Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökohtainen kultavaranto

Vierailija
02.07.2014 |

Tuli mieleen että kun kerran tietyillä valtioilla on laajat kultavarannot niin pitäisiköhän minunkin yksityishenkilönä ostaa ehkä viisi kiloa kultaa ihan sen takia että pitäisin sitä taloudellisena puskurina. Mitä av-mammat sanoo?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miksi haluaisit niin tehdä? Jos haluat piilottaa varasi verottajalta, niin 5kg on niin vähän että eipä tosta juuri hyötyä ole. Pelkkään varmaan arvon säilyttämiseen suosittelen säästötiliä. Jos taas spekuloit hinnannousulla niin osakemarkkinoilta saanet helpomman tuoton.

Fyysisen kullan säilöminenkin on jo riski sinänsä, jos kotiisi meinasit sen jemmata. Pankissa taas maksaa.

Vierailija
2/11 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kultaa kuitenkin on pakko saada, niin osta itsellesi vaikka paksu kaulakääty. Siitä on jotain iloakin harkkoihin verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan säilyttää omaisuuttani pankkijärjestelmästä (siksi offshore-tili ei käy) ja valuutasta riippumatta. Kuten kakkonen kertoi, viisi kiloa on niin vähän ettei siihen sen takia kannata. Jos tulee aivan hirveät taloudelliset ajat niin kulta säilyttää lähes takuulla arvonsa. Ei valtiotkaan ilokseen pidä kultavarastoja.

Vierailija
4/11 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö bitcoin ole ratkaisu ongelmaasi? ;)

Vierailija
5/11 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoin on liian epävakaa.

Vierailija
6/11 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä että pankissa on tarkoitus säilyttää, tallelokerossa kun sellainen muutenkin on.

Vierailija
7/11 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos tehdään suuri kultalöytö ja sen seurauksena kullan hinta romahtaa? Tai keksitään synteettinen korvike, jonka takia louhitusta kullasta tulee ns. käyttöarvotonta?

Vierailija
8/11 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta on silti ollut varma keino säilyttää varallisuutta. Aina. Riippumatta uusista löydöistä, sodista ja luonnonmullistuksista. Synteettisestä kullasta voisi tulla samankaltaista kun keinotekoisista timanteista, mitkä nekään ei vaikuttaneet ratkaisevasti aitojen timanttien arvoon.

Vierailija
9/11 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut hopeaharkkoja, vaikka mammat eivät uskokaan kenenkään tekevän niin. Pidän niitä ihan hyvänä sijoituksena pahan päivän varalle.

Vierailija
10/11 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi unssin kolikko, vuoden 2012 Lunar (lohikäärme). Ei tuo yksi kolikko kesää tee, jos joku systeemikriisi iskee, mutta kyllä se on nätti ja välillä sitä on hauska ihastella. Minulle kultakuumeeseen tepsi tuo yksi kolikko, en ole kaivannut enempiä. Tai ehkä ostan itselleni koiran, kun koiran vuosi koittaa. Tuon ostin tytölle, mutta annan sen hänelle vasta joskus aikuisena, siihen saakka ihastelen sitä keskenäni.

Vierailija
11/11 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, ei se minusta missään nimessä ole huono idea hajauttaa sijoituksia osittain jalometalleihin, siinä vaiheessa kun on jo "kaikkea" muuta (osakkeet, likvidit varat, kiinteistöt ym).

Itse henkkohtaisesti ostaisin sitä ennen kuitenkin taidetta ja arvoesineitä, silläkin riskillä etteivät maailmanlaajuisen finanssikriisin kohdatessa säilytä kullan lailla vaihtoarvoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi