Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papa koe luokka 2 ja oon ihan hermona nyt :(

Vierailija
01.07.2014 |

Olin 35v seulonnassa ja nyt tuli ekan kerran papa-kokeesta luokka 2. Aina ollut puhdas. Lapussa lukee, että hyvälaatuisia muutoksia ja suosittelevat uutta näytettä 6kk päästä. 

Tiedän, että toi kakkonen on ihan yleinen ja normaalisti muuttuu 6kk päästä puhtaaks. Silti oon ihan hermona. :(

Viime syyskuussa olin menossa luovuttamaan munasoluja ja silloin on viimeksi ultrattu kohtu ja munasarjat. Kaikki oli ok sen lääkärin mukaan. Gynellä en ole nyt ollut,mutta raskauksia ja synnytyksiä sen verran takana, että ne on siirtäneet varsinaisia gynekäyntejä.

Mitään vaivoja ei ole ollut. Ainoastaan kuukautiskierto lyhentynyt ja ainakin sen Tampereen lääkärin mukaan se on yleistä ja ikään liittyvää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo voi olla ihan vain jostain ohimenevästä tulehduksesta johtuvaa? Ei mitenkään harvinaista.

Vierailija
2/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni joo voi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tainnut käydä vieraissa? Tiedän pari tapausta jossa uskottomuus on noin paljastunut...

Vierailija
5/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ihan riittää todisteeksi. :D

Vierailija
6/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu normaaliksi.

Vierailija
7/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 25 ja otettu papa noin 1-2v välein. Nyt vasta kävin niin olikin luokka kolmonen ja kävin kolposkopiassa ja sieltä löytyi jotain muutoksia. Koepalat otettiin ja uusi aika tuli loop hoitoon ja ne siis semmosella sähköllä otti sen pois. Ja nyt ei ole siis enää mitään. :) 6kk päästä uus papa mut todennäköisesti on puhdas. Joten no panic! Ja siis mullaki aina ennen ollu normaali papa. Kyllä tarttis siinä vaiheessa vasta oikeesti huolestua jos se olis nelonen. Ja jos jotai olisivat epäilleet olis sutki laitettu kolposkopia tutkimukseen.

Vierailija
8/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus papilloomaviruksen aiheuttamia muutoksia mutta 6kk myöhemmin papa oli jo puhdas kuten lukuisat muutkin kerrat sen jälkeen.

Vierailija
9/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa, sulla todennäköisesti joku tulehdus. Esim lievä hiiva tai hpv:tä

Vierailija
10/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut todistettavasti hiivaa. En ole ainakaan koskaan syönyt kuuria semmoiseen... tai siis miten se nyt hoidetaankin. Tossa lapussa oli ettei tarvi kuuria hiivaan tai mihinkään.

Vierailija
11/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti, sulla on korkeintaan joku itsestään ohimenevä tulehdus. Älä nyt hyvä nainen vedä stressiä turhasta. Jos sulla olis epäilty syöpää niin olisit jo 2viikon päästä jatkotutkimuksissa.

Vierailija
12/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up viä

Vierailija
13/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla myös kyse siitä, että solukon uusiutuminen on kesken.

Vierailija
14/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään enää käytetä tuota numeroluokittelua? No itse sain vuosi sitten vastauksen "lievää solumuutosta kontrolli 6-12kk"...kävin keväällä uudestaan ja puhdasta näytti. Tuo on todellakin yleistä!

Vierailija
15/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kokemusta siitä että muutoksia löytyi, 6 kk kuluttua otettiin uusi papa ja se oli puhdas.

Vierailija
16/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä käytetäänkö nykyään mitä, mutta luokka tohon on merkattu. :D

Vierailija
17/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi papa-kokeen ajankohta siis sattui kohtaan, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa tai ne oli alkamassa, mutta söin primolut nor kuuria lomamatkan takia. Taisin sen jo kertoakin. En tiedä oliko siis "huono" ajankohta papalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi