Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko opiskelijan lastenhoitajaksi??

Vierailija
01.07.2014 |

Terve av-mammat!

Olen sosiaali- ja terveysalaa opiskeleva parikymppinen nainen. Toinen vuosi opiskeluja käynnistyy pian ja tiedän että kesällä tienatut säästöt kuluvat nopeasti..

Mietin että voisin hoitaa lapsia opiskelujen ohella. Kokemusta on sukulaisten lasten satunnaisesta hoidosta.

Löytyisiköhän lastenhoitohommia? Ottaisitko itse opiskelijan hoitamaan lapsiasi 1-2krt/vko? Paras tilanne olisi, jos löytäisin yhden perheen, jonka lapsia hoitaisin viikottain. Lapsetkin tulisi tutuksi.

Paikkakunnallani toimii MLL lastenhoitopalvelu, mutta he ei eivät tällä hetkellä hae lisää hoitajia. Heidän kauttaan en siis voi saada töitä ;s

Onko vinkkejä, miten löytäisin lastenhoitotöitä? Mitä olisit itse valmis maksamaan lastenhoitajalle?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ennemmin lainaa!!

Vierailija
2/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ilmoitus suomi24-palstalle. Siellä on joku oikein ryhmä teille ja hoitajaa tarvitseville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin voisin palkata.

Vierailija
4/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vauvanhoitajaksi en sua ottais mutta noita isompia hoitamaan voisin ehkä ottaakin. Ei vaan oo tarvetta tai varaa viikottaiseen lapsenhoitoon. Onko sulla kokemusta lastenhoidosta? Pienempiä sisaruksia joita olisit hoitanut? Onko sulla tai sun vanhemmilla tuttuja, tutun lapsenlapsia, kumminkaimoja jotka tarvis hoitajaa? Ihmiset harvoin haluaa täysin ventovierasta hoitamaan lapsiaan mutta jos olet jolllain tavalla tutumpi niin voivat mielellään ottaa tai suositella kavereilleen joilla ehkä on tarvetta.

Vierailija
5/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vakkari lastenhoitaja (on kyllä sua nuorempi), jolle maksan 7 euroa/tunti käteen. Tai siis tilille, mutta...

Vierailija
6/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut opiskelija erityislastemme lastenhoitajana. Olemme maksaneet 12 euroa/tunti. Oletko ajatellut mahdollisuutta ryhtyä henkilökohtaiseksi avustajaksi vammaiselle lapselle? Avustajille maksetaan noin 10 euroa tunti. 

Vierailija
7/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tietty jos olisi hoitajalle tarvetta. Olin itsekin jo 15-17 vuotiaana hoitamassa kahta poikaa juurikin samassa perheessä koko tuon ajan. Töitä ei kyllä ollut viikoittain mutta kerran-pari kuussa. Laita ilmoituksia kauppojen ja neuvoloiden ilmoitustaululle ja puhelinnumerolappuja mukaan :) neuvolassa ainakin meillä on paljon sellaisia ilmoituksia ja aina niistä on jokunen numero jo revitty :)

Vierailija
8/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:09"]No vauvanhoitajaksi en sua ottais mutta noita isompia hoitamaan voisin ehkä ottaakin. Ei vaan oo tarvetta tai varaa viikottaiseen lapsenhoitoon. Onko sulla kokemusta lastenhoidosta? Pienempiä sisaruksia joita olisit hoitanut? Onko sulla tai sun vanhemmilla tuttuja, tutun lapsenlapsia, kumminkaimoja jotka tarvis hoitajaa? Ihmiset harvoin haluaa täysin ventovierasta hoitamaan lapsiaan mutta jos olet jolllain tavalla tutumpi niin voivat mielellään ottaa tai suositella kavereilleen joilla ehkä on tarvetta.

[/quote]

Kokemusta on sukulaisten lapsista, mutta opiskelen eri paikkakunnalla, harmi. Tosiaan kun paikkakunta on uusi, ei minulla ole siellä suhteita joiden kautta saisin lastenhoitohommia.

Tulen kuitenkin hyvin toimeen lasten kanssa, kummityttöni palvoo minua, aivan ihana tyttönen! Siksi lastenhoitotyö tuntuisi sopivalta vaihtoehdolta. Mietin myös henkilökohtaisen avustajan töitä, mutta minulla ei ole siitä kokemusta samalla tavalla kuin lasten hoidosta.

Ap

Vierailija
9/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:17"]Meillä on ollut opiskelija erityislastemme lastenhoitajana. Olemme maksaneet 12 euroa/tunti. Oletko ajatellut mahdollisuutta ryhtyä henkilökohtaiseksi avustajaksi vammaiselle lapselle? Avustajille maksetaan noin 10 euroa tunti. 

[/quote]

Vammaista lasta voisin hyvinkin hoitaa! Opiskelukaverini on henkilökohtaisena avustajana down-lapselle, kuulema niin aurinkoinen tapaus ettei tunnu edes työltä! :)

Vierailija
10/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 oli siis myös ap.

Kiitos vinkeistä, erityisesti neuvolan ilmoitustaululla voisi toimia! Jos hoidettavia löytyy, mikä olisi realistinen palkka? Vaikuttaako palkkaukseen lasten lukumäärä? Itse mietin alustavasti n. 8-10€ tunti, kuulostaako ihan realistiselta?

AP