Gudrun Sjöden- vaatteiden laatu?
Tykästyin noihin vaatteisiin pari vuotta sitten. Uskoin myös laadun olevan niissä kohdillaan - ovathan hinnat aika korkeat.
Mutta monien vaatteiden kohdalla ei laatu kyllä minua vakuuttanut.
Neuleisiin olen ollut tyytyväinen, ne ovat kestäneet hyvin, mutta ohuet kangasvaatteet kuluvat turhan nopeasti ja trikoot ne vasta kauheaksi menevätkin parin pesun jäleen nyppyisiä ja kutistuneita lerppuja, vaikka pesen ohjeen mukaan ja nurinpäin.
Miten muilla, jotka olette tilailleet näitä Sjödeneitä, onko teille tullut ikäviä yllätyksiä vaatteiden laadusta?
Kommentit (2)
Vaihtelee. Trikootuotteetkin ovat joskus ryhdikkäitä ja pitkäikäisiä ja joskus heti alusta asti luiruja rytkyjä. En tiedä, onko siellä enää ilmaista palautusta, jos ei ole niin siirrän asiointini kyllä tuonne Helsingin kauppaan. Eivät ole niin tasaista laatua, että kannattaisi maksella vääjäämättä tulevia palautuskuluja.
Olen tilaillut enimmäkseen trikoopaitoja ja -mekkoja ja niiden laatuun olen ollut tyytyväinen, mutta viime talven alen loppurysäyksestä erehdyin tilaamaan huopaviitan, joka paljastui olevan aika nuhjuista ja nyppyyntyvää "kevyesti huovutettua" neulosta. Kaukaa katsoen se on oikein kaunis, mutta läheltä näyttää pilalle pestyltä, vaikka en siis ole sitä vielä pessyt enkä pitänytkään.