Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autojen status/symboli merkitykset?

AudiMies
02.07.2021 |

Hep. Olen tälläinen reipas 45v mies ja en ole ikinä pitänyt autoja muuna kuin välineinä siirtyä paikasta toiseen. Nuorempana oli Fordia ja Toyotaa alla, halvimmasta päästä. Nyt kun vanhempana ollut enemmän massia niin saanut vähän parempaa. Olen kuitenkin tässä parin vuoden aikana huomannut kun ostin premium luokan Audin niin monesti moni kanssa veli liikenteessä ikäänkuin haluaisi lähteä kilpailemaan esim. valoista.

En itse tätä oikein ymmärrä, useimmiten tuntuu olevan nämä BMW kuskit jotka kaasuttaa ihan huolella. Itse pääsen ihan reippaasti aina vauhtiin automaatilla vaikka en edes yritä, ja sitten jos siinä vierellä on bemari kuski niin se sitten kaasuttaa kovalla vauhdilla/ylinopeudella sitten ohi.

Ok, koska en ole näitä ns. automiehiä niin en varmaan tiedä jotain ilmiselvää juttua, joten voisitteko vähän valaista? Onko kyse jostain merkkien taistosta tai eikö Audista tykätä, vai onko kyse vain jostain premium luokan nokittelusta? Olisi kiva päästä jyvälle tästä kieltämättä ihan hassusta ilmiöstä, vai onko rinnalle aina tullut mulle vaan näitä nuoria kolleja jotka haluaa olla kisahenkisiä? 😁

Mukavaa päivää kaikille!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulle automerkeillä on sellaiset merkitykset että Audin ja Bemun ratin takana on ne typerimmät kaaharit, ja Volvoissa on aina ne jotka ohittavat minua moottoritiellä puolituntia kun se vakionopeussäädin vie Volvoa 0,01km/h nopeammin kuin minä ajan.

t. pienellä vanhalla toyotalla huristeleva

Vierailija
2/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nainen on jo hypännyt kadulta kyytiin kun näki preemium-autosi? Huomannut vaan sellasen ilmiön että pidempiaikaisetkin poikamiehet saavat pian naisen kun alle tulee BMW tai AUDI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audikuski roikkuu perässä ja ohittaa mutkassa. Bemarikuski tekee saman ilman vilkkua.

Vierailija
4/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nää kisailijat on keskenkasvuisia myyntiedustajia, joiden hermo on kiireellä kun Santander-erät on jo 2kk myöhässä ja auton velka lunastus kolkuttelee.... Nauran niille. Itse ajelen tyytyväisenä Grande Puntolla. Ei se Preemium auto juurikaan ole sen kummempi kun tuolla ruuhkissa köröttelee.

Vierailija
5/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mulle automerkeillä on sellaiset merkitykset että Audin ja Bemun ratin takana on ne typerimmät kaaharit, ja Volvoissa on aina ne jotka ohittavat minua moottoritiellä puolituntia kun se vakionopeussäädin vie Volvoa 0,01km/h nopeammin kuin minä ajan.

Skodakuskeista on tullut pahimpia kaahareita, skodassa tehoja saa halvalla ja niitä pitää käyttää mistään vaaroista väilittämättä.

Vierailija
6/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät koittaa noilla "preemiumeilla" pönkittää itsetuntoaan. Otsa hiessä sitten koitetaan selvitä auton osamaksuista. :D

Vierailija
7/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skodakuskeista on tullut pahimpia kaahareita, skodassa tehoja saa halvalla ja niitä pitää käyttää mistään vaaroista väilittämättä.

Komppaan tätä. Itse ajelen ihan rauhallisesti Audilla ja tuntuu, että ne, joiden on PAKKO ohittaa minut tai päästä valoissa edelle, ovat yleensä joko Skodia tai vanhoja Bemuja.

Vierailija
8/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks noi auton statusjutut ole jääneet jo parin vuosikymmenen taakse? Ainakaan nykyään auto ei kerro enää mitään henkilön sosiaalisesta asemasta.

Vierailija
9/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät koittaa noilla "preemiumeilla" pönkittää itsetuntoaan. Otsa hiessä sitten koitetaan selvitä auton osamaksuista. :D

Puhumattakaan huolloista kun nuo ei ole sieltä luotettavimmastakaan päästä, kalliista muoviosista kasattua premium-sekundaa.

Vierailija
10/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks noi auton statusjutut ole jääneet jo parin vuosikymmenen taakse? Ainakaan nykyään auto ei kerro enää mitään henkilön sosiaalisesta asemasta.

No näin juuri. Itselläni on omakotitalo hyvältä alueelta ja hyvin riittävät tulot. Olisi varaa 30.000 euroa kalliimpaan autoon helposti, mutta miksi panisin rahan juuri koneeseen, jonka arvo laskee nopeasti?

Vierailija
11/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä. Itse ajelen ihan rauhallisesti Audilla ja tuntuu, että ne, joiden on PAKKO ohittaa minut tai päästä valoissa edelle, ovat yleensä joko Skodia tai vanhoja Bemuja.

Mulla oli corolla, en tiedä mikä punainen vaate se oli varsinkin volvokuskeille, todella vaarallisia ohituksia tekivät, oli pakko päästä mun rollasta ohi. Osasin jo varautua kun taustapeilistä alkoi häämöttää v70:n keula.

Rajoitusten mukaan ajoin ja ajan edelleen, mutta nyt ajan Priuksella eikä mitään vastaavaa käytöstä ole ollut mitä rollan kanssa oli liikenteessä.

Vierailija
12/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Audikuski roikkuu perässä ja ohittaa mutkassa. Bemarikuski tekee saman ilman vilkkua.

Omien kokemusten mukaan valkoiset audit yrittävät ajaa kylkeen kun olet motarilla ohittamassa tai kun koettavat vaihtaa kaistaa. Peilit jäi ilmeiseti varustelistalta ruksimatta tai sitten kokevat että niitä ei audin omistaja ole tarpeellista käyttää. 

Vierailija
13/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus haaveillut Amerikanraudoista, mutta autona on Nissan Micra vm 1996. Auto on minulle vain kulkine, työkalupakki ja roskis.

M 45

Vierailija
14/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vähän tullut maltillisemmaksi tuo autoilu, koska vielä takavuosina oli ihmisarvon mitta millaisella autolla ajelit.

Vierailija
15/15 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko BMW kuskeja kommentoimassa ajatyyliään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä