä! Kokeilen seuraavan kerran kun tulee ajankohtaiseksi.

Ap

Vierailija
14/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samaa vaivaa, ja on sanottu lääkärin toimesta että kyseessä on luultavasti allergia. Iho-oireilu on vain yksi ilmenemismuoto.

Samalla tapaa muhun vaikuttaa myös jotkin läääkkeet, järjetöntä pahoinvointia, ahdistuneisuutta jne. Jokin vaikuttava aine ei vain sovi mun elimistölle. Kuulun myös niihin, ketkä esim kuumeen noustessa alkavat yökkäillä, kärsivät matkapahoinvoinnista, reagoivat ruokaan mahallaan.. Varsinaista vatsatautia taas ei juuri koskaan :D

Vierailija
15/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 01:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:48"]Jotkut ovat allergisia alkoholille.

[/quote]

Mutta sehän oireilee ihoreaktioina?

Ap

[/quote]Ei välttämättä. Voit olla myös yliherkkä jollekin ainesosalle, tai useammalle. Esim. punaviinit ovat monelle pahoja, ja minulle puoli decia olutta saa aikaan kamalan turvotuksen ja tunteen kuin olisi oaha krapula.

Monelle, jolle ei sovi muu, sopiikin joku vahva viina, esim. Koskenkorva tai Finkku. Kokeile josku tehdä siihen pohjautuvia drinksuja, tai mitä nyt tykkääntkin juoda? Älä juo muuta alkoholia ollenkaan. Tuleeko edelleen paha olo, vaikka joisit vain pari?

Vierailija
16/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeileppa juoda lasillinen maitoa jos tulee huono olo, itellä maito on monesti auttanut huonoon oloon :)

Vierailija
17/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulut siihen % joka aina oksentaa. Tietty geeniperimä myös suojaa rappiolta, sillä teikäläisistä ei tule koskaan alkoholistia.

Vierailija
18/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on myrkky. Toiset kestävät sitä huonommin. En saanut koskaan nuorena minkäänlaista krapulaa, vaikka olisin juonut itseni edellisenä iltana siihen pisteeseen, että oli vaikea pysyä pystyssä. Lopetin kuitenkin juomisen kokonaan jo parikymppisenä, koska en kokenut saavani alkoholista juuri mitään.

Vaimo taas valittelee, että kiinnostaisi juoda, mutta yhden lasillisen jälkeen hänellä alkaa jalat tärisemään ja tulee huono olo, joten ei pysty.

Vierailija
19/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vinkeistä, ja kiva tietää etten ole ainoa! Tuota maitojuttua olen joskus kokeillut, mutta sanotaanko näin että veden oksentaminen oli pienempi paha.

Ap

Vierailija
20/33 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olut aiheuttaa pahimman allergian, iho turpoaa, muna turpoaa, kasvot ja kaikki. Oksennan ensimmäisen huikkien jälkeen. Kaikki muut menevät alas ja pysyvät siellä. Toisista tulee hirveä krapula, koskenkorvaja ja osa viineistä kuuluvat tähän, aiheuttavat normaalia pahemman krapulan. Suosittelen kokeilemaan kiljulla, mikäli siitä ei tule allergiasia reaktioita niin tiedät että syypää on alkon tuotteet. Kiljussa ei ole mitään ylimääräistä, mutta kuitenkin kaikki alkoholin valmistukseen tarvittavat ainekset.