auttakaa lihavaa ymmärtämään
Miksen laihdu nopeammin. Painan yli 160 kiloa ja harrastan liikuntaa tunnin päivässä, syön noin 2000-3000 kaloria, ennen söin 5000. Ja ruoka on rasvatonta, terveellistä, täysjyvää, ruista. En tajua yhtään. Ja juon pari litraa vettä päivässä.
Kommentit (31)
Jätä vilja pois ja syö rasvaa. Max 2000 kaloria ja liiku 2 tuntia päivässä.
Laihtuu kun kuluttaa enemmän kuin syö. Ennen söit enemmän kuin kulutit. Nyt varmaan kulutat sen mitä syöt, mutta ei synny vajetta
Syöt edelleen liikaa kulutukseesi nähden. Painosi pysyy muuttumattomana, jos syöt 3000kcal. Laske itse.
no toi 4kiloahan on hyvä määrä laihtua?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 10:19"]Jätä vilja pois ja syö rasvaa. Max 2000 kaloria ja liiku 2 tuntia päivässä.
[/quote]
kunto ei riitä vielä kahteen tuntiin.
Kerro vähän, minkä aikavälin tuloksista nyt puhut? Mä luulen, että sun pitäis vähentää kalorien saantia enemmän. Mutta joka tapauksessa maltti on valttia, et ole kiloja kuukaudessa kerännyt niin ei ne nopeasti myös lähde pois. Hyvä suunta ja metodit sulla on. Pikkasen vähennä syömisiä ja jos mahdollista, lisää myös liikuntaa.
Mut ennen lähti parissa viikossa jo joku 5-7 kiloa...
Autoimmeko ymmärtämään, vai joko jatketaan provolla lihavien tyhmyydestä?
Kilot on tullu kymmenessä vuodessa, yritän saada ne pois parissa vuodessa. Mitä sitä ottais aamupalaksi? Ennen(siis nyt tän neljän viikon aikana) otin 2 ruiskeipää, kevytlevitettä, kalkkunaa ohuen ihutta ja kasviksia.
Tämä oli kyllä ihan oikea ongelma minulle eikä mikään provo. Minä kun en ole vain maistellut....
Syöt liikaa peruskulutukseen+liikunnassa kulutettuihin kaloreihin nähden. Ja kehohan voi sotia tällaista suurta muutosta vastaankin. Lue Patrik Borgin kirja Rentoa painonhallintaa.
Kärsivällisyyttä!
t: juuri 25kg pudottanut
Tuo on oikein hyvä määrä pudotusmielessä, usko pois. Jos tahti on hurja, iho ja psyyke eivät pysy perässä!
ap:n peruskulutus on 3609kcal, jos hän on esim.168cm/160kg ja päivittäinen liikunta on kohtalaista. Laskennallisesti hän laihtuu 1kg:n viikossa, jos syö päivittäin n. 2500kcal.
Tällä perusteella olenkin syönyt, minusta minulle tuo 2000 on liian vähän, vielä. Ja jos vajetta syntyy 500 kaloria niin pitäisi laihtua
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 10:26"]Syöt liikaa peruskulutukseen+liikunnassa kulutettuihin kaloreihin nähden. Ja kehohan voi sotia tällaista suurta muutosta vastaankin. Lue Patrik Borgin kirja Rentoa painonhallintaa.
Kärsivällisyyttä!
t: juuri 25kg pudottanut
[/quote]
vau! Onnea! Miten teit sen?
Sitä mä ihmettelen, että miten laihduttaja voi kuvitella laihtuvansa 2000-3000 kalorilla päivässä. Siis okei, painat 160 kg eli kulutuksesi on toki isompi kuin normikokoisella, mutta silti. Tiedoksesi että mä syön n. 2000 kcal / pvä, koska en laihduta.
Vaikka kalorimääräsi onkin tippunut tosi paljon, syöt silti yksinkertaisesti liikaa. Jos kilot on tulleet sulle vuosien mittaan, se johtuu vaan siitä, että olen syönyt liian suuria määriä koko ajan, eli tuo sulle normaali 5000 kcal on ollut liikaa niin, että se ei ole pitänyt sun painoa samassa, vaan koko ajan nostanut sitä. Se ei siis ole mikään mittari sinänsä niin, että jos tiputat sitä vähän, laihdut.
Kyllä se vaan niin on että liikaa syöt. Itselläni samankaltainen ongelma mutta pienemmässä mittakaavassa. Yritän tiristää muutamaa kiloa jo normaalipainoisessa kropassani mutta ei meinannut onnistua. Kun vihdoin tajusin että minun vain pitää vähentää kaloreja niin kyllä alkoi muutosta tulla pikku hiljaa.
En mä nyt tajunnut sun pointtia, minä lsihdun 2000 kaoorilla, sinä et?
18: mietipä tätä. ap:n massa on niin suuri, että hänen kulutuksensa on tuolla kohtalaisella liikuntamäärällä 3600kcal. Silloin hän ei liho eikä laihdu. Jos hän syö 2500kca, vajetta syntyy päivässä 1100kcal. Kyllä hän sillä laihtuu. Normaalipainoinen sen sijaan alkaisi lihoa, koska hänen kulutuksensa on todennäköisesti hieman alle 2000kcal.
Ei kai tuossa ole mitään käsittämätöntä?
Niin oleellinen unohtui, kuukaudessa on laihtunut 4 kiloa.....