Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, mieheni taitaa olla seonnut!

Vierailija
01.07.2014 |

Olemme alle 3-kymppinen lapseton pariskunta. Meillä molemmilla on hyvät työpaikat ja jonkin verran harrastuksia. Miehellä lähinnä urheilupainotteisia. Nyt hän on saanut jostain päähänsä että haluaa oppia soittamaan viulua joten hän on alkanut käymään viulutunneilla. Ei siinä mitään, ihan kivaa vaihelua varmasti mutta kun hän ei oikeasti osaa soittaa yhtään ja tietysti minun "onnekseni" harjoittelee aina silloin kun minä olen kotona jotta voi sitten saada suoraa palautetta. Aamulla hän sanoi että aikoo syksyllä mennä johonkin kuoroon. Siis mihin ihmeen kuoroon? Mies ei ole laulanut edes karaokea ikinä ja nyt haluaa mennä kuoroon?!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 13:53"]

Oletpa ilkeä miehellesi :( Musiikki on hyvä harrastus, ja viulua oppii kyllä soittamaan ihan aikuisenakin. Ja paremmalla viululla on huomattavasti mukavampi soittaa kuin jollain halvalla romulla. t. 5-vuotiaasta asti viulua soittanut

[/quote] Toki musiikki on hieno harrastus, ei siinä mitään. Mieheni ei ole ikinä osoittanut minkäänlaista kiinnostusta musiikkiin radion kuuntelun lisäksi niin minusta on aika hurjaa että menee ja ostaa yhtäkkiä itselleen kalliin viulun vaikkei osaa edes soittaa. Olisi nyt ensin ostanut jonkun halvemman ja jos olisi alkanut tuntua siltä että haluaa jatkossakin soittaa niin sitten se kalliimpi ja parempi.

Vierailija
22/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mina myos nauran :D kiitos ap! onko oikein iso ja raavas mies tama viulisti ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä huvittavaa, mutta ihan oikeasti vakavasti ajateltuna tosi hienoa että kiinnostaa musiikki ja harjoitteleekin sitä. Mua on aina harmittanut ettei vanhemmat kannustaneet mun kiinnostusta musiikkiin, nyt en kaksvitosena osaa soittaa enkä laulaa. Ja mulla on ollut harkinnassa molempien aloittaminen joskus, miksei vaikka sitten kolmikymppisenä.

Vierailija
24/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että soitin on viulu. Jos olisi kitara, voisi olla ihan makeekin juttu. Kuvittelen miehesi näppäilemässä ikivihreitä sävelmiä rakovalkean äärellä. Mikä nuotioilta se on ilman yesterdaytä? ;) :)

Viulu on aika hardcore kyllä kieltämättä.

Entäpä jos alat oikein pontevasti haaveilla kitarasta hänelle.... hei nyt keksin, sano, että sinäkin menet kitaratunneille. Soittaisitte yhdessä kitaraa.

Vuoden päästä olet niin innostunut, ettet voisi enää kuvitella itseäsi ilman soitintasi.

Vierailija
25/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanoitte alotitajan olevan ilkeä niin oikeastikko jaksaisitte itse illat pitkät kuunnella kotona jotakin täysin nuotin vierestä menevää viulun vingutusta ilman pienintäkään tuskastumista? Minä en ainakaan mutta silti tuen miestäni kaikessa mihin hän ryhtyy. Kaikella on silti rajansa. Harjoitella voi silloinkin kun toinen ei ole kotona. Ok, aina se ei ole mahdollista mutta joka iltainen viulunvingutus on liikaa.

Vierailija
26/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:25"]

mina myos nauran :D kiitos ap! onko oikein iso ja raavas mies tama viulisti ?

[/quote] On. Mies on erittäin lihaksikas ja työskentelee ns. miehisellä alalla. Siksi ei tosiaan olisi ensimmäisenä tullut mieleen että hän keksii alkaa soittaa viulua ja liittyä kuoroon.

Vierailija
27/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ex-mieheni joka alkoi tuosta noin vaan harrastamaan trumpetin soittoa. Minkäänlaista musikaalista taustaa hänellä ei ollut eikä hän ollut juuri osoittanut kovinkaan suurta kiinnostusta edes musiikin kuunteluun. Kun tämä trumpetin soitto alkoi kaikki meni uusiksi. Jos olimme sopineet esim. tapaavamme jossakin ravintolassa ruuan merkeissä mies saattoi kokonaan unohtaa tulla paikalle. Kun saavuin äreänä kotiin, kotona odotti mies joka oli täysin uppoutunut trumpettiinsa ja pahoitteli ettei ollut päässyt paikalla, oli ollut sen verran hyvä draivi päällä soitossa.

Vierailija
28/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:27"]

Te jotka sanoitte alotitajan olevan ilkeä niin oikeastikko jaksaisitte itse illat pitkät kuunnella kotona jotakin täysin nuotin vierestä menevää viulun vingutusta ilman pienintäkään tuskastumista?[/quote]

Myötätuntoni aloittajalle, harvasta soittimesta lähtee niin helv....nen ääni kuin viulusta kun sitä ei osaa soittaa :-( 

Vierailija
29/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:05"]

Minusta on OIKEASTI äärettömän hienoa että mies innostuu aikuisiälläkin uusista asioista mutta kun tuo viulunsoitto on jotain ihana kamalaa. Hän saattaa vinguttaa viuluaan tunti tolkulla pitäen vain muutaman pienen tauon. Eilen oli tehnyt jonkun "oman sävellyksen" jonka sitten soitti ylpeänä minulle.

[/quote] Huutonaurua! :D Mitä sanoit miehelle siitä "sävellyksestä"?

[/quote] Totesin vain että olipas se menevä tms. Mies nimittäin vingutti viuluaan miltei otsa hiessä hullun lailla, pelotti ihan että viulusta katkeaa vielä kieli. No ei siinä mitään, kaipa ne viulutunnit tekevät pikkuhiljaa tehtävänsä.

[/quote] Vedet valuu silmistä kun en pysty olemaan nauramatta tuolle mielikuvalla. Koita ap kestää!

Vierailija
30/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on onnekas kun sinä jaksat uskoa häneen ja kannustaa häntä. Juuri niin avioliitossa tuleekin toimia. Pitkää ikää teidän liitollenne.

Vierailija
31/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanoitte alotitajan olevan ilkeä niin oikeastikko jaksaisitte itse illat pitkät kuunnella kotona jotakin täysin nuotin vierestä menevää viulun vingutusta ilman pienintäkään tuskastumista? Minä en ainakaan mutta silti tuen miestäni kaikessa mihin hän ryhtyy. Kaikella on silti rajansa. Harjoitella voi silloinkin kun toinen ei ole kotona. Ok, aina se ei ole mahdollista mutta joka iltainen viulunvingutus on liikaa.

[/quote]

Mua tässä häiritsee enemmänkin tuo ap:n tyyli kirjoittaa miehensä harrastuksesta vähättelevään ja ivalliseen sävyyn (mieheni on seonnut, "oman sävellyksen"). Varmasti hän saa sovittua miehensä kanssa pelisäännöt viuluharjoitusten suhteen mikäli vain avaa suunsa ja kertoo asiasta miehelleen, sen sijaan että ilkkuu tämän harrastuksia Av:lla.

Vierailija
32/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:43"]

[/quote]

Mua tässä häiritsee enemmänkin tuo ap:n tyyli kirjoittaa miehensä harrastuksesta vähättelevään ja ivalliseen sävyyn (mieheni on seonnut, "oman sävellyksen"). Varmasti hän saa sovittua miehensä kanssa pelisäännöt viuluharjoitusten suhteen mikäli vain avaa suunsa ja kertoo asiasta miehelleen, sen sijaan että ilkkuu tämän harrastuksia Av:lla.

[/quote] En mitenkään vähättele miehen harrastuksia. Hienoahan se on että mies ei ole mitenkään jumiutunu siihen että pitäisi harrastaa vain raavaiden miesten juttuja jne. Käytin ilmaisua "oma sävellys" koska mielestäni kahden viikon viulun soittamisen jälkeen ei tosiaan vielä mitään oikeita sävellyksiä saa aikaiseksi. Hienoahan se on toki että hän yrittää!

Vierailija
33/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huvittavalta ja hauskalta, mutta jos tämä ei ole ollenkaan miehesi tapaista ja omituisia impulssiostoja tapahtuu enemmänkin ja jos meno alkaa muuttua liian vauhdikkaaksi, pidä mielessä kuitenkin myös se että kummalliset impulssit voivat olla merkkinä maniaan sairastumisesta. Mitenkään pahalla en tätä sano, voihan olla että miehesi on löytänyt uuden harrastuksen ja se on hieno asia. :) t. psyk. sh

Vierailija
34/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten hänellä tuli mieleen juuri tuo viulu. Viulu kun ei kuitenkaan ole mikään kaikista yleisin soitin. Kyseessä on kuitenkin ei-musikaalinen ihminen niin luulisi että olisi ottanut omakseen juurikin jonkun yleisemmän soittimen esim. kitaran.

Vierailija
35/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:46"]

Käytin ilmaisua "oma sävellys" koska mielestäni kahden viikon viulun soittamisen jälkeen ei tosiaan vielä mitään oikeita sävellyksiä saa aikaiseksi. Hienoahan se on toki että hän yrittää!

[/quote]

Kahden viikon soittoharjoittelun jälkeen saa aikaan oman sävellyksen, mutta ei "oikeaa sävellystä". Sulla meni lainausmerkit väärinpäin.

Vierailija
36/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat harjoittelun ajaksi.

Vierailija
37/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ömm. Ihan uteliaisuudesta kysyn...minkä hintainen oli se miehen ostama "kallis" viulu?

Jotenkin en usko, että olisi ensimmäiseksi mennyt ostamaan jonkun hyvän käsintehdyn. Todennäköisemmin musiikkikaupan tehdasvalmisteisen?

Vierailija
38/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D HAHAHA mikä siinä nii kauheeta on anna miehesi puhjeta taiteelliseen kukkaan ja osta korvatulpat

Vierailija
39/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa tämä ketju ajatellen, että sen aloittaja on mies, joka kertoo vaimostaan. Ja lukekaa vastaukset myös tällä optiolla. Opitte jotakin ehkä.

Vierailija
40/45 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 15:58"]

Lukekaapa tämä ketju ajatellen, että sen aloittaja on mies, joka kertoo vaimostaan. Ja lukekaa vastaukset myös tällä optiolla. Opitte jotakin ehkä.

[/quote]

Jos ap olisi mies, ja hänen vaimonsa se aloitteleva viulisti, niin mies lynkattaisiin tällä palstalla totaalisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme