Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimerkki liikaa vaatimisesta

Vierailija
01.07.2014 |

Selailin naisten profiileita yhdellä tunnetulla nettideittipalstalla. Silmään osui yksi ilmoitus, joka havainnollistaa hienosti, milloin nainen vaatii liikoja. En linkkaa profiilia tänne, koska se olisi mielestäni hyvien tapojen vastaista.

Nainen itse:

*31-vuotias,

*167 cm,

*57 kg,

*ei lapsia (vielä),

*maisteri,

*kokopäivätyössä

*(hyvin) kielitaitoinen ja asunut kuudessa eri maassa

*pitää eläimistä ja haluaisi oman hevostallin

Ainakin kuvien ja antamiensa tietojen perusteella hän on varsin tasokas mimmi siis. Mainitun saitin mukaan ominaisuuksien perusteella synkkausprosentti kanssani on täysi 100. Mutta sitten tulevatkin ne naisen omat vaatimukset miehelle:

*27-36-vuotias

*Vähintään 188 cm,

*80-120 kg painava,

*fyysisesti tiptop-kunnossa eli ”sporttinen”,

*ei lapsia (vielä),

*vähintään maisteri,

*kunnianhimoinen,

*tyylikäs,

*sivistynyt,

*kiinnostunut hevosista omaa tallia silmällä pitäen,

*asuu Uusimaalla

Selasin useamman sata ihmistä kattavan Facebookin kaverilistani läpi enkä löytänyt ainuttakaan miestä, joka pystyisi moiset vaatimukset täyttämään. Kaksi kundia pääsi lähelle: toinen täytti 6/11 kohtaa ja toinen 5/11. Totta kai vaatimuksia kumppanille saa olla ja kyseessä olevan naisen tapauksessa saakin olla (koska on itse hyvin pätevän oloinen). Tein hieman laskelmia siitä, miten pientä osaa miehistä hän tavoittelee. Käyttämäni luvut ovat hatusta heitettyjä eivätkä suinkaan huomioi kaikkia muuttujia, mutta toivottavasti suuruusluokka on oikea.

Otetaan satunnaisesti valittu, vaaditun ikähaarukan täyttävä 100 miehen joukko:

1) ”Vähintään 188 cm” eli selvästi keskimittaa pidempi. Tämä tarkoittaa reilusti alle 50 miestä sadasta. Sanotaan vaikka 30 miestä täyttävän tämän ehdon.

2) ”80-120 kg painava” ja ”sporttinen”, tämä edellyttää niin sanottua mesomorfia ruumiinrakenteen puolesta, joita on ehkä se 1/3 (eivätkä kaikki mesomorfit ole sporttisia). Sanotaan vaikka reilusti yläkanttiin eli 25 % miehistä täyttää ehdon. Nyt tällä naisella on sadasta miehestä enää 7,5 miestä tarjolla eli pyöristettynä 8.

3) ”Vähintään maisteri”, yliopisto-opiskelijoista 60 % on naisia ja muistini mukaan ikäluokasta 10-20 % suorittaa yliopistotutkinnon. Ajatellaan nyt positiivisesti, että valikoituneesta 8 miehestä 25 % on suorittanut vähintään maisterin tutkinnon eli siis 2 miestä.

4) Ihan oma lukunsa olisi nyt laskea todennäköisyys sille, että jäljelle jääneistä kahdesta kundista edes toinen olisi sinkku, (vielä) lapseton, kunnianhimoinen, tyylikäs, asuu Uusimaalla ja on kaiken muun lisäksi vielä kiinnostunut hevosista omaa tallia silmällä pitäen. Veikkaan kuitenkin, että jäljelle jää 0-1 miestä naisen seulonnan jälkeen.

=> Epäilemättä tasokas, todellisen esimerkin nainen siis tavoittelee kumppania, jollaisia on 0-1 % miehistä. Onko siis ihme, jos pääkaupunkiseudulla on paljon sinkkunaisia?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä hevosmiehiäkin. Niissä on paljon maistereita, eikä kovin läskejä. Pituudesta voi uupua jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä hevosmiehiäkin. Niissä on paljon maistereita, eikä kovin läskejä. Pituudesta voi uupua jotain.

Vierailija
24/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tuo ilmoittaja kohdensi ilmoituksen johonkin tuntemaansa henkilöön.

Vierailija
25/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa ei ole mitään väärää. Eihän siitä "kärsi" kuin nainen itse, jos ei vastauksia saa. Mitä se kellekään kuuluu, millaiset kriteerit hänellä on?

Itsekin aikoinani tein varsin spesifin deitti-ilmoituksen (listasin esim. musiikkigenrejä mistä en itse välitä ja toiveen että mies lukisi muutakin kuin Akkareita) siinä toivossa että saisin karsittua vastauksia ja löytyisi deittiseuraa, jonka kanssa varmasti olisi jotain juteltavaa (vaikkei sitten välttämättä synkkaisikaan). No, löysin sillä kyllä miehen, mutta hänpä ei vastannut juuri lainkaan ilmoitustani! Kun on riittävästi itseluottamusta ja kiinnostunut naisesta, sillä pötkii pitkälle. Me ollaan oltu onnellisesti 9 vuotta yhdessä ja kaksi lasta. :o)

Vierailija
26/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 20:29"]

Minusta tuossa ei ole mitään väärää. Eihän siitä "kärsi" kuin nainen itse, jos ei vastauksia saa. Mitä se kellekään kuuluu, millaiset kriteerit hänellä on?

[/quote]

No eipä noissa vaatimuksissa mitään VÄÄRÄÄ ole tietenkään: jokaisella on vapaus edellyttää kumppaniehdokkaan ilmentävän ihan millaisia ominaisuuksia haluaa.

Pointti on nyt vain siinä, että kyllä vähempikin riittäisi varsinkin sellaisten ominaisuuksien suhteen, joilla ei ole merkitystä. Hyvänä esimerkkinä pituus: mimmi on itse 167 cm, mutta vaatii mieheltä vähintään 188 cm mittaa. Kyllä tuon kokoinen nainen on ihan varmasti turvassa myös 175 cm miehen kainalossa.

nimim. itse yli 180 cm, mutta alle vaaditun 188 cm, pitkä

Vierailija
27/40 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/40 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni, ainakin noin paperille listattuna, ihan tasoistaan miestä hakee. Eri asia olisi jos 155cm/98kg pitkäaikaistyötön hakisi 190 cm lentokapteenia, joka harrastaa purjehtimista vapaa-ajallaan.

No, toisaalta deitti-ilmojen vaatimukset ovat aina vähän niin ja näin, jotenkinhan se on yritettävä viestittää ilmoitusta lukevalle minkätyyppisistä ihmisistä on yleensä ottaen kiinnostunut.

Itse olen 30v N lisensiaatin papruilla, kohtuullisen hyväpalkkaisessa työssä, huolehdin ulkonäöstäni ja jonkun verran yritän muistaa liikuntaakin harrastaa, luen paljon ja tykkään matkustella, osaan useampia kieliä jne. Deitti-ilmossa hakisin akateemista 28-34v normaalipainoista liikuntaa harrastavaa ammatillisesti jonkin verran kunnianhimoista miestä, joka myöskin nauttii esim. kirjallisuudesta, teatterista, hyvästä ruuasta, matkustelusta ym.

No, IRL ei mennyt ihan näin, vaan olen parisuhteessa 41-vuotiaan pelkän peruskoulun käyneen ns. helpossa ja kevyessä työssä olevan miehen kanssa. Hän kyllä urheilee paljon ja matkustelee mielellään silloin kun saa palkastaan jotain säästöön, hän lukee oikeastaan vain dekkareita silloin tällöin eikä ole kovin kiinnostunut mistään ravintolaillallisista vaan hänelle riittää että ruokaa on, ihan sama miltä se maistuu vai maistuuko miltään.

Vierailija
29/40 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 18:56"]

Minun mielestäni, ainakin noin paperille listattuna, ihan tasoistaan miestä hakee.

[/quote]

Ei vaan nimenomaan itseään parempaa hakee, ja vieläpä todella spesifisti itseään parempaa. Sinunkin kommenttisi havainnollistaa sen, kuinka naisilla on tapana pitää itseään parempana kuin he oikeasti ovatkaan.

Naisen tasoinen mies olisi:

*27-36-vuotias

*167-210cm pitkä (eikä vähintään 188 cm),

*ei painovaatimusta (eikä 80-120 kg painava) MUTTA

*harrastettu liikunta näkyy olemuksesta ja elintavoista (eikä fyysisesti tiptop-kunnossa eli ”sporttinen”),

*voi olla jo lapsia, mutta haluaa niitä lisää (eikä ei lapsia (vielä)),

*maisteri (eikä vähintään maisteri),

Pelkästään noilla korjauksilla aloituksessa mainitun naisen mahdollisuudet "hyvän" miehen löytämiseksi moni(kymmen)kertaistuisivat.

Vierailija
30/40 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä monta prosenttia kuin on narsistejakin!

Vierailija
31/40 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä sillä hevostallijutulla haetaan enemmän sitä, että mies olisi valmis muuttamaan keskusta-alueen ulkopuolelle eikä karsasta, vaikka olisi joskus lantaa saappaissa :)

Vierailija
32/40 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 19:10"]

[/quote]

Tulee mieleen Timo Soini raveissa. Se kuinka läskejä mittaa on aika suhteellista. Kaipa heppatytöllä on jokin hevosvaaka ja liian rasvaisen urhon voi laittaa hevoskuurille.

Vierailija
33/40 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/40 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 57kg, mies 120kg. Sopusuhtainen pari.

Vierailija
35/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka olisi muuten fiksu ja filmaattinen misu, niin tuollainen listaaminen tekee jo lähtökohtaisesti ison miinuksen.

Vierailija
36/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/40 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
38/40 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/40 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan lue noita niin, että jokainen vaatimus pitäisi täyttää. Tuossa on vain suunta, josta voidaan lähteä eteenpäin. Ei varmaan haittaa, jos mies onkin 185 cm ja asuukin Itä-Uudellamaalla. Ja hevosjuttu ei nyt välttämättä ole se tärkein. Eli ei noita tarvitse kuin piru raamattua lukea. 

Vierailija
40/40 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 160 cm. En tajua, mikä tuo pituusjuttu on. Okei, jotkut haluaa pitkän miehen, jotta tuntevat olevansa turvassa.

Kyllä minulle kelpaisi vaikka 170 cm mies tai allekin. Eräs entinen kaveri, joka oli max.165 cm tahtoi ehdottomasti 190 cm miehen. Ei voinut kuin ihmetellä, eikö vähempi pituus riitä. Eikö se niin lyhyempänä ole ihan se ja sama, jos haluaa pitemmän miehen. Suurin osa niistä kuitenkin on itseään pitempiä.

Sattui vain niin, että olen vähän alle 180 cm miehen avokki. 185 cm mies alkaa minusta olla jo pelottava.