Noin 35-vuotiaat: Miten pukeudutte?
Minä taidan pukeutumisen osalta näyttää ikäistäni 10 vuotta nuoremmalta. Jokohan tässä pitäisi alkaa pikku hiljaa tätiytymään? En vain tunne oloani YHTÄÄN kotoisaksi keski-ikäisten vaatteissa. Hyi kamala.
Kommentit (26)
Napapaitoja en todellakaan käytä, sen verran on sektiolöllöä :-(
...etteivät muutenkaan tulisi mieleenkään, tyylin puolesta siis!
joskus suorat housut ja tunika. Ostan kaikki vaatteeni Kappahlin isojen naisten osastolta
Pukeudun aina tilanteen mukaan: golfkentälle etiketin mukaisesti (eli ainakin pikeepaita), viralliseen/tärkeään työpalaveriin esim. jakkupukuun tai suorat housut+silkkitoppi -yhdistelmään, puistoon laitan farkut ja hupparin, rentona työpäivänä taas vaikka farkut, Converset ja tunika.
Asusteet aina tyylin mukaan, samoin takki. Kengät ovat tärkeimmät!
Napapaitoja en todellakaan käytä, sen verran on sektiolöllöä :-(
en omista ku yhden mustan hameen ja mustan jakun hautajaisiin.
Muutoin capreja, farkkuja, oloasuja, ihan tavallisia vaatteita.
Puserot yleenså ostan Ranskasta, niissä joku pieni jippo.
Muutoin Kapahlin, Pierre Cavallon, yms tavis kuteita.
Takit ostan pukumiehestä, jotta niissä on hyvä leikkaus, eli ihan oikea takkitehdas ne tekee.
Ennen nuorempana oli pukeutumiseni paljon rohkeampaa.
Nyt oikeestaan vaan juhliin pukeudun kunnolla, muutoin kelpaa samat vaatteet päivästä toiseen. =)
Minulla on normaalisti kotona farkut (viimeisimmät hankin Guessilta) ja tavallisia paitoja - tosi tarkka olen ettei ole liian lyhyitä. Nykyään muodin vuoksi vähän löysemmän mallisia, ei tunikoita kuitenkaan. Kesän aikana olen ostanut paljon paitoja mm. Mexx, Esprit, Hilfiger, Banana Republic.
Töissä pukeudun jakkupukuun, mutta muodikkaasti - siis kynähame tai slimmatut housut, hyvin istuva jakku, alla t-paita tai toppi, ei oikeastaan koskaan kauluspaitaa. Jakkupuvut ostan yhtähyvin Mangosta tai Zarasta kuin Max Maraltakin (upeat leikkaukset!). Kengistä näkyy nykyään varpaat, korko on siro. Ja laukku on muodikas ja asuun sopiva, ehdottomasti nahkaa molemmat!
keski-ikäisen pukeumista?
Te voisitte puhua jotain vierasta kieltä, kun te puhutte noista merkeistänne.
Mä pukeudun yleensä mustaan. Farkut tai jotkut muut housut, yleensä paikkailtu joillan pätseillä. Kesällä tennarit, talvella maiharit. Mustia paitoja ja jotain röijyjä takkeina. Töissä sitten vähän värikkäämin ja perinteisemmin. Ikää 35.
Itse olen iän myötä alkanut pukeutua vähän laadukkaammin, eli vero modat yms. tekokuiturytkyt jää ostosreissulla väliin. Samoin biletettyä tulee nykyään vähemmän enkä ostele mitään paljetti-kimalle -virityksiä.
Jakkupukua en osaa käyttää eikä onneksi töissäkään tarvitse olla kovin muodollinen. Tykkään mm. inwearin, filippa k:n, marc o'polon, frensch connectionin ja espritin vaatteista. Käytän farkkuja, capreja tai hameita, tunikat ja neuleet on useimmiten yläosana. Tärkeintä mielestäni on se, että vaatteet on oikean kokoiset ja istuu hyvin.
edelleen jonkin verran Henkkamaukan trendirytkyjä, myös Vero Modaa, Esprittiä, Mexxiä tulee osteltua. Aika huolettomasti arkena, juhliin sitten tyylikkäästi ja laadukkaasti.
+30-vuotialle, (toki myös nuoremmille/vanhemmille!;) Mutta kaiken kaikkiaan ne ovat ihan hyvän laatuisia, keskihintaisia, ja klassisia ja muodikkaita, välttäen kuitenkin pahimmat pintamuoti ilmiöt.
Samoi n esim. hameen helmat ja paitojen kaula-aukot ovat hyvän maun rajoisa, eli ei liian miniä/avaraa...
Ja vaatteet ovat muotoonleikattuja istuvat hyvin päälle. Monesti tantan näköiseksi tekee se että vaatteet ovat "laatikkomaisia" =eivät istu hyvin/ole muotoon ommeltuja.
Toisaalta myös liika nuorekkuus on pahan näköistä. Ja se että on jämähtänyt vanhaan tyyliinsä, eli esim. Iron Maidenin paitaan, sinisiin leviksiin ja bootseihin (mikä keikalle mentäessä saattaa vielä ollakin sopiva asu;)
Töissä on reilu nelikymppinen nainen, joka on suoraan 80-luvulta niin hiusten kun vaatteiden osalta. Eli on silloin varmasti ollut erittäin trendikäs, mutta nykyään näyttää kornilta.
Jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa suosia klassisia vaatteita. Joku Jackie Kennedyn vaatekaappi menisi tänä päivänäkin hyvin;) Ainakin suurimmaksi osaksi:)
Myös Your Face, Andiata, Mexx, Filippa K... Olen 36-vuotias.
Pukeudun lähinnä farkkuihin ja t-paitoihin (tai mitä lie tunikoita), suosin Lindexiä, KappAhlia ja Seppälää (kyllä, Seppälästä löytyy mulle sopivia vaatteita! Halveksikaa, mielenne tekee kuitenkin!). Jos on kylmä, vedän päälleni esimerkiksi collegetakin..
Puen päälleni sitä, mikä tuntuu hyvältä, en sitä, mitä ikä ehkä edellyttäisi.
Tämä mamma menee kirppisvaatteineen nyt pois...=/
Pukeudun lähinnä farkkuihin ja t-paitoihin (tai mitä lie tunikoita), suosin Lindexiä, KappAhlia ja Seppälää (kyllä, Seppälästä löytyy mulle sopivia vaatteita! Halveksikaa, mielenne tekee kuitenkin!). Jos on kylmä, vedän päälleni esimerkiksi collegetakin..
Puen päälleni sitä, mikä tuntuu hyvältä, en sitä, mitä ikä ehkä edellyttäisi.
Lempparifarkut on sellaiset hiphop-malliset löysät lantiofarkut, muuten ostan kaikki farkkuni Onlysta. Yläosat on Vero Modaa ja joskus HM:kin (hui!). Anttilasta oon löytänyt puseroita nyt kun sielläkin on hieman nuorekkaampaa tarjolla. Kengät on melkein aina tennarit. Töissä en tarvitse "parempia" vaatteita, joten oon jättänyt ostamatta. Mulla on hyvä kroppa, enkä aio luopua käyttämästä tiukempiakaan vaatteita vaan sen takia että oon kohta 35. Tulotasokin tietysti vaikuttaa pukeutumiseen, katon noita merkkivaatteita jos joskus alan tienata hieman enemmän. Lähinnä laadun takia, ei siksi että merkki sinänsä kiinnostaisi.
Mitä on tätimäisyys? Pahinta on ryppyinen pissis.
Sanaa pissis käytetään nykyisin niin yleisesti ja eri tyyppisistä ihmisistä et oikeesti en enää tiedä :))
Minkä ikäinen on pissis ja onko jotain sellasta piirrettä joka löytyy jokaikisestä pissiksestä et vois varmuudella tietää et toi siis on todellakin pissis.
Puistoon farkkuihin ja huppariin tms. Työhön sitten toimenkuvan mukaan. Ei mitään jakkupukustailia kellään. Napatopit, lantiofarkut ym. ovat kyllä tyhmän näkösiä kolmekymppisellä, vaikka olisi hyvä vartalo (kuten minulla, mitat 165/50). Aika lyhyitä hameita saatan kyllä käyttää. Halvat rätit eivät myöskään istu aikuiselle naiselle. Kannattaa ostaa laadukkaita, mutta nuorekkaita vaatteita (esim. Max & co), niin ei näytä nuijalta.