Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuunnellakko vaistoa? tunne kun on liian kiltin miehen kanssa.

Vierailija
02.07.2014 |

Kaikin puolin hyvä mies, nauretaan ja viuhdytään yhdessä.mutta..vastusta miehestä riidan tullen ei ole.suorastaan välttelee riitoja ja itse hypin seinille.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä aiheen aloittaja tarkoittaa. Olen nyt ollut toista kymmentä vuotta naimisissa tunneväistelijän kanssa. Alkuvuosina myös kaipasin vastusta vain siksi että mieheltä saisi edes jonkin mielipiteen irti. Se keino ei toiminut vaan mies vetäytyi.entisestään. Perheessä minä olen vuosien aikana tehnyt kaikki isot päätökset enkä ole henkistä tukea saanut käytännössä lainkaan koska mies ei vaan yksinkertaisesti osaa ilmaista itseään. Mutta asioilla on puolensa: mikä sitten on missäkin elämänvaiheessa tärkeää. Luotettava perheenisä vai toimiva kommunikoiva parsuhde? Ihannetapauksessa voi saada molemmat!

Vierailija
2/29 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluan olla tasa-arvoisessa suhteessa. Se tarkoittaa minulle myös sitä, että mulle ei anneta kaikessa periksi. Ymmärrän siis ap:n kysymyksen oikein hyvin. Jos mies antaa sinulle periksi heikkouttaan/menettämisen pelosta, on suhteessanne joku vika. Jos hon taas antaa periksi koska riidan aihe ei ole hänelle tärkeä - eikä siis anna KAIKESSA sinulle periksi - saattaa olla että suhteella on tulevaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on ihmeelista se elämä, ihmisiä on todisesti joka lähtöön . Jos minä vaan saisin selläisen miehen joka ei halua riidellä

Vierailija
4/29 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan aforismi: Kilttiys on salakavaluutta.

Nyt primadonna AP: Esimerkkiä kehiin. Minkälaiseen tilanteeseen se kiltti mies ei lähde mukaa riitelyssä. Kerro esimerkki asiasta, josta haluat miehen kanssa riidellä ja tämä väistää? Olisi mukava tietää minkälaisen kiukuttelijan kanssa keskustellaan!

Vierailija
5/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 01:51"]

Kaikin puolin hyvä mies, nauretaan ja viuhdytään yhdessä.mutta..vastusta miehestä riidan tullen ei ole.suorastaan välttelee riitoja ja itse hypin seinille.

[/quote] tän homman voi tehä monella tavalla...

Vierailija
6/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele vaistoa.

Vierailija
7/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullekin tulee mieleen, että teillä on liian erilaiset temperamentit ja jossain vaiheessa ongelmia voi tulla. Varsinkin jos tyyppi on muutenkin sellainen, ettei uskalla ilmaista negatiivisia tunteitaan, voi käydä vaikka niin, että se myötäilijä hautoo salaa eroa pitkään, ja toiselle ero tulee sitten ihan puun takaa.

Vierailija
8/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastusta? Voi helvetti. Vastusta hakevat naiset ovat aggressiivisia, turvattomia ja lapsellisia. Jos nainen arvostaa miestä sitä enemmän mitä mies taistelee vastaan, on tämä mies kusessa. Kumppani on nimittäin silloin narsisti.

Vastuksen hakemisen asemesta te naiset, jotka niin teette, voisitte kasvaa aikuisiksi.

T. Toinen mies

Vierailija
9/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäinen mies oli liian kiltti. Kaikin puolin hyvä mies muuten, mutta liian kiltti minulle. Erosin hänestä parin vuoden jälkeen, onneksi hän löysi melko nopeasti itselleen uuden vaimon, jonka kanssa on edelleen.

Mutta minä opin itsestäni sen, että tarvitsen miehen, joka ei anna minun hyppiä silmille. Löysin itselleni sellaisen ja olen kyllä tyytyväinen! 

Joten jos tuntuu että mies on liian hissukka eikä osaa pitää puoliaan, niin jätä se suosiolla jollekin toiselle hissukalle ja jatka etsintää. Kyllä sinulle löytyy joku jämptimpi tapaus!

Vierailija
10/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ilmeisesti menneisyydestäsi johtuvia ongelmia ihmissuhteissa. Vaistosi puhuu paskaa. Haluatko ehkä toistaa  ikäviä lapsuudenperheesi tapoja?

Vierailija
11/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan sairasta käytöstä haluta väkisin tapella ja nalkuttaa. Henkistä väkivaltaa se on.

Vierailija
12/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä tapaisin naisen, jolla on taipumusta "hyppiä silmille", juoksisin lujaa karkuun. Haluan nimittäin seurustella aikuisen kanssa. En lapsen. T. Kolmas mies

Vierailija
13/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:47"]Mun mielestä ihan sairasta käytöstä haluta väkisin tapella ja nalkuttaa. Henkistä väkivaltaa se on.

[/quote]

Totta. Yleensä silmille hyppivät ovat jotenkin pers. häiriöisiä. Hommahan menee niin, että naisesta tulee vihainen ja alkaa kokea samalla turvattomuutta. Mies sanoo vastaan. Nainen rauhoittuu.

Kyse on kuin äidin ja uhmaikäisen lapsen suhteesta.

Vierailija
14/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:44"]

Vastusta? Voi helvetti. Vastusta hakevat naiset ovat aggressiivisia, turvattomia ja lapsellisia. Jos nainen arvostaa miestä sitä enemmän mitä mies taistelee vastaan, on tämä mies kusessa. Kumppani on nimittäin silloin narsisti.

Vastuksen hakemisen asemesta te naiset, jotka niin teette, voisitte kasvaa aikuisiksi.

T. Toinen mies

[/quote]

Komppaan tätä. Mä aikoinani ihastuin mieheen osittain siksi, että miehestä oli mulle vastusta toisin kuin useimmista muista ihmisistä. Miehelle varmaan ihan kiva, että osasi pitää vähän puoliaan, mutta onneksi, onneksi ollaan molemmat kasvettu noista ajoista. Nykyään riidellään äärimmäisen harvoin, erimielisyyksistä on tosi paljon helpompaa ja mukavampaa keskustella rakentavasti.

Vierailija
15/29 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttiä esittää monikin. Myötäilee ja mielistelee, mutta todellinen luonne voi olla salakavala. Minä kadun etten kuunnellut vaistoani ja päädyin patalogisen valehtelijan kumppaniksi. Ihmisen todellisesta luonteesta ei kerro kiltteys, se voi olla taktiikka jolla saa tahtomansa. Aito ihminen osaa olla erimieltäkin.

Vierailija
16/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan mies koskaan voittanut riita naisen kanssa? Mies käyttää hyvää sotilaallista taitoa ja koittaa vain käydä taisteluita joita on mahdollista voittaa :)

Lukekaa sun tzu the art of war

Vierailija
17/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:42"]Onko kukaan mies koskaan voittanut riita naisen kanssa? Mies käyttää hyvää sotilaallista taitoa ja koittaa vain käydä taisteluita joita on mahdollista voittaa :)

[/quote]

Tietenkin sen voi voittaa mitä tarkoitat

Vierailija
18/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:42"]Onko kukaan mies koskaan voittanut riita naisen kanssa? Mies käyttää hyvää sotilaallista taitoa ja koittaa vain käydä taisteluita joita on mahdollista voittaa :)

[/quote]

[/quote]

Jos mies voittaa yhden riidan nainen laajentaa riidan koskemaan kaikkea mitä mies on koskaan tehnyt ja siinä ei voi puolustautua mitenkään ilman eroa :)

Vierailija
19/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:44"]

[/quote]

[/quote]

Jos mies voittaa yhden riidan nainen laajentaa riidan koskemaan kaikkea mitä mies on koskaan tehnyt ja siinä ei voi puolustautua mitenkään ilman eroa :)

[/quote]

No sit lyödään silmääkään räpäyttämättä ero vireille sihautetaan olut auki ja katsotaan mitä akka siihen sanoo. Toki naiselle voi samassa yhteydessä ilmaista viiden poikkaistun hirren paikan ja pyytää poistumaan vähin äänin

Vierailija
20/29 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 02:17"]

Oletko kenties niitä naisia, joiden on pakko keksiä väkisin draamaa ja riitaa, että voisit kokea suhteen ns. oikeaksi suhteeksi? Äärimmäisen rasittavaa.

[/quote]

Mä olin sellainen kun eka pitkä suhde oli edennyt n. vuoden ikään, ajattelin että kyllä kuuluu olla riitoja ja minä kun olen niin temperamenttinen ja mitä kaikkea. Mutta olin 18-vuotias, pistän iän piikkiin paljon :P Nyt lähes 20 vuotta myöhemmin todellakaan en hakemalla hae ah draamaa ja riitaa saati koe, että minä kun tässä olen niin tulinen ja tuosta ei saa tulisuutta esiin millään.

Meillä kyllä kävi niin, että aika nopeasti tajusin ja hoksasin oman höpsön käytökseni ja opin kunnioittamaan sitä miehen ei-riitelyä, ja toisaalta hän kyllä osasi olla ottamatta osaa draamaani ilman, että myönteli. Alussa raivostutti lisää toisen tyyneys, nyt sitä osaa jo arvostaa, samaten osaa lukea sitä, miksi toinen ei lähde mukaan, miksi itse olen tulistunut -ja silloin harvoin kerran viidessä vuodessa kun mies suuttuu, hiljenen aika nopeaa, niin harvinaista se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän