Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hahah ei helv..changen rintaliivi-oppaasta

Vierailija
01.07.2014 |

Olen käyttänyt vuosia 70A kokoisia liivejä, ne on sopivat ja tuntuu hyvältä. Nyt laitoin omat juuri äsken ottamani mitat Changen rintaliivi-oppaaseen ja arvatkaapa mikä koko on sen mukaan minulle sopiva?

75D :Ddddd mitä ihmettä!!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niiden koot on ihan utopiaa. Mulla on ollut aina liiviliikkeestä eri merkkisiä liivejä koot suunnilleen 80C. Nyt kävin muutama kuukausi sitten Changen liikkeessä. Myyjä valitsi minulle liivit 70H. Ihan oikeasti =) Sanoin että ei ihan tuo ympärysmitta taida sopia, mun ekat liivit 13-vuotiaana oli 75A. No uskoin tyhmänä myyjää ja liivien käytössä kamalat raidat kyljissäja rinnoissa painumat. Ostin Lindeksiltä jatkopalat ja käyttö onnistui. Nyt kun on mennyt pari kolme kuukautta niin liivit on venyneet niin paljon, että jatkopalaa ei tarvita. Ei se siitä laadusta.

Vierailija
2/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tuota kokoa ja saatat yllättyä: vielä mukavampi ja parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on ihan omat koot. Tuo voi olla ihan oikea koko sinulle sieltä. Naurettavaa, että minullakin on muka F ja H-kupin rinnat. Eihän sellaisia ole kuin lehmillä utareet =) =)

Vierailija
4/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista käyttää liian pieniä rintaliivejä, liian suurella ympärysmitalla. Rintaliivit löystyvät käytössä ja ostaessa ne pitäisivät olla viimeisessä hakasparissa löysimmillään.

Vierailija
5/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa tykkää siitä kun jos ostaa changen mukaan koon (eli kolmisen kuppikokoa isompi kuin normaaleissa rintsikoissa ja tavallista paljon lyhyempi selkäosa) niin sitten se kuppiosa on niin valtavan leveällä alueella että kaarituet kalvavat kainaloita.

Laatuun olen ollut ihan tyytyväinen, ja valikoimiin. En vain enää suostu ottamaan sitä 75H:ta kun oikea kokoni on 80E. Se nimittäin toimii myös Changen liiveissä - vika ei ole oikeasti liivien mitoituksessa vaan siinä niiden kokofilosofiassa.

Vierailija
6/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 10:37"]

Naurettavaa, että minullakin on muka F ja H-kupin rinnat. Eihän sellaisia ole kuin lehmillä utareet =) =)

[/quote]

Kiitos vaan. Minulla on ihan normaalin mitoituksen mukaan K, on sekä mitattu useammassa alusvaateliikkeessä että käytännössä todettu.

Jos on pieni ympärysmitta (itselläni tällä hetkellä 65 antaa parhaimman tuen, 70 on liian löysä ja aiheuttaa niska-hartiakipuja) ja vähänkään keskimääräistä isommat rinnat, kirjaimissa päästään todella pitkälle.

Vierailija
7/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Changen koot nyt ovat iahn eri kokoja kuin muiden, mutta muistanpa 15 vuoden takaa oman tapaukseni rintaliivien kanssa.

Häpesin pieniä A-kupin rintojani. Lihosin, enkä löytänyt mistään koko 90A, koska koko 85A, kin tuntui puristavalta. Kyselin siis Stockmannilta ja Sokokselta, joissa oli ainakin tuolloin ihan hyvät valikoimat liivejä. Kummastakin paikasta kertoivat, että sellaisia kokoja ei taida olla muualla kuin vain rintaliiviliikkeissä.

Köyhänä opiskelijana tiesin kyllä, että nuo alusasuliikkeet ovat kalliita. Päätin kuitenkin mennä, kun olin säästänyt rahaa. Siellä sitten mitattiin koko. ja myyjä rupesi tuomaan kokoja 75-80 c-d. Ja sopivampia ei olisi voinut olla!

Vierailija
8/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 10:43"]

Changen koot nyt ovat iahn eri kokoja kuin muiden, mutta muistanpa 15 vuoden takaa oman tapaukseni rintaliivien kanssa.

Häpesin pieniä A-kupin rintojani. Lihosin, enkä löytänyt mistään koko 90A, koska koko 85A, kin tuntui puristavalta. Kyselin siis Stockmannilta ja Sokokselta, joissa oli ainakin tuolloin ihan hyvät valikoimat liivejä. Kummastakin paikasta kertoivat, että sellaisia kokoja ei taida olla muualla kuin vain rintaliiviliikkeissä.

Köyhänä opiskelijana tiesin kyllä, että nuo alusasuliikkeet ovat kalliita. Päätin kuitenkin mennä, kun olin säästänyt rahaa. Siellä sitten mitattiin koko. ja myyjä rupesi tuomaan kokoja 75-80 c-d. Ja sopivampia ei olisi voinut olla!

[/quote]

Niin ei ollut siis kyse Changen liikkeestä, vaan ihan tavallisesta liiviliikkeestä.

Vierailija
9/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 10:34"]

No niiden koot on ihan utopiaa. Mulla on ollut aina liiviliikkeestä eri merkkisiä liivejä koot suunnilleen 80C. Nyt kävin muutama kuukausi sitten Changen liikkeessä. Myyjä valitsi minulle liivit 70H. Ihan oikeasti =) Sanoin että ei ihan tuo ympärysmitta taida sopia, mun ekat liivit 13-vuotiaana oli 75A. No uskoin tyhmänä myyjää ja liivien käytössä kamalat raidat kyljissäja rinnoissa painumat. Ostin Lindeksiltä jatkopalat ja käyttö onnistui. Nyt kun on mennyt pari kolme kuukautta niin liivit on venyneet niin paljon, että jatkopalaa ei tarvita. Ei se siitä laadusta.

[/quote]

Sulle ehkä oikea koko olisi 75F-G. Tietenkään liivien ei pidä painaa raitoja ihoon, mutta kaikki liivit venyy (myös ne satasen liivit!) ja niiden pitäisi aluksi olla löysimmällä koukulla kiinni jotta olisivat tukevat myös jatkossa.

En ole ostanut Changesta, mutta niiden opas väittää että minun kokoni olisi 70H, kun muissa liikkeissä ympärys on 70-75 cm ja kuppikoko G-H (tilaan usein enkuista eli sikäläinen FF-G). Ei ne nyt niin poskettomia ole.

Ja siis mulla oli 12-vuotiaana ekat liivit ympärysmitaltaan ~70 ja sen jälkeen kasvatin ympärysmittaa jopa 85 cm kun kasvoin. Koska olin tyhmä ja ostin väärän kokoisia liivejä, ei siksi että olisin tarvinnut isoa ympärystä.

Vierailija
10/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Ilahduin kovasti, että johan viimeinkin minä löydän sopivan kokoiset, kun kuppikoot riittävät J-kokoon asti. Turha toivo, ei sopineet, vaikka normaali koko on jotain G.

Vierailija
11/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ylipainoinen ja rinnaton ja mun koko Changella on 70E

Vierailija
12/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma kuin sulla 11. "Normaali" kuppikokoni on G-H, ja Changelta ei mahdu kyllä mikään. Joskus nuorempana, hoikempana ja pienempitissisenä käytin Changen liivejä, ja muistan, että hinta-laatusuhde oli ihan onneton. Lindexiltäkin sai parempia.

Vierailija
13/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Changen kokotaulukkohan on ihan puhdas markkinointikikka; paljon imartelevampaa naisista ostaa rintaliivejä, joissa on pienempi ympärysmitta ja suurempi kuppi. Ja kun vielä myyjät muistavat mainostaa, että suurin osa naisista käyttää vääränkokoisia liivejä, mitataanpas nyt sen sinun "oikea" kokosi. Aivan kuten jotkut muutkin vaatevalmistajat ovat hoksanneet: muutetaan kokoluokitusta niin, että entinen koko 42 on nykyään 38 niin myynti kasvaa, kun naiset ostavat vaatteet siitä liikkeestä, josta saa sopivimmat vaatteet pienemmillä kokonumeroilla.

Vierailija
14/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla ympärysmittakin kasvoi 5cm ja kuppikoko kolmella koolla :D jos näkisitte mun tissit kuolisitte nauruun ton D-kuppi ehdotuksen kanssa...

Terveisin ap jonka rinnat just ja just täyttää A-kupin :D

Vierailija
15/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutenkin isot tissit, 70E nii change tarjos 60H-kokoa :D

Vierailija
16/17 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitten yksi lehmä, jolla kuppikoko F-G ympäryksellä 75, normaalipainoinen ja 160cm. Älä hyvä ihminen kommentoi jos et asiasta mitään tiedä ja oletat että kaikki naiset ovat samasta muotista ja vieläpä vertaat lehmiin kun mielestäsi on niin erikoista jos naisella on isommat rinnat kuin sinulla😂.

Vierailija
17/17 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin Changen laskuri pitää aikalailla paikkaansa, se antaa kooksi 65DD ja oikea koko on 65D. Normikauppojen laskurit antaa kooksi 75AA mikä on kyllä hyvin kaukana oikeasta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi