Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko lapsen vai imuroijan vika jos pikkulelut menee imuriin?

Vierailija
01.07.2014 |

Mun mies ei yhtään vaivaudu kattoon sängyn tms alle imuroidessaan, aina sieltä jotain pientä imurin putkessa kilisee. Syyttää sitten että on 5v:n oma vika kun ei ole korjannut pois.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyyskysymykseen kantaa ottamatta, yhteistyötä suosittelisin: Mies ilmoittaa, että aikoo imuroida viiden minuutin kuluttua, kehottaa lasta keräämään pikkuroinan pois tiettyyn laatikkoon, sitten mies imuroi.

Ei ongelmaa.

Vierailija
2/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helpointa on vai. Sitten aina tarkistaa se pölypussi ennen kuin sen vie roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kapsesta, jotkut viisvuotiaat varmaan ymmärtää, toiset ei. Luulisi silti että jos lasta yhtään kiinnostaisi ne lelut niin katsoisi ne sängynaluset yms ennenkuin sinne tullaan imuroimaan, edellyttää tietysti että siitä muistutetaan etukäteen.

Itseäni henk koht raivostuttaa jos pikkulegoista esim puuttuu joku olennainen osa, sen vuoksi huolehdin aina itse että niitä ei ole lattialla ennenkuin imuroin.

Vierailija
4/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroijan, ehdottomasti. Menes seuraavaksi imuroimaan talteen miehen pikkurahat, kello ja muu pieni hilpetööri, katotaan ketä sit syyttää.

Lapsenkin omaisuutta kuuluu kunnioittaa niin ettei tahallaan ota imuriin.

Uskomatonta että tuollaiset ihmiset saavat lisääntyä.

Vierailija
5/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on imuroijan vika. Lapset vaikka korjaa tavarat pois niin silti voi vahingossa jotain jäädä. Kyllä imuroijan pitää katsoa mistä imuroi. Kyllä minä ainakin tuijotan lattiaa imuroidessani. Tietysti jos sohvan alla on jotain, niin sille ei voi minkään eikä se ole kummankaan vika. Sinne ei lapset eikä imuroija välttämättä näe ja sokkona on vaan imuroitava. Toisaalta mitä väliä sillä on kenen vika se on? Saahan sen esineen sieltä sitten viimeistään pussin vaihdon yhteydessä :)

T: usein omia kamojaankin imuroiva äiti

Vierailija
6/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen imurointia ilmoitan selvästi, että aion imuroida kohta ja pikku tilpehööri pois lattialta. Silti imuroidessa katson kyllä eteeni. Jos ilman kunnon varoitusta imuroi niin se on kyllä yksin imuroijan vastuulla. Meilläkin joskus kilisee, mutta ne otetaan sitten pois, kun imuria tyhjennetään.

Vierailija
7/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis imuroiko joku imuroija tahallaan lelut imuriin vai mitä tarkoitat? Siis kyllähän yleensä tuijotetaan lattiaa kun imuroidaan niin kyllä ne lelut pitäisi nähdä. Lapsen tehtävähän se olisi kerätä lelut pois mutta eikai kukaan vanhempi ajattele "no eipäs kerännyt, tuskin siis tätä tarvii, en minä ala toisten rojuja korjaamaan" ja imuroi sitä pois? Aika sairasta. Meillä ei imuroida esi eitä kun joskus vahingossa sohvan alta

Vierailija
8/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet saanut miehen imuroimaan jopa sängynalustat?!?

Vierailija
9/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroijan. Vaikka lapset keräisikin pois legot sun muut niin aina niitä voi silti pari jäädä johonkin sohvan alle. Mun veli oppi katsomaan mitä imuroi eikä enää syyttänyt lastaan että "mitäs jätti" kun hänen vaimonsa alkoi pöytiä siivotessaan (luutulla siis) pyyhkiä veljen pöydälle unohtamat plektrat ja ruuvit sun muut tyynesti roskapussiin ja ilmoitti että mitäs jätit.

Kun oli kuudetta kertaa ostamassa uusia plektroja alkoi tajuta, että ehkä ne hänen imuroimat lapsen jutut merkitsee sille lapselle jotain vaikka hänelle ne onkin vain pieniä muovinpaloja.

Vierailija
10/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroijan vika, tietysti. Eikö aikuinen ihminen osaa puhua vai miksi ei saa sanottua lapselle; lelut pois lattialta tai menevät imuriin. Huonekaluja voi muuten siirtää imuroidessa, ei niiden alta tarvitse sokkona imuroida, jos ei jaksa tai voi kumartua jokaisen kalusteen kohdalla.

Vierailija
11/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan jotkut teistä pölypussia alkaa kaivelemaan? Sehän pitäisi tyhjentää kokonaan, että näkisi onko siellä jotain asiaankuulumatonta tavaraa. Ja missä te sen teette? Jos sisällä, kaikki pölyt on takaisin kämpässä, jos ulkona, siinähän saa itse keuhkot täyteen pölyä.

Ei semmoista aarretta olekaan, että pussin sisältöä rupeisin levittelemään. Lasten muovikrääsää on joka tapauksessa kilokaupalla ja lisää tulee joka viikko. 

Vierailija
12/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä sinne imuriin on menossa. Helmet ja hamat saa mennäkin, legoja joskus noukin joskus en ja barbin kengät ja käsilaukut kerään talteen, josta lapsi sitten saa takasin jos osaa pyytää ja kun kamat on hyväksyttävästi järjestyksessä ja omilla paikoillaan (kiristystä siis). Muutenkin väärissä paikoissa lojuvat tavarat kerään karanteeniin... muuten tuo lapsi (7v) ei huolehtisi mitään.

Siivouspäivästä varoitetaan edellisenä iltana tai viikonloppuna aamulla ja varttia ennen itse tapahtumaa. Muina päivinä on pakotettu keräämään vaatteet pyykkin ja askartelutavarat pois lattialta.

Vierailija
13/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerä mies. menee rahaakin hukkaan kun tekee legosarjoista vaillinaisia... tottakai tuollaisessa pitää ohjata lasta että nyt pitää siivota omat lelut. ainakin mun poika uskoo. ja vaikka lapsi olisi hidas niin pyydän niin kauan että siivoaa... en halua rikkoa sen leluja/lelusarjoja, siitä tulee vaan lisäitkua    

Vierailija
14/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroijan tietysti, tarkoitus on siivota eikä imuroida legoja. eri asia on sitten miten tarkkaan lapsen voi odottaa keräävänsä lelunsa, ja miten haluaa kunnioittaa lapsen omaisuutta. Ja toki siinä samalla minkälaisen kuvan itsestään haluaa lapselleen jättää.

Vierailija
15/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lattialta pitää olla pois kaikki sellainen, jota ei haluta kadottaa imurin kitaan. Niinpä ilmoitan, että aikaa 10 minuuttia ja sitten alkaa imurointi. Jos sieltä ei sitten ole kerätty pikkukamoja pois, ei se enää ole minun ongelmani.

Vierailija
16/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies sanoo lapselle että kohta imuroidaan, tavarat pois lattialta. Lapsi siivoaakin (kun sata kertaa sanotaan :), Mut aina jossain sängyn alla imurinputki kilisee, kun mies imuroi katsomatta sinne.

Ap

Vierailija
17/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin viisvuotiaalta ja hän sanoi että lapsen vika. Olisin itse armollisempi ja sanoisin että aikuinen voi lapselle sanoa että aikoo imuroida, sitten kilpaa kerätään lelut. Viisivuotias ei jaksa vielä yksin kovin hyvin motivoitua keräämään lattialta leluja, eikä siivoamisen ole tarkoitus olla tylsää rangaistusta.

Vierailija
18/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies sanoo lapselle että kohta imuroidaan, tavarat pois lattialta. Lapsi siivoaakin (kun sata kertaa sanotaan :), Mut aina jossain sängyn alla imurinputki kilisee, kun mies imuroi katsomatta sinne.

Ap

En kyllä lähtisi sängyn alle ihan hirveästi kurkkimaan itsekään. Jos lapsi haluaa lelunsa säilyttää, siivoaa ne pois. Miksi sanotte sata kertaa? Siinä on 98 kertaa liikaa. 

Vierailija
19/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei toistuvista kehotuksista huolimatta siivoa lelujaan pois lattialta, niin turha on imuroijaa syyllistää. Luulen, ettei montakaan kertaa tarvitse imuroida legoja lattialta, kun ne jo osaavat mennä niille kuuluvaan paikkaan.

Vierailija
20/23 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Pirkka-lehdessä oli sellainen sukkahousuvinkki, että teippaa sukkahousua imurin putken suulle. Pölyn pitäisi mennä sisään, mutta lasten aarteiden ja "aarteiden" ei, vaan ne voi poimia pois. En ole testannut itse, joten kokeilkaa omalla vastuullanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän