Rakastatko Jeesusta?
Tiesitkö, että Jeesus Kristus kuoli sinun syntiesi edestä?
Kommentit (31)
Yes I do. He is wonderful all my life. It 's only one way to heaven I know. I don't go to hell. Jesus Christ is all my life. Begin and the end. It's so simble to go heaven, I think.Just believe. But must believe.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 02:04"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 01:47"]
Empä kyllä usko jeesukseen. Tyhmempää saa hakea kun kuoli meidän takia? Olisi vain elänyt onnellisen elämän.
[/quote]
Teoreettinen tilanne. Olet lapsesi kanssa tilanteessa, jossa vain jomman kumman on mahdollista jäädä henkiin. Mikä on valintasi?
J-P
[/quote]
Mikä muuten olisi tuossa tilanteessa J-P sinun valintasi?
Oletetaan, että Jeesus todella valitsi kuolla syntiemme vuoksi, eikä ihan vain siksi että hänet päätettiin ärsyttävänä saarnaajana pistää päiviltä.
Miksi hän halusi/Jumala halusi tehdä sen? Mikä on nyt Jeesuksen kuoleman jälkeen paremmin? Mitä jos hän EI olisi kuollut syntiemme tähjden, mitä olisi toisin?
Ihan mielenkiinnosta?
en tiedä mutta toivon että on jumala tai jokin korkeampi voima Ja että saisin tuntea mitä se on :)
Harvemmin ihastun fiktiivisiin henkilöihin. Tätä on toki joskus tapahtunut, mutta olen aina päässyt kuvitelmistani ylitse, eikä tilanne ole koskaan rakkaudeksi yltynyt.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 02:29"]Harvemmin ihastun fiktiivisiin henkilöihin. Tätä on toki joskus tapahtunut, mutta olen aina päässyt kuvitelmistani ylitse, eikä tilanne ole koskaan rakkaudeksi yltynyt.
[/quote]Tämä pätee myös historian hahmoihin.
Kyllä rakastan, koska Hän on ensin rakastanut mua ja tuli päivä muiden päivien joukossa, että tää asia vain avautui/kirkastui mulle. Koin tarvitsevani rauhaa sisimpääni. Tajusin, että tarvitsen armahdusta, koska oon tehnyt ja toiminut väärin. Ei mitään rikollista, mutta tavallisia ihmisten mokia, joita kaikki tekevät. Istuin kotonani ja löysin netistä hyvin yksinkertaisen selostuksen siitä, mikä on ilosanoma ja miten sen voin ottaa vastaan. Rukoilin ja pyysin että Jeesus tulisi mun elämääni mun Herrakseni ja Hän tuli. Koin valtavan ilon ja rauhan. Rakkauden. Seuraavat päivät ja viikot tuntui kuin olisin kävellyt puoli metriä maan pinnan yläpuolella. Se oli ensihuumaa :)
Nyt 13v myöhemmin rakastan Häntä edelleen. Tunnen Hänet paremmin kuin silloin alussa. Hän on kiehtova ja mielenkiintoinen. Täynnä elämää, myötätuntoa ja iloa. Koen, että Hänen rakkautensa mua (ja kaikkia ihmisiä) kohtaan on jotain niin suurta ja ihmeellistä, että oma rakkauteni on vain pieni hippunen Hänen rakkautensa rinnalla. Ihmeellisintä on se, että Hän hyväksyy mut tällaisenaan.
En yritä "käännyttää" ihmisiä Jeesukselle, koska jokaisella on valinnan vapaus. Jumala arvostaa ihmisen vapaata valintaa, joten niin uskovienkin tulisi. Mutta jos joku haluaa kuulla Jeesuksen rakkaudesta, niin enemmän kuin mielelläni siitä kerron, koska se muutti mun oman elämäni.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 02:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 02:29"]Harvemmin ihastun fiktiivisiin henkilöihin. Tätä on toki joskus tapahtunut, mutta olen aina päässyt kuvitelmistani ylitse, eikä tilanne ole koskaan rakkaudeksi yltynyt.
[/quote]Tämä pätee myös historian hahmoihin.
[/quote]
Toki. Jeesushan ei tällainen ole. Ellei sitten satu jostain kumman syystä pitämään Raamattua historiallisena totuutena.
Jahve loi tarinan mukaan ihmiaen syntiseksi ihan omaa julmuuttaan, sitten uhraa poikansa synrien sovittamiseksi, ja meidän pitäisi olla tästä kiitollisia? Uskovaiset ovat halveksittavia.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 01:47"]
Empä kyllä usko jeesukseen. Tyhmempää saa hakea kun kuoli meidän takia? Olisi vain elänyt onnellisen elämän.
[/quote]
Teoreettinen tilanne. Olet lapsesi kanssa tilanteessa, jossa vain jomman kumman on mahdollista jäädä henkiin. Mikä on valintasi?
J-P