Etätyö väsyttää
Onko muut etätyöläiset kokeneet, että työskentely etänä väsyttää enemmän? Olen joinakin kertoina ihan nukahtanut istuaalteen ja ollut jossain valveilla olon ja unen rajamailla n. 15-30min. Sitten olen jotenkin torhistautunut ja keittänyt esim kahvit ja jatkanut töitä taas pari tuntia ongelmitta. Työni ei ole henkisesti kovin kuormittavaa ja saan tehdä töitä rauhallisesti omaan tahtiin eli sellaista kuormitusta ei ole.
En ole huomannut eroa syömisellä, juomisella, liikunnalla tai unen määrällä. On ihan sama heräänkö 0-60min ennen työpäivän alkua ja olenko nukkunut 4 vaiko 10 h, väsyttää ihan aina. Ainut minkä olen huomannut on se, että palaverit työkavereiden kesken saa olon energiseksi joksikin ajaksi.
Kommentit (2)
Sama täällä. Kun menen toimistolle, olen virkeä ja jokseenkin tuottelias koko päivän. Kun olen etätöissä, menen aamupalaverin jälkeen hetkeksi torkkumaan, aloitan työnteon, ja kun lopetan, olen aivan uupunut enkä jaksa tehdä mitään. Lähityöpäivinä jaksan urheilla, ulkoilla, tehdä kotitöitä ja seurustella ihmisten kanssa.
Minulla toisinpäin. Etätyössä olen vireämpi ja tuottavampikin, kun saan tehdä töitä omassa rauhassa ja hiljaisuudessa. Teams palaverit usein jopa turhauttaa eikä todellakaan tuo energiaa, kun keskeyttävät työnteon. Minulla paljon töitä.