Jos s-prog on hyvä niin follikkeli myös tarpeeksi suuri??
Mulla on s-prog ollut clomien aikana n.62 ja lääkärin mukaan hyvä ovis on tapahtunut. Joten eikös tämä sitten tarkoita sitä että ne follikkelit on kasvanut tarpeeksi suuriksi. Täällä päin ei seurantaultraa harrasteta joten ei ole mitään hajua tuosta koosta.
Mutta jos ovis on ollut hyvä niin kyllähän follikkelien on pitänyt kasvaa tarpeeksi suuriksi eli tärppäämättömyys ei ole siitä kiinni.
Sen tiedän et s-progilla testataan onko ovis ollut ja siitä tietää varmasti, mutta eikös tarkoita sitä et mitä suurempi luku niin sitä suurempia follikkeleita tai jotain sen tapaista?
Näin olen itse asian käsittänyt, mutta korjatkaa jos olen hakoteillä.
Kommentit (2)
Hei,
kuulostaa ihan hyvältä ovikselta. Pitoisuus nousee kai sekä follikkelin koon että niiden lukumäärän (!) mukaan. Itse kävin ekassa follikkeli-uä:ssä, kun clomi-annos oli nostettu ad 100mg (eka 50 mg kierrossa ei tapahtunut mitään). Lääkäri vähän huolissaan kyseli, oisko kaksoset katastrofi (no ei todellakaan!), kun uä:ssä näkyi 3 kasvanutta follikkelia, joista 2 oli jo litistynyt... Ja samassa kierrossa s-prog oli jopa 120, sopien ainakin kahden follikkelin puhkeamiseen. Teinpä siinä oviksesta onnessani ennen verikoetta vielä apteekin ovulaatiotestin, näytti heti plussaa. Eli ihan mukavasti asia taitaa selvitä ihan vaan verikokeestakin.
Mainittakoon, että ne " kaksoset" valuivat pian norona pois. :( On nää pitkiä nää viikot odotella...SSG tehtiin, tulos epäselvä, laparoskopia tulossa. Jotenkin kaikkiin konkreettisiin asioihin, kuten seuraavaan pkl-käyntiin, tarrautuminen auttaa. Että ainakin yritystä on, vaikka tuntuu epätoivoiselta aina välillä. Mut ihanaa, kun on kanssasisaria. Voimia teille kaikille!
Jos ihan luomuovulaatiosta on kyse, niin ei kai se munis irtoo, ennen ku rakkula on tarpeeks suuri! Näin mää ymmärtäisin. Irrotus on sitte asia erikseen!