Miten varautuisitte kymmenen päivän mittaiseen oleiluun asuntovaunussa, jossa ei ole sähköjä?
Mies vuokrasi asuntovaunun, ja olemme lähdössä kalastusmatkalle Lappiin kymmeneksi päiväksi. Itse en kalasta, joten löhöilyloma on tulossa.
Pysäköimme puskaparkkiin, eli sähköjä ei ole käytössä. Puhelimen lataus siis mahdotonta, paitsi silloin, kun voin käyttää autolaturia (harvemmin, mies kalastaa siis ihan oikeasti ja pitkiä päiviä). Akku riittää e-kirjoihin tai palstailuun (hehe) puhelimessani ehkä neljäksi-viideksi tunniksi.
Ristikkolehdet on ostettu. Kirjastossa varmaan kannattaisi käydä jo tänään? Mikä muu olisi järkevää tekemistä, joka kantaisi kymmenen päivää? Miten varautuisitte?
”En lähtisi” ei ole vaihtoehto, olen luvannut lähteä.
Kiitos ideoista! :)
Kommentit (81)
Komppaan kirjastoa ja kasaa kirjoja. Muita neuvoja en osaa antaa, mutta netflixiin älä sorru, se syö akkua.
Joudut varmaan hommaamaan itelles varavirran...
Et vissiin tykkää ulkoilla?
Aggregaatti mukaan ja kasa lisävirtalähteitä. Salkkumallin aggregaatti ei paljoa tilaa vie eikä käyntiäänikään ole kovin kummoinen.
Aktiviteeteista lukeminen ja patikointi olis mulle mieleen. Ja ihan vaan maisemien katselu. Ruokapuoli kannattaa miettiä tarkkaan. Onko kaasujääkaappi ja -hella käytössä vai meneekö täysin kuivaelintarvikkeitten ja grillin varassa.
Kosh kirjoitti:
Kävele luonnossa
Kiitos tästä! Aivan varmasti! Mikähän lie hyttystilanne..? No, myrkyt mukaan.
Lapissa on varmaan kaunista, joten se kannattaa hyödyntää. Kuka tosin ottaa avaimen, joita on vain yksi? Jos mies palaakin, kun olen vaeltamassa.
Pikkujuttuja. Pitää neuvotella ja suunnitella.
Kiitos vielä.
Ap
Olisi ihanaa. Nauttisin luonnosta, uisin, kokkailisin miehen kaloista hyviä ruokia. Ottaisin hyviä kirjoja mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siellä hyttysten keskellä kukaan tykkää ulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Varaa hotellihuone.
En! Minusta matka kuulostaa ihan eksoottiselta ja hauskalta seikkailulta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Komppaan kirjastoa ja kasaa kirjoja. Muita neuvoja en osaa antaa, mutta netflixiin älä sorru, se syö akkua.
Onneksi en yleensäkään katso Netflixiä! :)
Ap
En silti lähtisi. Eikä se sinun mieskään oikeasti halua sua sinne. Kaverin/kaverien kanssa ois miehen mieleen. Nyt ei onnistu kun olet lähdössä haitolle.
Ei sinne naisia tarvita, paitsi jos itsekin yhtä lailla kalastaisit ja varsinkin jos lisäksi passaisit miehelle ruokahuollon. Nyt kun tunget sinne niin kellään ei ole kivaa. Parisuhteessa pitää olla omaakin aikaa.
Kuuma vaunu yötä päivää näillä keleillä Lappia myöten, ei ilmastointia, ei sähköä, ei pesumahdollisuutta, äijä kalalla... En tosiaan lähtisi.
Pakenemalla paikalta. Ihan mihin vain.
Vierailija kirjoitti:
Millaisen varavirran..?
Ulkoilu on ihan mukavaa, varsinkin jos ei ole ihan hirveästi ötököitä! Ainakin aion kokeilla!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aggregaatti mukaan ja kasa lisävirtalähteitä. Salkkumallin aggregaatti ei paljoa tilaa vie eikä käyntiäänikään ole kovin kummoinen.
Ahaa. Okei. Täytyy tutustua heti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kosh kirjoitti:
Kävele luonnossa
Kuka tosin ottaa avaimen, joita on vain yksi? Jos mies palaakin, kun olen vaeltamassa.
Ap
Pistätte avaimen piiloon yhdessä sovittuun paikkaan. Kunnon varavirtalähteet molemmille mukaan. Jos tykkäät lukea, e-kirjalukija ei vie akkua juuri ollenkaan, ja kestää yhdellä latauksella tuon ajan helposti.
Pakkaa salaa toyboy mukaan :) Jotain viihdykettä päiväksi.
On siellä varmaan paikallisiakin jotka rientävät mielellään apuun. Lapin miehet ovat pieniä mutta hyvin kiihkeitä
Vierailija kirjoitti:
Aktiviteeteista lukeminen ja patikointi olis mulle mieleen. Ja ihan vaan maisemien katselu. Ruokapuoli kannattaa miettiä tarkkaan. Onko kaasujääkaappi ja -hella käytössä vai meneekö täysin kuivaelintarvikkeitten ja grillin varassa.
Kyllä, ruokailuun on varauduttu niin, että enimmäkseen syödään kalaa mikäli tulee, ja muutoin pussikeittoja ja -pastoja sun muita helppoja ja säilyviä.
Kaasujääkaappi on ja -hella! Nälkä ei pitäisi tulla!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kosh kirjoitti:
Kävele luonnossa
Lapissa on varmaan kaunista, joten se kannattaa hyödyntää. Kuka tosin ottaa avaimen, joita on vain yksi? Jos mies palaakin, kun olen vaeltamassa.
Kiitos vielä.
Ap
Jos teillä on aivot keksineet avoimelle paikan, jos ei, niin voi, voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosh kirjoitti:
Kävele luonnossa
Kiitos vielä.
Ap
Jos teillä on aivot keksineet avoimelle paikan, jos ei, niin voi, voi.
Avaimelle, prkleen puhelin.
Kävele luonnossa