Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mun mies narsisti vai epävakaa persoonallisuus vai mitä ihmettä?

Vierailija
02.07.2021 |

Eilen oli taas ihan tyypillinen tilanne miehen käytöstä ja luonnetta ajatellen.

Lähdimme käymään kaupassa ja minä ajoin. Keskustaan päästyämme ajoin itse valitsemaani reittiä kauppaan, enkä sitä mitä mies ehdotti. Hän alkoi paasata että mikset kääntynyt tuonne, johon vastasin että haluan nyt ajaa tätä kautta koska tää on mielestäni suorempi. Heitin vielä että repsikan paikalta ei autoa ajeta ja etten itsekään puutu hänen reittivalintoihinsa kun hän ajaa. Mies pillastui ihan täysin. Alkoi huutaa että v*ttu mikä ämmä ja mulle ei noin puhuta ja heitän sut kämpästä pihalle jne. Olin vain hiljaa, koska miehelle on turha puhua kun se saa tuollaisen kohtauksen. Hän jäi autoon kun kävin kaupassa ja oli sillä aikaa hypännyt kuskin penkille. Lähti ajamaan äkäisesti ja ajaessaan ränkytti että ajaa suoraan kotiin ja katsotaan miten suu sitten pannaan. Meidän piti käydä vielä yhdessä toisessa kaupassa, ja mies ajoikin sinne uhittelustaan huolimatta. Sanoinkin nenäkkäästi, että eikö luonto antanut periksi ajaakaan suoraan kotiin. Tässäkin kaupassa kävin yksin, ja viivyttelin ihan tahallaan, että mies saa aikaa rauhoittua.

Autoon päästyäni mies oli ihan tyyni ja kysäisi, että eikös sulla ollut joku paketti mikä sun piti noutaa. Että käy sillä aikaa hakemassa se kun mä käyn vielä pikaseen tuolla kaupassa. Näin tehtiin, ja kun ajoin takaisin hakemaan miestä, hän alkoi jutella kuinka oli törmännyt kaupassa työnantajaansa jne. Kysyin että eikös me enää riidelläkään, johon hän vain hymähti.

Mua se otti sen verran päähän, että huusin hänelle että onko sulla päässä vikaa kun huudat ja haukut jonkun reittivalinnan takia ja sitten oot niinku mitään ei olisi tapahtunut! Mies oli ihan hiljaa koko kotimatkan, eikä kotonakaan puhua pukahtanut koko iltana.

Näitä sattuu vähän väliä. Mies räjähtää ihan mitättömistä asioista ja sen jälkeen on kuin mitään ei olis tapahtunut. Ei kyllä ikinä selitä tai pyydä anteeksi miksi käyttäytyy noin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa, samanlainen sukulainen itsellä. En valitettavasti tiedä kumpi on kyseessä, mutta narsismia/epävakautta itsekin olen miettinyt.

Vierailija
2/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se on vain epäkypsä ääliö. Jos on aina tehnyt niin on vain epäkypsä persoona. Jos viime aikoina alkanut niin epäilen toista naista. Tuolla nyt ei ole mitään tekemistä narsismin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä ainakin, onko pakko ottaa mukaan kauppaan, turha mies.

Vierailija
4/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkä hieman epävakaalta persoonallisuushäiriöltä, itselläni on se ja saan aina silloin tällöin tuollaisia raivareita, jos oma sisäinen maailma tuntuu kaaokselta. Toisin sanoen jos on painetta/stressiä tms, saattaa tulla tuollaisia kohtauksia. Masennuslääkityksestä voisi olla apua miehellesi, ainakin se auttaa jonkun verran minua.

Vierailija
5/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta sen normaalimmalta itsekään.

Vierailija
6/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi nyt vielä mitään persoonallisuushäiriötä ole. Mies on vaan suoraan sanottuna asshole. Ei ole pakko jaksaa tuollaista käytöstä vaan lähde lätkimään jos haluat.

Vierailija
7/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Se on vain epäkypsä ääliö. Jos on aina tehnyt niin on vain epäkypsä persoona. Jos viime aikoina alkanut niin epäilen toista naista. Tuolla nyt ei ole mitään tekemistä narsismin kanssa.

Tuo nyt oli vain yksi episodi, mutta miehestä kyllä löytyy tooosi paljon narsistisia piirteitä. Ihan täysin narsku ei ole, mutta erittäin vaikea ihminen on. Tässä on vain yli kymmenen vuoden aikana oppinut elämään niiden kanssa ja tietää just miten häntä pitää käsitellä.

Ap.

Vierailija
8/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän minussa tuon eilisen perusteella on epänormaalia 😃

Ap.

Vierailija
9/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sillä diagnoosilla väliä. Siinä kohtaa kun toinen uhkailee, kerätään ne kamppeet ja jätetään se lopullisesti muhimaan omiin ongelmiinsa.

Vierailija
10/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ehkä hieman epävakaalta persoonallisuushäiriöltä, itselläni on se ja saan aina silloin tällöin tuollaisia raivareita, jos oma sisäinen maailma tuntuu kaaokselta. Toisin sanoen jos on painetta/stressiä tms, saattaa tulla tuollaisia kohtauksia. Masennuslääkityksestä voisi olla apua miehellesi, ainakin se auttaa jonkun verran minua.

Epävakaaseen persoonallisuushäiriöön ei ole lääkitystä. Mutta, taustalla voi olla myös jotain muuta mielenterveysongelmaa johon lääkitys auttaa. Epävakaata hoidetaan terapialla.

Vierailija
11/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes ja sokerit heittelee. 

t. nimim. samaa täällä suunnalla

Vierailija
12/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko diagnoosilla mitään väliä? Tuotako elämältäsi haluat?

Vierailija
13/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin tuossa on samanlaisia.

Huutavat.

Syökää ennen reissuja. Verensokerin heittely tekee mielelle tepposet.

Voisiko vaikka opetella muun tavan pihistä kuin lähimmille?

Mun mielestä yoinkn sitä, että vanhoja traumoja ja ne vaan pökkää ulos stressitilanteissa.

Olisi hyvä jälkeenpäin puhua. Ei se auta, että te huudatte ja mökötätte vuoronperään.

Kitjaa tapahtuivat ylös ja käykää ne yhdessä rauhassa läpi. Miten voisitte ennakoida nuo myrskyt ja toimia toisin.

Mitä minä olisin voinut tehdä ennen että sitä seuraavaa vaihetta, että se homma olisi rauhoittunut.

Tavallaan kumpikin siinä yhdessä kelaa joka askeleen askeleelta takaisin.

Siinä tulee tietoisemmaksi mitä tapahtuu ja mitä voisi tehdä ensi kerralla.

Vierailija
14/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on aina ollut tuo, että tekee kärpäsestä härkäsen ja alkaa huutaa, haukkua, nimitellä törkeästi, eikä kuule yhtään mitään tuon kohtauksen aikana. Siksi olenkin aina ihan hiljaa ja hymyilen vain itsekseni että jaahas, taas mennään. Syy saattaa olla asia mikä ei edes liity häneen tai meihin mitenkään, mutta jostain syystä raivostuttaa miestä niin että hänen on pakko huutaa ja melskata hetken aikaa. Jälkeenpäin kun kysyy, että mikä sua nyt noin paljon ärsytti, niin on hiljaa tai selittää jotain ympäripyöreää mikä ei kerro yhtään mitään.

Omituista käytöstä, eikä itse edes tajua sitä.

Ap.

Vierailija
15/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että molemmat olette aika riitahakuisia, kumpikaan ei ilmeisesti paljon sovittele ja keskustele asioista ystävälliseen sävyyn? Kun mies oli suutahtanut, sinä vielä sohaisit…Persoonallisuushäiriöitä ei tuon perusteella varmaan voi kuitenkaan arvailla.

Vierailija
16/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabetes ja sokerit heittelee. 

t. nimim. samaa täällä suunnalla

Ei ole diabetestä hänellä.

Ap.

Vierailija
17/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt oli vain yksi episodi, mutta miehestä kyllä löytyy tooosi paljon narsistisia piirteitä. Ihan täysin narsku ei ole, mutta erittäin vaikea ihminen on. Tässä on vain yli kymmenen vuoden aikana oppinut elämään niiden kanssa ja tietää just miten häntä pitää käsitellä.

Ap.

Minä tulin ensimmäisen vuoden aikana narsistin kanssa hulluksi ja päädyin mielisairaalaan. Sinä olet ollut 10 vuotta. Joko itselläsi on myös jotain suojaavia psykopaattisia piirteitä tai puolisosi ei ole narsisti. Narsistin kanssa kun ei opi tulemaan toimeen ellei itsekin hieman ole. Narsistia ei pysty käsittelemään mitenkään, koska pystyäkseen siihen pitää itsekin olla. Terve mieli ei siihen kykene. Eli olisiko niin vaan että sinulla on siellä perinteinen kusipää?

18/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan hän ei ole narsisti. Sen voit unohtaa. Epävakaa persoonallisuushäiriö voi olla jopa sinulla tekstiesi perusteella. 

Ensinnäkin, mikä pakko sinulla on jatkuvasti provosoida miestäsi kyselemällä "eikös sinun pitänyt läpä läpä läpä". Anna miehen tehdä asiat niinkuin hän haluaa! Se on ihan helppoa! 

- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.

Vierailija
19/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän minussa tuon eilisen perusteella on epänormaalia 😃

Ap.

No, normaalit ihmiset ei kauaa tuollaisessa suhteessa notku. Niin makaa kun petaa ja empatiaa ei ole luvassa. Hymiöitä.

Vierailija
20/34 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että molemmat olette aika riitahakuisia, kumpikaan ei ilmeisesti paljon sovittele ja keskustele asioista ystävälliseen sävyyn? Kun mies oli suutahtanut, sinä vielä sohaisit…Persoonallisuushäiriöitä ei tuon perusteella varmaan voi kuitenkaan arvailla.

Kun mies saa tuollaisen kohtauksen, siinä ei auta nätisti puhuminen tai selittäminen millään lailla. Totta kai muakin suututtaa kun mies alkaa ihan turhan takia huorittelemaan ja ämmittelemään, eikä jälkeenpäin edes pyydä anteeksi tai selitä mitenkään käytöstään. Ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Joskus tuntuu olevan hämillään tapahtuneesta, ihan kuin ei pystyisi hallitsemaan puheitaan tai sitä huutamista. Kuin tourette tai jotain.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän