Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnistutteko kotivärjäyksessä?

Vierailija
03.07.2014 |

Itse olen onnistunut aina. Juuri tällä hetkellä ihailen loistsvaa tulosta. Pitää odotella vielä, että kuivuvat, sitten vasta nukkumasn.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onnistunut. Laitoin vaalanruskeaa ja hiuksista tuli lähes mustat, täysin ohjeiden mukaan värjäsin. En aio kokeilla enää, vaan menen suosiolla kampaajalle:)

Kampaajani mukaan värjäys on oikeasti yksi kaikkein vaativimmista kampaajan töistä, siitä huolimatta se on yleisin kotona hiuksille tehdyistä jutuista:) Ja kampaajani mukaan markettien värit ovat selkeästi kampaamovärejä vahvempia, jotta lopputuloksesta tulisi edes jonkinlainen. 

Hiusten värjäämistä eivät muuten asiantuntijat suosittele alle 16-vuotiaille tehtäväksi. Se kertoo kenties, kuinka vahvoista aineista oikeasti on kyse.

Jatkan kuitenkin hiusteni värjäyttämistä edelleenkin, oma väri on vaan niin kamala...

Vierailija
2/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 02:32"]Kyllä siinä on paljonkin eroa kotivärissä ja kampaamovärissä :D Eron näkee selvästi jo pelkästä kiillosta, sekä tukan kunnosta. Se on hyvin pienestä kiinni, mutta eihän se kaikkia kiinnosta. Ja mitä myrkkyjä ne sisältääkään kun kattoo INCIn ja vertailee...Voivoi... ja en ole itse kampaaja vaikka ehkä salaa haluaisin ;)

[/quote]

Riippuu siitäkin laittaako kesto- vai kevytvärin. Ikinä en ole kestoväriä päähäni laittanut, kampaajalla enkä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen onnistunut, hinta n.6e, omalle työlle en ota tietenkään hintaa. kampaajalla värit yleensä onnistunut saman tasoisesti, hinta väh. 70e.eli mieluusti kotona värjään.

Vierailija
4/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ainoan kerran olen itse epäonnistunut, 1990-luvun alussa. Paketin kyljessä luki ruskea (siis ruskea, ei tummanruskea, kastanjanruskea, vaaleanruskea tms) ja minun vaaleahkon ruskeat hiukseni muuttuivat tummanruskeiksi, lähes mustiksi. Toisen kerran mokasi kampaaja, joka permanentin lisäksi teki pyynnöstäni vielä värjäyksen. Silloinkin tuloksena oli liian tumma väri. Hääkuvassani vuodelta 1992 olen siis luonnottoman tumma. Voi voi. :(

Nyttemmin olen oppinut ostamaan tarpeeksi vaaleita värisävyjä, jotta saan itseäni miellyttävän lopputuloksen. Lisäksi nuo monet valkoiset hiukset värjäytyvät mukavasti vaaleammiksi, joten minulla on sitten tätä luonnollista raidoitusta vaikka millä mitalla. :D

Vierailija
5/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesto-ja kevytväri on sama asia :)

Vierailija
6/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 02:32"]Kyllä siinä on paljonkin eroa kotivärissä ja kampaamovärissä :D Eron näkee selvästi jo pelkästä kiillosta, sekä tukan kunnosta. Se on hyvin pienestä kiinni, mutta eihän se kaikkia kiinnosta. Ja mitä myrkkyjä ne sisältääkään kun kattoo INCIn ja vertailee...Voivoi... ja en ole itse kampaaja vaikka ehkä salaa haluaisin ;)

[/quote]

Riippuu siitäkin laittaako kesto- vai kevytvärin. Ikinä en ole kestoväriä päähäni laittanut, kampaajalla enkä kotona.

[/quote]

Kestoväri ja kevytväri on aika usein sama asia. Aina kun sekoitetaan kaksi ainetta, niin kyseessä on kestoväri. Värivaahdot on mietoja.

Vierailija
7/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 18:32"]

En onnistunut. Laitoin vaalanruskeaa ja hiuksista tuli lähes mustat, täysin ohjeiden mukaan värjäsin. En aio kokeilla enää, vaan menen suosiolla kampaajalle:)

Kampaajani mukaan värjäys on oikeasti yksi kaikkein vaativimmista kampaajan töistä, siitä huolimatta se on yleisin kotona hiuksille tehdyistä jutuista:) Ja kampaajani mukaan markettien värit ovat selkeästi kampaamovärejä vahvempia, jotta lopputuloksesta tulisi edes jonkinlainen. 

Hiusten värjäämistä eivät muuten asiantuntijat suosittele alle 16-vuotiaille tehtäväksi. Se kertoo kenties, kuinka vahvoista aineista oikeasti on kyse.

Jatkan kuitenkin hiusteni värjäyttämistä edelleenkin, oma väri on vaan niin kamala...

[/quote]

Mulle käy usein myös niin, että vaalean ruskeasta tuleekin miltei musta. Mistähän johtuu o.O No kuitenkin, silloin laitan hiuksiin askorbiinihappoa(c-vitamiini, säilöntäaine, putsaa hiuksia) syväpuhdistavassa shamppoossa ja annan vaikuttaa 10-20minsaa. Saa sen vaalean ruskean tukan pelastettua.

Vierailija
8/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistun. Värjään itse pitkät hiukseni ( vyötärölle). Ei ole varaa käydä värjäyttämässä kampaajalla, pitäisi käydä kuukauden välein ja maksaisi hunajaa.

Vierailija
9/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei :) Vastaan vain tuohon, kun moni sanoo, että hiuksista on tulleet tummemmat mitä piti. Niin minullakin ennen, kunnes kuulin hyvän neuvon: Älkää katsoko väripurkkien kyljestä sävyä, vaan hiustupsusta. Kaikissa kaupoissa niitä ei ole, mutta joissain on. Tähän kun kiinnittää huomiota, huomaa että tupsu on lähes aina tummempi kuin purkin kuva. Eräs väri mitä joskus ostin, piti purkin mukaan olla vaaleanruskea, mutta tupsu oli melko tumma.

Vierailija
10/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta on värjääminen onnistunut lähes aina. Muutaman kerran on tullut liian tumma mutta kestoväri vaalenee yllättävän nopeasti. Ja tuo on totta, että kevytväri ei oikeesti ole mikään kevyt. Se tarttuu ihan yhtä tiukasti hiuksiin kuin kestovärikin. Harmaita kevytväri peittää huonosti. Niitäkin jo on :(. Kun värjää ensimmäistä kertaa itse, niin kannattaa olla tosi tarkka värin valinnassa, koska helposti tulee liian tumma.

Vierailija
11/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti onnistunut, mutta pari epäonnistumistakin on ollut kotivärjäysteni joukossa. Kerran kävi klassinen "vaaleanruskeasta tulikin lähes musta" -ongelma. Toinen ongelma oli pahempi ja johtui useammasta kerrasta: vaalentelin kaupan vaalennusaineilla hiuksiani jatkuvasti, ja onnettomaan kuntoonhan hiukset siinä menivät... Nykyään käyn aina kampaajalla, koska hyvästä kaverista tuli kampaaja kymmenisen vuotta sitten :) huomaa kyllä eron hiusten kunnossa...

Vierailija
12/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut aina. Nuorempana olen tehnyt tosi isojakin muutoksia kuten mustasta tai tulipunaisesta vaaleaan tai vaaleasta mustaan. Kampaajalla sen sijaan on varsinkin värinpoisto-operaatiot epäonnistuneet usein surkeasti kun kampaajat ei uskalla hiusten vaurioitumisen pelossa laittaa riittävän vahvoja aineita. Esim. mustasta poistettaessa kampaajalla on jäänyt oranssi tukka, kun kotona 3 peräkkäin laitettua Super Blondea on tehnyt kunnon vaalean.

Vierailija
13/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni kyllä. Kampaajan väri ei eroa kuin hinnaltaan. Kehuja tulee joskus ja ihmettelyä onko vain kotiväri.

Vierailija
14/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on aina onnistunut. Kampaajalla olen saanut saman tai jopa huonomman lopputuloksen paljon kalliimmalla. Värini on tummanruskea, joka on vain asteen tummempi omaa väriäni. Ihmiset luulevat tätä oikeaksi värikseni eli on luonnollisen näköinen.

Vierailija
15/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä on paljonkin eroa kotivärissä ja kampaamovärissä :D Eron näkee selvästi jo pelkästä kiillosta, sekä tukan kunnosta. Se on hyvin pienestä kiinni, mutta eihän se kaikkia kiinnosta. Ja mitä myrkkyjä ne sisältääkään kun kattoo INCIn ja vertailee...Voivoi... ja en ole itse kampaaja vaikka ehkä salaa haluaisin ;)

Vierailija
16/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 02:32"]

Kyllä siinä on paljonkin eroa kotivärissä ja kampaamovärissä :D Eron näkee selvästi jo pelkästä kiillosta, sekä tukan kunnosta. Se on hyvin pienestä kiinni, mutta eihän se kaikkia kiinnosta. Ja mitä myrkkyjä ne sisältääkään kun kattoo INCIn ja vertailee...Voivoi... ja en ole itse kampaaja vaikka ehkä salaa haluaisin ;)

[/quote]

Niissä INCeissä ei muuten ole käytännössä mitään eroa koti- ja kampaamoväreillä. Normaalisti ei myöskään näe moista eroa kunnossa, paitsi jos esim. kotivärjää pitkää tukkaa niin että lyö koko tukan pituuteen aina värin eikä vain tyvikasvuun. Sellainen kyllä tuhoaa hiuslatvat huonoksi, kampaajalla laitettaisiin useimmiten se väri vain tyveen siveltimellä.