Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhakemukseen palkkatoive

Vierailija
02.07.2014 |

Hain tänään työpaikkaa johon piti laittaa palkkatoive. Laitoin aika reilusti korkeamman summan kuin mitä olen valmis ottamaan. Nyt alkoi ahdistaa, että voiko rekry tyssätä palkkatoiveeseen? Hain helppoa toimistotyötä, minulla on kokemusta alasta reippaasti. Pyysin 2900 vaikka tyytyisin 2500... Mitä mieltä, onko liikaa pyydetty? En edes ymmärrä miksi palkkatoivetta kysytään. Aikaisemmin mulle on vain sanottu palkka eikä siitä ole voinut neuvotella. Paikalla ketään rekrytoijaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis ole valmis ottamaan palkkaa vastaan, jos palkkatoiveesi hyväksytään. Aika erikoista.

Kyllä tuo ero sopivan ja pyytämäsi palkan välillä on liian suuri, todennäköisesti sinut sivuutetaan naurettavan palkkavaatimuksen vuoksi.

Itse olen aina hakenut uutta työtä sillä periaatteella että palkan pitää nousta, joten palkkapyynti on ollut noin 10% yli sen hetkisen palkan. En tyytyisi vähempään.

Vierailija
2/7 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkin isommissa firmoissa on palkkaluokat. Mikäli tulet valituksi, sinulle lätkäistään jokin tietyn vaatimustason mukainen palkka, pyysit sitten 1000 tai 10 000 euroa.

Se että tuletko valituksi, se onkin toinen juttu. Liian pieni palkkatoive kertoo, ettet arvosta itseäsi tai tunne alaa tai ko. työtä. Jos taas pyydät yläkanttiin, luulet itsestäsi liikoja tai et hae paikkaa tosissasi.

Moni rekry-alan ammattilainen sanoo, ettei palkkatoivetta tarvitse hakemukseen laittaa, ei edes silloin kun sitä työilmoituksessa pyydetään. Kohtelias "olen valmis keskustelemaan palkkauksesta"- tyyppinen ilmoitus kuulemma on ok. Itse kyllä palkkatoiveen laittaisin, jos sitä kerran on pyydetty.. se tuntuisi vaan reilummalta ilmoittajaa kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina laittanut palkkatoiveeksi jos sitä on siis varta vasten kysytty "Vähintään työehtosopimuksen mukainen."

Vierailija
4/7 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän ilmoituksen perusteella ei välttämättä ole mahdollista antaa palkkatoivetta. Siihen liittyy työtehtävien ja vastuiden lisäksi myös muut edut. Onko kuntosalikorttia, koulutusta, hammashoitoa tai muuta työsuhde-etuutta? Joku voi olla valmis joustamaan palkassa, jos työajat ovat joustavat jne. 

Vierailija
5/7 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkkatoivetta kysytään, on se syytä laittaa. Sitä kysytään siksi, että ei käytetä turhaan kenenkään aikaa hakijaan, jonka palkkatoive on esim. epärealistinen työhön suhteutettuna. Liian matalakin palkkatoive on miinus, koska todennäköisesti hakija ei tiedä mitä työ on tai osaaminen ei riitä.

Vierailija
6/7 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Itse olisin valmis ottamaan melkein 1/3 nykyistä huonomman palkan, jos esim työajat, etenemismahdollisuudet, työilmapiiri olisi kohdillaan

kohdillaan. Hakemukseen laitan kuitenkin toiveen hieman yläkanttiin ja 'tai neuvoteltavissa työtehtävien mukaan '.

Vierailija
7/7 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista! Oon sitä mieltä, että firma maksaa sen mitä ovatkin budjetoinneet pyysin sitten liikaa tai liian vähän. Olisin mielelläni jättänyt toiveen laittamatta, mutta hakemuksen yhteydessä tuli täyttää lomake, jossa palkkatoive oli pakollinen kohta. Mulla on ihan ok duuni tällä hetkellä ja ainut syy vaihtaa on palkka. Katsotaan nyt tuleeko edes kutsua haastatteluun!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi