Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talopaketit on wt

Vierailija
03.07.2014 |

Talopakettien rakennuttajista on kivaa asua samanlaisessa tusinaneliössä kuin kaikki muutkin. Se on ihan ok, mutta kaikista eniten huvittaa että ouhuvat talon rakentamisesta, vaikka rakentamisen kanssa talopaketilla ei ole mitään tekemisyä, ei edes vaikka ottaisi sen puolivalmiina.

Oikeasti talopakettien ostajilla ei ole mitään tietoa, taitoa tai osaamista kustankustehokkaan ja käytännöllisen talon suunnittelusta ja rakentamisesta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksnsimme pitkästä tavarasta itse suunnitellun talon. Puutavara omasta metsästä.

Vierailija
2/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksipaketit on wt. Haloo, jotain omaperäisyyttä ja leivotaan ne fucking pikkuleivät itse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai talopaketin ostamallako sitä muuttuu tietämättömäksi?

Vierailija
4/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen ja onnellinen, talopaketillinen wt. Eipä olis huvittanut tehdä tätä kaikkea itse, kiva että joku muu teki lähes valmiiksi.

Vierailija
5/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:05"]Ai talopaketin ostamallako sitä muuttuu tietämättömäksi?

[/quote]

Kyllä, koska jos olisi tietoa rakentaisi ja suunnittelisi itse järkevän talon.

Vierailija
6/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt sitä ja wt tätä.. kyllästyttää jo koko sana.

Vierailija
7/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meille arkkitehti suunnitteli pienehkön talon (120,5 neliötä) kun ei tontille löytynyt sopivaa talopakettitaloa. Ihan tavallinen talo se silti on.Talofirmalta ostetaan seinät, ikkunat ja ovet. Muut hankitaan erikseen. Minulle olisi ollut aivat sama, vaikka muuukin tavara olisi tullut samasta firmasta, mutta nyt päätettiin ottaa muualta. Talopakettitaloonkin olisi saanut valita itse sisustusmateriaalit. Että mitä niin ihmeellistä ap:n mielestä nyt on siinä erikseen suunnitellussa? Jos sattuu löytymään valmiista talomalleista itselle ja tontille sopiva, niin mikä siinä ap:tä niin rassaa? Vai oliko tarkoitus provota?

Vierailija
8/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako taloa olet rakentanut? Teitkö perustuksista alkaen kaiken itse? Asensit katon, seinät, räystäät ja rännit? Kerro mitä SINÄ ap rakensit itse omin kätösin.

Vierailija
9/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on juuri sellainen ihminen ketä en missään nimessä haluaisi tuttavapiiriini. joka vitun ostos pitää olla brändikamaa... ja sit ap esittelee niitä innoissaan, ja kun muilla ei ole samaa brändikamaa niin nyrpistellään nokkaa ja luullaan että ollaan parempia ihmisiä kuin muut. 

jotkut ihmiset katsovat rahojensa perään eivätkä maksa liikaa, koska se vaan on vitun tyhmää poltella rahoja takassa vain sen takia että joku ap:n kaltaiset ihmiset pitävät sua ystävänä.   

Vierailija
10/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:54"]Wt sitä ja wt tätä.. kyllästyttää jo koko sana.

[/quote]

"wt" ei ole sana, vaan akronyymi. Vain wt pitää sitä sanana.

Vierailija
11/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kunnioitan sinua. Olet hieno, erityinen ihminen, etkä lainkaan niin kuin me muut. Onnea!

Vierailija
12/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itse rakennettu pitkästä puutavarasta, johon ei todellakaan tilata seiniä talotehtaasta :D Kasaaminen valmiista seinistä ja rakentaminen on vähän eri asia. Perustukset on itse valettu, kyllä on joka hiton villa, tuulensuojalevy, räystäät, kipsilevyt, koolaukset KAIKKI puuhattu itse.

Mutta kaikki ei ole rakennusalan ammattilaisia kavereineen, joten miksi talopaketti olisi huonompi? Se on totta, että silloin ei ole tietoa ja taitoa, mutta eihän kaikki voi tietää kaikesta kaikkea? Mikä ap sun pointti on? Onhan sun tietokonekin itse kasattu (mun on! En kuitenkaan itse ole louhinut kalliosta osiin metallia...)?

11, kyllä talopaketti on se jossa menee turhaa rahaa. Itse rakentamalla maksaa vain murto-osan talopaketista. Ei meillä muuten ikinä olisikaan ollut varaa omaan taloon, on talopaketti niin kallis! Vaikka olisikin joku ns.halpis. Omalta ja tuttujen työmaalta saa kaiken ylijäämätavaran jopa ilmaiseksi kun muuten menisi roskiin. Tai jotain tavaranippuja joista 1 on naarmuuntunut tms. niin koko nippu roskiin. Keittiökalusteet, maalit, tapetit oikeastaan ainoa mistä jouduttiin maksamaan oikeasti.

Vierailija
13/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on määrättömästi aikaa käytettäväksi raksalla ja ajella ympäriinsä vanhalla pakulla etsimässä halpaa tai ilmaista tavaraa? Ketkä käyttävät sukulaisia ja tuttaviaan hyväkseen Virosta haettujen alkoholilastien houkuttelemina? Ketkä hehkuttavat tämän valintansa eksklusiivisuutta av-palstalla? Posh People!

Vierailija
14/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi porukat aina menee mukaan näihin?

Vierailija
15/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:03"]

Talopakettien rakennuttajista on kivaa asua samanlaisessa tusinaneliössä kuin kaikki muutkin. Se on ihan ok, mutta kaikista eniten huvittaa että ouhuvat talon rakentamisesta, vaikka rakentamisen kanssa talopaketilla ei ole mitään tekemisyä, ei edes vaikka ottaisi sen puolivalmiina.

Oikeasti talopakettien ostajilla ei ole mitään tietoa, taitoa tai osaamista kustankustehokkaan ja käytännöllisen talon suunnittelusta ja rakentamisesta.

[/quote] Huomaa, että sinä olet wt, näiden "tietojesi" kanssa.

Vierailija
16/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 23:16"]

Montako taloa olet rakentanut? Teitkö perustuksista alkaen kaiken itse? Asensit katon, seinät, räystäät ja rännit? Kerro mitä SINÄ ap rakensit itse omin kätösin.

[/quote]

En ole AP, mutta olen vähän samoilla linjoilla, että turha kehua rakentaneensa taloa jos hommat ovat rajoittuneet lähinnä tapetointiin ja lattian lakaisuun.

Meillä talo on oikeasti tehty omin pikku kätösin. Arkkitehti suunnitteli ja me teimme. Metsästä kaadoimme itse puut ja reunavahvistettu laattaa tehtiin ihan itse, alusta loppuun. Ulkopuolisia oli töissä vain louhinnan ja maaperätöiden aikana, sähköt on tehnyt sähkäri ja ilmastoinnin säädön on tehnyt alan ammattilainen. Kaikki muut on tehty itse. Jopa saunan seinä- ja kattopanelit ja kylppärin kattopanelit on omasta rannasta kaadettua tervaleppää, jotka höyläytettiin haluamaksemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme