Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä aiheuttaa pakonomaisen ostamisen?

Vierailija
01.07.2014 |

Osaako joku kertoa, mitkä syyt saattavat aiheuttaa ostoriippuvuutta? Ja mikä siihen auttais?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista.

Eikö täällä juuri ollut joku psykologikin paikalla?

Vierailija
2/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ostohimo iskee kuukautisten alkamispäivänä tai päivää ennen. Menen ihan sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen tyhjyys.

Vierailija
4/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Compulsive buying disorder

Uuden ajan ihmisille (lue:kuluttajille) tehtailtu diagnoosi, johon tietystikin löytyy lääkkeet. (...aivan kuin ne lääkkeet mitään perimmäistä ongelmaa ratkaisisi...)

Vierailija
5/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä köyhyyttä, onnen puuttumista ja oman elämänsä tasapainottomuutta yrittää paikata ja korvata materialla. Siihen tämä yhteiskunta opettaa ja kasvattaa ja sitä pidetään normina.

Osta, niin olet kaunis. Osta, niin olet onnellinen. Osta, niin kaikki asiat kääntyvät hyviksi. Sitten kun niin ei käykään, pitää ostaa lisää. Ja lisää. Ja nyky-yhteiskunnassa tämä on monille ainoa heidän tietämänsä keino, millä paikata sitä sisäistä tyhjiöitä.

Henkisesti tasapainossa olevat, onnelliset ihmiset eivät ole kovia kuluttamaan.

Vierailija
6/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yhdessä vaiheessa tyhjiö elämässä. Olin yh, ei miestä, lapsi jo niin vanha että viihtyi itsekseenkin. Sain pikavippejä ja lainoja.

Vierailija
7/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kotona monta vuotta ja nyt olen mennyt takaisin töihin. Ostan sen takia kun vuosiin ei ollut varaa. Tosin ostan vähemmän kun ennen lapsia, joten. Mutta ihan sitä samaa tyhjyyttä mullekin toitotetaan. Mä vaan tykkään ostella, olen aina tykännyt ja tulen aina tykkäämään.

Koti on siisti ja lattiat tyhjät, eli hamstraamisesta ei ole kyse.

Vierailija
8/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:37"]

Compulsive buying disorder

Uuden ajan ihmisille (lue:kuluttajille) tehtailtu diagnoosi, johon tietystikin löytyy lääkkeet. (...aivan kuin ne lääkkeet mitään perimmäistä ongelmaa ratkaisisi...)

[/quote]

Joo tavallaan sama kuin pakko-oireinen häiriö joka voi ilmentyä monella tavalla. Mulla adhd ja pakkoneurottista käytöstä, joka voi on esiintynyt eri elämänvaiheissa eri tavoin.

Vierailija
9/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sitä sisäistä tyhjyyttä voisi sitten täyttää? Mä ainakin huomaan ostelevani herkemmin silloin, kun on tylsää ja elämä tympii, mutta en ole vielä keksinyt mitään järkevämpää tekemistä siihen tilalle.

Vierailija
10/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:50"]

Millä sitä sisäistä tyhjyyttä voisi sitten täyttää? Mä ainakin huomaan ostelevani herkemmin silloin, kun on tylsää ja elämä tympii, mutta en ole vielä keksinyt mitään järkevämpää tekemistä siihen tilalle.

[/quote]Klassinen jeesusratkaisu tyhjyyden dilemmaan: hankit sielus takas.

Vierailija
11/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut omaa elämääni ja mieltäni tasapainoon kun aloitin säännöllisen joogamisen ja meditoinnin. Käyn päivittäin kävelyllä metsässä, nautin luonnosta. Kokoaikaisen tietokoneella istumisen sijaan teen jotain luovaa, olen opetellut uusia taitoja (ompelu, virkkaaminen, tanssiminen). Olen alkanut panostaa laadukkaampaan ravintoon (ja esim. priorisoin rahankäyttöni mieluummin siihen kuin vaikkapa vaatteisiin). Kun olen alkanut huolehtia enemmän itsestäni, keskittyä itseeni ja henkiseen hyvinvointiini, olen opetellut tietoisesti rauhoittumaan ja keskittymään, niin olen nykyisin paljon tasapainoisempi ja onnellisempi kuin ennen ja huomaan, että entinen himo- ja harrastelijashoppailija minussa on täysin kuollut. Ostan nykyisin vain, kun oikeasti tarvitsen jotain ja teen ostokseni harkiten.

Vierailija
12/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:50"]

[/quote]

Keksi jokin mukava harrastus. Pian syksyllä alkaa taas työväenopistossa paljon kaikenlaisia kivoja kursseja, liikuntaa, kieliä, kädentaitoja jne. Uuden oppiminen virkistää koko elämää ja tuo sisältöä. Siellä tapaa uusia ihmisiäkin.

Vierailija
13/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan shoppaamista mut ei se tarkoita että siihen menisi rahaa älyttömästi. Mulle se on tapa elää ja viettää aikaa kavereiden kanssa ja ostoksia saa onneksi palauttaa. Shoppauspaikkojen täytyy myös vaihtua ja sen takia tutustuu eri kaupunkeihin. Shoppaaminen on myös hyvää kuntoilua kun kilometrejä kertyy huomaamatta ja usein vielä kantaa jotain mukanaan. Sellainen valtava shoppauspaikka joka olisi aina auki on tarkoitus saada kokea. Mä haluan kyetä shoppaamaan kellon ympäri. Sellaisissa on usein myös hotelleja samassa yhteydessä ja suora yhteys lentokentälle.  

Vierailija
14/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:13"]

Mä rakastan shoppaamista mut ei se tarkoita että siihen menisi rahaa älyttömästi. Mulle se on tapa elää ja viettää aikaa kavereiden kanssa ja ostoksia saa onneksi palauttaa. Shoppauspaikkojen täytyy myös vaihtua ja sen takia tutustuu eri kaupunkeihin. Shoppaaminen on myös hyvää kuntoilua kun kilometrejä kertyy huomaamatta ja usein vielä kantaa jotain mukanaan. Sellainen valtava shoppauspaikka joka olisi aina auki on tarkoitus saada kokea. Mä haluan kyetä shoppaamaan kellon ympäri. Sellaisissa on usein myös hotelleja samassa yhteydessä ja suora yhteys lentokentälle.  

[/quote]

Piti vielä sanoa ettei teidän väitteet pidä paikkaansa. Shoppaajat ovat järjestään kaikki olleet onnellisia joihin tutustunut. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta miettiä muiden asioita. 

Vierailija
15/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:33"]

Sisäinen tyhjyys.

[/quote]

Sulla on päässäs tyhjyys.

Vierailija
16/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:50"]

[/quote]

Keksi jokin mukava harrastus. Pian syksyllä alkaa taas työväenopistossa paljon kaikenlaisia kivoja kursseja, liikuntaa, kieliä, kädentaitoja jne. Uuden oppiminen virkistää koko elämää ja tuo sisältöä. Siellä tapaa uusia ihmisiäkin.

[/quote]

Käsityöharrastuksessa voi ensin shoppailla ne materiaalit ja sitten käyttää tuhottomasti aikaa niiden jalostamisessa lopputuotteeksi. Esim sukkalangat saa alle kympillä, ja niiden realisoiminen sukkapariksi kestää tuntikausia. Eli aika hyvä hinta-ajanvietesuhde, varsinkin jos vertaa vaikka vaateshoppailuun.

Vierailija
17/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:50"]

[/quote]

[/quote]

Käsityöharrastuksessa voi ensin shoppailla ne materiaalit ja sitten käyttää tuhottomasti aikaa niiden jalostamisessa lopputuotteeksi. Esim sukkalangat saa alle kympillä, ja niiden realisoiminen sukkapariksi kestää tuntikausia. Eli aika hyvä hinta-ajanvietesuhde, varsinkin jos vertaa vaikka vaateshoppailuun.

[/quote]

Ja on tooooosi tyylikkäät. joopa joo.

Vierailija
18/18 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja on tooooosi tyylikkäät. joopa joo.

[/quote]

Oi itsetehdyt sukathan on ihan parasta! Minä käytän kaikki kylmät kaudet aina villasukkia ja ihanaa jos ne on tehnyt vaikka oma sisko, ystävä tai mummo. Ne on rakkaudella tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi