Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän kihlasormuksiinne on kaiverrettu?

Vierailija
02.07.2014 |

Siinäpä se

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen nimi ja kihlautumispäivä.

Vierailija
2/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi <3 Nimi... Ei mitään päivämääriä, kun ne muistaa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:37"]

Miehen nimi ja kihlautumispäivä.

[/quote]

Se. Mitä muuta niissä voisi olla, kolmevärssyinen runo, vai?

Vierailija
4/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ei mitään. Tilattiin netistä ja ei haluttu kaiverrusta, kun ensin piti varmistaa sormuksen koko. Ja mulle tuli liian iso, sai vaihtoon.

Ehkä kaiverrutetaan myöhemmin, ehkä ei. Kun mä kyllä muistan kenen kanssa olen kihloissa ja päivämäärät ei ole niin tärkeitä. Ehkä mieluummin, jos juhlitaan, juhlitaan sitä kun tavattiin kasvokkain. Tunnettiin jo muuta kautta aikaisemmin. Ja kun tunne mikä molemmilla on, on se että ollaan olutu aina ja tullaan aina olemaan. Siihen ei päivämäärät vaikuta.

Vierailija
5/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuossa lähinnä, että onko kihlasormuksissa molempien vai vaan toisen nimi? Miehellä pitkä etunimi ja mulla pieni sormus :)

Tai voihan sinne nyt varmaan kaiverruttaa mitä huvittaa, mutta vähän tukea omille pohdinnoille :)

Vierailija
6/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes ole. Oli hassu kuullut että ennen vanhaan ei käytetty sormuksia, vaan kihlajaisiksi annettiin lusikka . Joten minä sain soppakauhan.

Vierailija
7/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormuksessa ja vihkisormuksesaa päivämäärät.

Vierailija
8/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:38"]

Nimi <3 Nimi... Ei mitään päivämääriä, kun ne muistaa muutenkin.

[/quote]

Meillä ihan sama. Ja ajateltiin, että jos kaiverruttaa kihlaan jotain, niin sitten  hääpäivän miehen kihlaan aikanaan, koska mies ei saa toista sormusta. Emme sitten kuitenkaan kaiverruttaneet sitäkään, kun on niin helppo päivä.

Vierailija
9/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lukee toistemme etunimet ja kihlajaispäivä. Toki muistamme, tai no minä ainakin muistan, päivämäärän muutenkin, mutta pidän ajatuksesta, että sormuksissa on tavallaan pala meidän tarinaamme. Olen jo pienestä asti ollut kiinnostunut vanhoista suvun sormuksista ja mielenkiinnolla lukenut kaiverruksia ja tarkastellut kihlajais- ja vihkipäiviä. Jotenkin kai alitajuntaisesti ajattelen, että tulevat sukupolvet tutkivat samalla tavalla meidän sormuksiamme.

Vierailija
10/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole/ollut kihloissa mitään. Kun mentiin naimisiin, ostimme mulle vihkisormuksen joka kaiverrutettiin ja miehen kihlasormus myös kaiverrutettiin ja näin "tehtiin" siitä vihkisormus.

Vierailija
11/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niissä on melkein aina päivämäärä? No siksi, että kaikissa tuotteista pitää nykyään olla "parasta ennen".

Vierailija
12/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Olleet sormessa jo 16v. Ei myöskään vihkisormuksiin, ei vaan koettu tarpeelliseksi.

Vierailija
13/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen nimi ja päivämäärä muodossa XX.XX.XX. Enempää ei ollut tilaa kaivertaa, koska on timanttirivisormus. Vihkisormuksessakin timantit vievät tilaa.

Vierailija
14/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:45"]

Mietin tuossa lähinnä, että onko kihlasormuksissa molempien vai vaan toisen nimi? Miehellä pitkä etunimi ja mulla pieni sormus :)

Tai voihan sinne nyt varmaan kaiverruttaa mitä huvittaa, mutta vähän tukea omille pohdinnoille :)

[/quote]

Nicodeemus-Pettereiden elämän varjopuolia...

Vierailija
15/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:45"]

[/quote]

Nicodeemus-Pettereiden elämän varjopuolia...

[/quote]

Ei nyt sentään niin pitkä :)

Vierailija
16/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkina päivinä.

Kihlaushan on lupaus avioliitosta, liittyi siis siihen. Vihkisormuksissa ei mitään.

Vierailija
17/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teidän?

Vierailija
18/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin nimien etukirjaimet ja päivämäärä.

Vierailija
19/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo kaikkina päivinä! :)

Vierailija
20/24 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä lukee, että "Niin mitä meinasit tehdä?". Muistutus jos ottaa rinkulan pois sormesta arveluttavista syistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi