Zalando pre owned. Järkyttäviä hintoja!
Selailin ihan mielenkiinnosta millaisia vaatteita, kenkiä ym tavaraa siellä myydään. Eli kysymys siitä, että zalando ottaa vastaan käytettyä tavaraa, tarkistaa onko myyntikelpoisia, maksaa lähettäjälle siitä zalando tilille niin sanottua "rahaa" ja pistää ne tavarat siihen tarkoitettuun osastoon myyntiin. Vähän niin kuin kirpputori systeemi, toisen vanha on toisen uusi. Tarkoitus on että säästetään luontoa, hieno ajatus sinänsä. Mutta aivan järkyttävät hinnat!! Kuka niitä rättejä sieltä ostaa???
Kommentit (15)
Jaa-a. Hinnat ovat tosiaan järkyttäviä, ja sitten taas kiertoon pistäville maksettavat korvaukset järkyttävän pieniä. Ajattelin kokeilla laittaa kiertoon käyttämättä jääneen laukun, joka oli viime vuonna maksanut alennuksessa about 150 euroa. Tarjosivat Zalandolla siitä kymppiä. :D
Sain laukusta sitten Torissa 70 euroa, ei siinä mitään.
Mun mielestä ihan ok hinnat verrattuna näihin kotimaisiin Vähänkäytettyyn, Rekkiin ym. Vähänkäytetyssä oli yksi kiinnostava mekko, hinta 100e, Zalandolta sama mekko 30e.
Ja em. mekon lisäksi olen ostanut muitakin pre owned -vaatteita, kaikki uudenveroisia ja osassa vielä laputkin kiinni, olen ollut tyytyväinen, hinnat mielestäni ok.
T. 3
/Kaikki Zalandon pre-owned-tuotteet on tarkastettu yksitellen kunnon varmistamiseksi niin, että niissä ei ole näkyviä vikoja tai säännöllisen käytön jälkiä./
Miesten BOSS mustat kengät, hinta 71.90 Kun suurentaa kuvaa, kengän kärjessä ihan selviä säännöllisen käytön jälkiä. Nahkapinnassa naarmuja. Ja hinta laitettu varmaan merkin mukaan...
Tää on taas tätä perus junttimeininkiä että ilmaseksi pitäs saada kaikki vaikka on uus tuote kyseessä. Tuo ajattelu että uudehkot vaatteet on sun mielestä rättejä on just se miksi tää maapallo täyttyy vaateroskasta. Ite oon sieltä tilannut ainoastaan sen takia että ovat käytettyjä. Toki jos elää köyhyysrajan alla niin voihan se mikä vain hinta kirpaista jos on tottunut ostamaan käytetyt H&M vaatteensa parilla eurolla kirpparilta.
Vähänkäytetty oli niin surkea et konkkaan meni.
Ostin tuolta zalando pre-owned sivulta tasan yhden kerran vaatteita. Kuntoluokituksen mukaan niiden piti olla hyväkuntoisia. No neule oli ihan loppuukulutettu (älyttömästi nyppyä) ja selvästi pesussa kutistunut ja mekko haisi kamalalta homeelta ja siinä oli karvoja ja muuta pinnassa. Järkyttävä kokemus, en tilaa enää koskaan tuolta mitään.
Juuri ostin, sain hyvää halvalla. Olen valikoiva ostaja, tiiraan kuvat tarkasti.
Olisin halunnut "myydä" aiemmin Zalandolta ostettuja, vähänkäytettyjä tuotteita heille takaisin Pre-owned -palveluun, mutta Zalandon sivuilta ei enää löydy tietoa siitä, miten heille voi tuotteita myydä takaisin.
Ovatko lopettaneet tuotteiden vastaanottamisen?
Aikamoisia rättejä tuolla myydään Jopa Sellpystä saa parempaa tavaraa ja halvemmalla ja oikeesti laadukasta.
Yritykset joutuvat maksamaan myös käytetyistä vaatteista arvonlisäveron. Tuotteessa on siis periaatteessa kaksinkertainen vero. Lisäksi on tietysti henkilöstökuluja, pakkaaminen, varastointi jne. Luultavasti käytetyn tavaran myynnistä ei tule voittoa. Idea on viherpesu sekä käytetyn tavaran myyvän asiakkaan sitouttaminen.
Toimiiko tämä samalla tavalla kuin esim. Kalevala-korun palvelu, jossa ostavat käytetyt korut takaisin ja myyvät uudelleen? Maksavat todella vähän ja sitäkään summaa ei saa rahana, vaan lahjakorttina Kalevala-korulle.
Vierailija kirjoitti:
Juuri ostin, sain hyvää halvalla. Olen valikoiva ostaja, tiiraan kuvat tarkasti.
Jos tuote on ollut alkujaan Zalandon valikoimissa, kuvat ovat tuotteen alkuperäisiä myyntikuvia. Ei paljon auta tiirailla ja se juuri on mielestäni puute.
Tulin tänne tutkimaan, ovatko muut olleet tyytyväisiä laatuun. Kun kerran käytettyjä myydään, on aika kumma, jos niissä ei ole käytön jälkiä.
Tätä olen myös ihmetellyt. Ihan järkyt hinnat kirpparitavarasta, tuskin noita kukaan ostaa.