Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ne työkkärissä oikein meinaa?

Vierailija
02.07.2014 |

Valmistun omaehtoisesta koulutuksesta ja mulle oli laitettu samalle päivälle kun koulutus päättyy yhteydenottaminen työkkäriin!

Hmm, olen siis virallisesti vielä sen päivän "koulutuksessa", saamme siis todistukset ja jotain ohjelmaakin on. 

Mitenhän ne työkkärissä meinaavat että ehdin jo samana aamuna päivystysvastaanotolle kiikuttamaan todistusta?

Laitoin sinne sähköpostia, katotaanpa mitä vastaavat. Tulee vaan mieleen että järki hoi, älä jätä. Miksen voisi vasta seuraavana päivänä mennä aamusta istumaan sinne päivystykseen todistuksen kanssa...

Meilläpäin ei ainakaan pääse edes koko puljuun iltapäivällä ilman ajanvarausta. Mut jos laittavat mulle ajan tuonne iltapäivälle, onpa noloa lähteä koulusta kesken juhlallisuuksien jonnekin työkkäriin!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 09:19"]

En ymmärrä lainkaan ongelmaasi. Eikö sinulle ole kerrottu oma asiointi -palvelusta? Sen kautta voit laittaa työnhakusi voimaan ja sinulla on päiväkausia aikaa sen jälkeen mennä esittämään ko. todistus.

Työkkäri ei lätki niitä yhteydenottopäiviä miten sattuu vaan ihan ministeriön ohjeisiin tai lakiin perustuen. Omaehtoisen kyseessä ollessa päivät "lätkiytyvät" automaattisesti. Tuskin sinä vasta tänään havaitsit, että yhteydenotto on todistuksensaamispäivänä joten olisit kuukausitolkulla pyytää sitä siirrettäväksi eteenpäin.

Ja jos sinulla on jo työpaikka, ei työkkäriin tarvitse mennä.

[/quote]Ap täällä, kyllä tuo yhteydenottopäivä on päivätty nyt 30.6., jolloin laitoin opintorekisteriotteen sähköpostilla sinne työkkäriin. Onpa ihanaa kun täällä vastailevat sellaiset jotka eivät asiasta mitään ymmärrä. Tänään yritin soittaa tauoilla työlinjalle enkä päässyt läpi edes jonoon "kun linjoissa on ruuhkaa".

Ja mistähän tämäkin vastaaja muuten edes tietää milloin valmistumiseni/yhteydenottoaikani työkkäriin on? En ole sitä tässä ketjussa ilmoittanut.

Mulla ei sitä paitsi lue siellä tiedoissani että ilmoittaudu oma asiointi -palveluun vaan nimenomaan yhteydenotto.

ap

Vierailija
2/8 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:48"]

Pöh. Otat todistuksen ja menet työkkäriin. Mikä siinä on niin vaikeaa?

[/quote]

Miksi edes osallistut keskusteluun, kun et tiedä työkkärin nykyisiä käytäntöjä? Jojs olisit asioinut siellä, tietäisit kyllä, mikä siinä niin vaikeaa on.

Ensinnäkään ne eivät ole auki, toiseksi siellä ei ole ketään vaan pelkkä itsepalvelupiste (tuskin edes muita asiakkaita). Jos on joku päivystäjä, hän vain kehottaa ottamaan yhteyttä netin kautta ja tarvittaessa opastaa koneiden käytössä.

Ei nykyään mennä työkkäriin ihan noin vaan, pitää varata aika. Netin kautta onnistuu kyllä ilmoittautumiset, ja voi vaikka skannata todistuksesi sähköpostin liitteeksi, tai pistää kopion työkkärin postilaatikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä lainkaan ongelmaasi. Eikö sinulle ole kerrottu oma asiointi -palvelusta? Sen kautta voit laittaa työnhakusi voimaan ja sinulla on päiväkausia aikaa sen jälkeen mennä esittämään ko. todistus.

Työkkäri ei lätki niitä yhteydenottopäiviä miten sattuu vaan ihan ministeriön ohjeisiin tai lakiin perustuen. Omaehtoisen kyseessä ollessa päivät "lätkiytyvät" automaattisesti. Tuskin sinä vasta tänään havaitsit, että yhteydenotto on todistuksensaamispäivänä joten olisit kuukausitolkulla pyytää sitä siirrettäväksi eteenpäin.

Ja jos sinulla on jo työpaikka, ei työkkäriin tarvitse mennä.

Vierailija
4/8 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahahhah, miksi en ihmettele ollenkaan?

Vierailija
5/8 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en saa työkkäriin yhteyttä ollenkaan, puhelimeen ei vastata ikinä. En saa kelalta rahaa kun odottavat työkkärin lausuntoa. Nyt kuukauden ollu näin. Olivat vielä siirtäny yhteydenottoa joulukuun loppuun.

Vierailija
6/8 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/8 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:48"]

[/quote]Kun ei se työkkäri enää palvele mua siihen aikaan kun mulla on todistus kourassa... ap

Vierailija
8/8 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä postittamaan ja mene työkkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan