Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylän välimatkat?

Vierailija
30.06.2021 |

Olen muuttamassa Jyväskylään ja minua kiinnostaa miten pitkä matka keskustasta on lähimpään Lidliin, kansalaisopistoon, S-kauppaan, K-kauppaan (hyvänkokoisiin), Prismaan, yliopistolle ja AMK:hon?

Olen aiemmin asunut Kainuussa, Oulussa ja Kuopiossa ja Jyväskylä on Wikipedian mukaan pikkupaikka, mutta väestöluku on kunnioitettavan suuri.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google Maps

Vierailija
2/10 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kahden kilometrin säteellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut kartasta? Se on sellainen asia, johon on piirretty muun muassa noiden mainitsemiesi asioiden sijainti suhteessa toisiinsa.

Vierailija
4/10 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forumiin keskustassa avataan juuri Lidl, muut marketit löytyvät myös kävelyetäisyydellä. Prisma ja cittari bussimatkan (5-10min) päästä. Yliopisto, kirjasto, kirkko, asema yms myös ihan ytimessä

Vierailija
5/10 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl avaa uuden myymälän syksyllä ydinkeskustaan. Prismat sijaitsevat Keljossa ja Seppälässä, ihan kohtuumatkan päässä jos liikut pyörällä tai paikallisliikenteellä. Amk ja yo kampukset ovat pääosin keskustan alueella tai max 2km säteellä.

Vierailija
6/10 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

välimatkat ovat suhteellisen lyhyitä ja jos kuljet ilman autoa niin, oikopolkuja on. jyväskylä on todella mäkinen kaupunki, jos kuljet muuten kuin omalla autolla. Busseja kulkee aika usein. periaatteessa ihan sama mihin aiotte sijoittua, lideljäkin on seppälässä ja keljossa + uusi keskustan lidl ja sitten on seppälän ja keskustan välillä vielä joku lidlin outlet (sekin kyllä saattaa kuulua seppälään). Kannattaa lähteä asuinpaikkaa miettimään harrastusten kautta, on minun neuvoni. ja riippuen siitä missä opiskelee, niin katsoo sitten sellaisen ettei tarvitse vaihtaa bussia kotoa koululle mennessä. Tosin vaihtovuorojakin kulkee usein, mutta onhan se aina lisästressiä sitten, kun pitää vaihtaa toiseen bussiin.

Vierailija
7/10 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat eivät ole pitkät, mutta kaikilla matkoilla on paljon mäkiä.

Vierailija
8/10 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut noista on käytännössä keskustassa paitsi Prisma ja Cittari. Eikä nekään kaukana.

Vierailija
9/10 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustan liepeillä on muuten Minimani, jossa on monipuolinen ruokaosasto ja käyttötavaraa joka lähtöön. Sielläkin kannattaa asioida ellei asu ihan toisella puolella kaupunkia. Jos muutat Jkl:ään opintojen vuoksi niin tsekkaa Koasin asuntotarjonta. Uusia yksiötaloja on noussut keskustaan useampikin eli hyvällä tuurilla voit saada kohtuuvuokraisen asunnon melkein paraatipaikalta.

Vierailija
10/10 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on mukava paikka. Onnea valinnastasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan