Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako työhakumukseen liittää valokuva?

Vierailija
01.07.2021 |

Ja millainen sen pitäisi olla, kuinka "virallinen "?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kaunis/komea, kyllä, saat paikan helpommin.

Vierailija
2/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöllä ei sinällään ole merkitystä hakuprosessissa. Jäät paremmin mieleen ja hakemuksesi inhimillistyy kuvan kanssa. Ehdottomasti kannattaa laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät paremmin rekrytoijan mieleen kuvan kanssa. Asiakaspalvelutöihin kannattaa ehdottomasti olla hyvä kuva, samoin minkään sortin myyntitöihin tai mikäli työhön kuuluu edustamista tai asiakastapaamisia. Konttoritöihin ja tehtaan liukuhihnalle tuskin tarvii.

Vierailija
4/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan voi laittaa CV:hen. Nykyään taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus sellainen.

Vierailija
5/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat saada/menettää työpaikan pärstäkertoimen perusteella niin laita ihmeessä.

Vierailija
6/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain töitä 2v pitkän kotiäitiyden jälkeen tuloksetta. Laitoin sitten kuvallisen hakemuksen ja viikko niin sain unelmieni työpaikan.

Vierailija
7/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa ei saa laittaa kuvaa työhakemukseen. Tätä kaipaisin Suomeenkin.

Vierailija
8/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannissa ei saa laittaa kuvaa työhakemukseen. Tätä kaipaisin Suomeenkin.

Haastattelukin varmaan tehdään säkkipäässä ja ilman ääntä

Vierailija
9/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Belfie.

Vierailija
10/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöllä ei sinällään ole merkitystä hakuprosessissa. Jäät paremmin mieleen ja hakemuksesi inhimillistyy kuvan kanssa. Ehdottomasti kannattaa laittaa.

On sillä merkitystä. Minä olen erittäin ruma, joten haen töitä ilman kuvaa. Paperilla olen erinomainen ja puhelimessakin vakuuttava, mutta kiinnostus katoaa kasvotusten välittömästi. Olen ammatillinen opettaja, joten luulisi, ettei naama haittaa, mutta toisin on.

Vierailija
11/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sillä merkitystä. Minä olen erittäin ruma, joten haen töitä ilman kuvaa. Paperilla olen erinomainen ja puhelimessakin vakuuttava, mutta kiinnostus katoaa kasvotusten välittömästi. Olen ammatillinen opettaja, joten luulisi, ettei naama haittaa, mutta toisin on.

Tuskin se on kynnyskysymys. Opettajaksi on vain vaikea päästä.

Vierailija
12/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooo... Laita dick pickejä tai pussy pickejä.

Vierailija
13/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hakee asiakaspalvelutyöhön niin on ulkoisella olemuksella paljonkin merkitystä. Se on sitten eri että haetko vaatekauppaan vai hevibaariin töihin. Toiseen ehkä otetaan töihin ja toiseen ei. Ikävä homma mutta niin se vaan on.

Vierailija
14/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut opettaja kohta 30 vuotta. Ei töiden saaminen ollut ennen näin vaikeaa. Ammattitaito on vain parantunut, naama ei.

Vierailija
15/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut opettaja kohta 30 vuotta. Ei töiden saaminen ollut ennen näin vaikeaa. Ammattitaito on vain parantunut, naama ei.

Ennen samalle paikalle ei varmaankaan ollut yhtä monta hakijaa.

Vierailija
16/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herutuskuvalla nostat osakkeitasi hakijapörssissä. Kummasti ne selittämättömät katkot cv:ssä haihtuvat. Pätee myös homppeleihin jos rekry sattuu olemaan miehistä kiinnostunut.

Vierailija
17/20 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 vuotiaana, rupsahtaneena, ei kyllä töitä löydy, jos kuvan laittaisin. Näytän kuvissa vankimielisairaalasta karanneelta.

Vierailija
18/20 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta. Extreme Mega Mask naamaan. Sen jälkeen vasta kuva.

Vierailija
19/20 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa sellainen somepyllistyskuva, joita netti on täynnä. Tissit näkyviin, huulet törrölleen, täysi sotamaalaus päälle. Työpaikan saa vielä varmemmin, jos kuvan ottaa takaa päin pyllyn takaa ja vääntää itsensä oikein luonnottomaan asentoon. Laiha pitää olla, ja kumitissit (jotka on tietysti hommattu vain itseä eikä varsinkaan miehiä varten).

Vierailija
20/20 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvallinen CV/hakemus yhdistyy paremmin hakijaan, kun haastattelujen jälkeen pohditaan kuka olikaan kukin. Etenkin, jos haastattelijoita on monta tai kierroksia useampi. Toki kuvan pitää olla hakijan näköinen, eikä mikään vuosia vanha kuva/liian laitettu tms. On nimittäin tullut vastaan hakijoita, joista on pitänyt varmistaa, että kyseessä on oikea henkilö, kun kuvassa on ihan eri näköinen ihminen kuin pöydän toisella puolella.

Hyvä kuva on siis suhteellisen tuore. Jos teet isoja muutoksia ulkonäön suhteen, päivitä kuva. Hyvä kuva on myös asiallinen mutta sen ei tarvitse olla virallinen. Siinä voi näkyä harrastukset mutta älä kroppaa kuvaa jostain terassilta tai bileistä. Tuoppipino ja tuhkakupit kuvassa eivät anna sinusta hyvää kuvaa mutta jos vaikka harrastat ratsastusta, niin samassa kuvassa oleva hevonen ei haittaa.