Ei kävelylenkit ole mitään lenkkeilyä!
Kommentit (31)
Mitä mä sitten teen jos pistän lenkkikamppeet päälle ja lähden tarkoituksella kävelemään 10km reippaalla vauhdilla?
Meinaatko että 2h reipas kävelylenkki vastaa yhtä vähäistä kulutusta kuin sama aika sohvalla istuen?
KävelyLENKKI
JuoksuLENKKI
=LENKKEILY
Vauhti on vain eri. Itse kävelen lenkkini n.6.6km/h joten ei mitään matelua :)
lässytä mitä lässytät. ei kaikki kävele kädet selän takana hissukseen.
Ne on ulkoilua. Tai ainakin ne lenkit joita suurin osa kävellen harrastaa vaikka kaiketi muuta luulevatkin; eivät hengästy saati hikoile.
Lenkki = kuljetaan lähtöpisteestä alkaen matka, jonka päätepiste = lähtöpiste. Sen voi tehdä kävellen, juosten, kontaten, fillarilla, rullasuksilla, rollaattorilla tai millä nyt kukin haluaa.
Tervetuloa polulle, jossa pelkästään porrasaskelmia 130 + muu nousu (vähintään yhtä paljon) vielä päälle. Väitän, että puolimatkassa jo alkaa puuskutus ja valitus, ettei ole reilua, että nousu on jatkuvaa.
Jep just puhun noista jotka ei edes hengästy ulkoillessa. Ulkoilua se on, ei lenkkeilyä. Esim. kun vie laiskasti koiraa lenkille niin se mitään urheilua. Itsepetos on kova näillä "lenkkeilijöillä"
ap
Ai? No mitähän nuo mun tekemät 8-10 kilsan lenkit sitten mahtaa olla? Hirveän moni hölkkääjä ei kauas häviä mun edestä, ja monella kestää pitkään ohittaa...
Mitä sä ap viitsit välittää muiden sanomisista? Mitä sillä on väliä, jos joku sanoo käyvänsä lenkillä, mutta oikeasti käveleekin hissukseen? Ehkä se on sille ihmiselle ihan hengästyttävä lenkki vaikka se sulle olisikin aivan hidasta taaperrusta.
Eikä pääasia nyt kuitenkin ole, että ihmiset liikkuvat?
Ulkoilukin pitää jonkinlaisen peruskunnon yllä. Tiedän tämän kokemuksesta, koska olen lähtenyt sellaisesta perustilanteesta, etten jaksanut edes sitä.
14 jatkaa vielä..
Ja on aina parempi vaikka madella ulkona tunti kuin maata vaikka sohvalla tunti. Monta kertaa vähemmän liikkuvat ihmiset on sellaisia, että vaihtoehdot liikkumiseen ovat joko tämä tunnin matelu tai ei sitten mitään.
Jos ap itse on liikunnan asiantuntija ja joku tuttava kovasti kehuu käyvänsä lenkillä ja ihmettelee kun kunto ei nouse ja kysyy neuvoa ap:lta niin silloin ap voi kertoa, että liian hiljaa menet ja voi neuvoa, että miten pitää lenkkeillä.....
Muuten en tosiaan rasittaisi aivojani miettimällä millä vauhdilla kukin kulkee ja mitä sanovat tekevänsä....
12: On silti parempi kävellä ulkona tunnin verran (vaikka sitten hengästymättä) kuin istua sama aika kotosohvalla, kuten nr. 6 kirjoitti.
Hyvä, että ihmiset liikkuu ja kaikki kunnia kävelylenkeille, mutta itse ymmärrän lenkkeilyn tarkoittavan juoksulenkkiä. Enkä tällä semanttisella eroavaisuudella ainakaan itse ota kantaa kävelyn tehokkuuteen tai muihin ominaisuuksin. (Vrt. Pyörälenkinkään tekevä ei lenkkeile.)
Jaa'a... Sano toi sama mun kadonneelle 10kilolle, ku aloin puoli vuotta sitten kävelemään töihin ja takaisin. Harva suomalainen voi sanoa liikkuvansa puolitoista tuntia joka päivä :) Enkä todellakaan hikoile/hengästy työmatkalla, ku en halua olla hikinen työpaikalla.
Mä en kyllä hikoile juostessakaan, joten ihan turhaa varmaan sekin liikunta. Paras vaan istua sohvalla ja katsoa potkupalloa. Taidan ottaa vielä hillomunkinkin, koska sehän on ihan sama kuin olla ottamatta.
Munkin mielestä lenkkeily tarkoittaa juoksua/hölkkää
Todellakin ovat.