Oletko tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta?
Oletko pitänyt lapsen vai tehnyt abortin?
Onko lapsi syntynyt huonoon elämäntilanteeseen?
Kommentit (8)
Olen, ja olisimme pitäneet lapsen, vaikka elämäntilanne oli todella vaikea. Raskaus päättyi keskenmenoon, jota en oikein saanut surra, koska kaikki ympärillä olivat helpottuneita puolestamme.
Olen. Lapsi syntyi kun olin juuri valmistumassa. Sain päättötyön valmiiksi viisi päivää ennen lapsen syntymää. Lapsen ajoitus oli täydellinen, mutta tarkoituksella en olisi uskaltanut hankkiutua raskaaksi siinä vaiheessa, koska se valmistuminen ei kuitenkaan vielä silloin ollut varmaa kun lapsi on alkunsa saanut. Tuntuu kuin joku olisi suunnitellut koko homman puolestani, vaikka en uskonnollinen olekaan.
En käyttänyt ehkäisyä koska halusin lapsen. Mies tiesi mutta oletti että en tule raskaaksi koska ikääkin oli. Mulle oli onnenpäivä kun tiesin olevani raskaana. Muulla ei ollut väliä.
En itse, mutta tuttavapiirissä on kaksi ehkäisyraskautta: kierukkaraskaus (pariskunta päätyi aborttiin, koska heillä oli kaksi pientä lasta ja mahdoton elämäntilanne) ja pilleriraskaus, joka selvisi kaverilleni vasta hänen oltuaan muutaman kuukauden raskaana. Pari päätti pitää lapsen, mutta valitettavasti vauva syntyi ennenaikaisesti ja menehtyi.
Kerran kumi petti ja kerran pillerit. Molemmat terveitä alle kouluvuotiaita. Pillereitä käytin vielä kolmannella kuulla,kun ei mitään oireilua ollut. Vasta jatkuva pissahätä herätti tutkimuksiin. Kumilapsen aikana ei abortti tullut mieleenkään ja jälkimmäinen oli niin pitkällä,ettei edes olisi voinut enää keskeyttää. Elämäntilanteesta sen verran,että vakityötä ei ole,mutta ongelmaksi ei tuokaan ole muotoutunut. Nyt on toista vuotta kierukka ja ainakin vielä on pelannut,ehkä se kolmas tulee sitten joskus ihan suunnitellusti..
En ole tullut kertaakaan raskaaksi kahdessa vuodessa edes ilman ehkäisyä
Olen tullut raskaaksi pillereitä (oikein käytettynä) huolimatta. Päättyi varhaiseen keskenmenoon. Olin tosi helpottunut että niin kävi, en osaa sanoa miten oltaisiin toimittu ilman tuota keskenmenoa, koska elämäntilanne oli niin haastava lapsen kannalta.