Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinun vaikea myöntää, että voit itsekin sairastua vaikeasti esim. influenssasta?

Vierailija
02.07.2021 |

Tuolla eräässä ketjussa on juttu jossa 32-vuotias nainen menetti terveytensä jouduttuaan sairastamaan influenssan.

Vastauksena ketjuun tuli epäilyjä naisen terveydentilasta ennen vakavan taudin sairastamista ja suoranaisia epäilyjä luulotaudista.

Pyskologisista syistä haluamme uskotella itsellemme, että emme itse voi sairastua yhtä pahasti. Haluamme löytää toisen vakavalle sairastumiselle sellaisen syyn jota meissä itsessä ei ole. Kuitenkin voimme sairastua.

Olen ollut pitkässä sairaalahoidossa influenssan vuoksi ja olin tätä naista nuorempi ja hyväkuntoinen ja terve. Minullekin jäi vaivoja ja minusta tuli riskiryhmäläinen. Se sai minut ymmärtämään että elämämme on lopulta hauras.

Mutta mikä on sinun ajatuksesi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea myöntää. Tosin otin influenssarokotteen viime syksynä. Tiedän, että se ei täysin suojaa. Ei ole vaikea myöntää sitäkään, että perusterveenä voin saada lievän koronan tai vaikean koronan. Ei ole vaikea myöntää, että voi olla, korona ei aiheuta elimistööni mitään tuhoja. Ei ole vaikea myöntää, että korona voi viedä työkykyni tai hengen. Kaikki on mahdollista.

Yritän omalla toiminnallani minimoida riskit niin itseltäni kuin muilta.

Vierailija
2/4 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kuka tahansa voi sairastua milloin tahansa mihin tahansa vaaralliseen sairauteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Riskien minimoimiseksi otan influenssarokotteen joka vuosi. Olen sairastanut influenssan ja toivon, ettei tarvitsisi koskaan enää. Samaa koskee tietysti koronaa: toivon, että tauti tullessaan olisi rokotuksien ansiosta mahdollisimman lievä.

Vierailija
4/4 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele lainkaan. Armeija-aikana leirillä vesisateessa ja höttöisessä vetisessä kevätlumessa kömpiessä itselle tuli kuumetta ja reissu armeijan sairaalaan kun rupesin yskimään verta. Keuhkokuumehan siinä tuli, kuukauden sairaalassa jumissa.