Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeet, reseptit ja matka.

Vierailija
02.07.2014 |

Lapsemme sairastaa migreeniä ja hänellä siihen sama lääkitys (reseptillä oleva kipulääke) kun minulla mutta annostus on puolet omastani.

Lapsella lääkkeet loppu ja olen tarpeen tulle antanut omat lääkkeeni mutta puolikkaan tabletin. Nyt lapsi lähdössä matkalle mutta minä en. Voinko siis lapselle pistää minun lääkkeet mukaan sekä oma reseptini? Reseptissä siis väärä annostus.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi.

Vierailija
2/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resepti on henkilökohtainen, samoin lääkkeet. Muutenhan sinäkin voisit matkustaa taskussasi naapurin resepti ja tabut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos en laita reseptiä mukaan ollenkaan, vaan pillerilaatta mukaan? Ei siis pakettiakaan missä se tarra on.

Terkkarille en saa nyt aikaa ennen matkaa (äkkilähtö) eikä huvittaisi maksaa yksityiselle useampi kymppi reseptin takia.

Ap

Vierailija
4/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna lapselle tarpeeksi tabuja mukaan. vai onko vaan menolippu eikä tiedä kauan matka kestää?

Vierailija
5/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon matka on. Lääke ei ole sen kummoisempi kuin tavan Burana 600mg. Voin sen 2 laattaa laittaa mukaan. Mietin tässä lähinnä kuinka tärkeää on pitää reseptit ja alkuperäuspakkaukset tarroineen mukana? Ap

Vierailija
6/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakekaa lääkäriltä resepti ja ostakaa tarpeeksi lääkkeitä mukaan. miksi pitäis olla resepti mukana?

Vierailija
7/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se lapsen oma (vanha) resepti on? Laita se mukaan.

Vierailija
8/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:53"]Missä se lapsen oma (vanha) resepti on? Laita se mukaan.

[/quote]

Vanhaa reseptiä ei ole enää olemassakaan.

Täytynee varmaan varata aika yksityiselle ja hankkia se resepti.

Onneksi saan sen maksun vakuutuksesta, mutta turhaa kohkailua ajattelin välttää.

Terveysasemalta ei siis ole aikoja ennen matkaa.

Ap

Vierailija
9/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks pitäis olla resepti mukana? en ymmärrä.

meillä on kroonikoita perheessä, muttei koskaan kuljeteta reseptejä matkoilla, vaan lääkkeet.

kyl sä nyt ap teet vaikean helposta asiasta.

Vierailija
10/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annostus on ihan sellainen, että tavallinen käsikauppa myynnissä oleva burana riittää niin haet sellaisen paketin mukaan matkalle.

Muutoin pitää aina olla lääkkeet alkuperäisessä paketissa, ja resepti mukana. Ja aina omat.

Vierailija
11/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:58"]

miks pitäis olla resepti mukana? en ymmärrä.

meillä on kroonikoita perheessä, muttei koskaan kuljeteta reseptejä matkoilla, vaan lääkkeet.

kyl sä nyt ap teet vaikean helposta asiasta.

[/quote]

Ne voidaan (tai otetaan) ottaa turvatarkastuksessa pois jos ei ole reseptejä mukana reseptilääkkeille. Ja joillekin lääkkeille pitää olla sit ihan omat dokumenttinsa mukana.  Kannattaa lukea aina se matkakohteen vaatimukset eräille lääkkeille.

Vierailija
12/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi ottaa puolet kuussatasesta, miks ap ei osta vaikka kakssatasia ilman reseptiä mitä lapsi sitten ottaa 1,5?

en ymmärrä, en.

Vierailija
13/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aaargh! Burana on reseptivapaa lääke, yllättäen, joten huolesi on turha. Pillerit mukaan ja ei mitään ongelmaa.

Vierailija
14/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota iisisti! Eihän esim sähköistä reseptiä VOI olla mukana! Itse olen matkustanut useasti MS-lääkkeen kanssa ja aina ilman reseptiä (kunnon piikit ja nesteet) esittänyt ne läpivalaisussa eikä mitään ongelmaa.

Vierailija
15/15 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 18:26"]Ota iisisti! Eihän esim sähköistä reseptiä VOI olla mukana! Itse olen matkustanut useasti MS-lääkkeen kanssa ja aina ilman reseptiä (kunnon piikit ja nesteet) esittänyt ne läpivalaisussa eikä mitään ongelmaa.

[/quote] sähköisestä reseptistä pitäisi itseasiassa olla potilasohje mukana. Sen saa joko lääkäriltä sillon kun lääke määrätään, tai sitten apteekissa voidaan tulostaa yhteenveto sähköisistä resepteistä, mikä myös käy matkalla reseptin puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi