Hirveetä olla riippuvainen lääkkeestä
Pelottaa miten mulle vielä käy kun oon jääny koukkuun yhteen kolmiolääkkeeseen. Ja se on opioidi. Olen saanut sitä alunperin hermosärkyyn ja siitä lääkkeestä on tullut niin iso osa elämääni että kehoni suorastaan voi pahoin jos en ota sitä.
Ja tää ällöttää mua koska aina pelkäsin kaikkia narkkareita ja muuta.
Mun käyttäytyminenkin on muuttunut toisenlaiseksi ja oon ihan outo nykyisin.
Kukaan eibhalua olla mun seurassa ja kuvittelen että joku on mulle vihanen vaikka ei oo.
Taitaa olla niin että on pakko hakea hoitoa itselleni että pääsisin eroon tästä.
Tää on ihan kamalaa oikeesti. Mulla on enää 8 tbl lääkettä jäljellä ja taas pitää odottaa kuukausi ennenku saa lisää. On tää niin oksettavaa olla näin kiinni jossain myrkyssä
Kommentit (8)
Tuttu tunne. Tosin olen koukussa bentsoon. Ahdistaa kun pitää aina laskea mihin saakka riittää, milloin saa apteekista ulos jne. Itse käyn töissä, mutta pari kertaa on jo joutunut ottamaan saikkua kun lääkkeet on loppuneet kesken kun olen ottanut yli määräysten. Sitten olen tärissyt asunnollani ja odottanut että saan apteekista ulos.
Alkoa tai muita päihteitä en käytä.
Toivottavasti en tuhlaa aikaani kun vastaan provoon, mutta vastaanpa nyt.
Olin koukussa Lyricaan. Läheiseni huomasivat eron, eivätkä halunneet olla kanssani. Kerran jopa eräs tuntematon opiskelijakaveri kysyi: ”käytätsä jotain!?”
Marssin itse lääkärin luo ja sanoin, että tätä lääkettä ei enää koskaan minulle. Paras päätös elämässäni, vaikka yhä tänä päivänäkin kaipaan Lyricaa elämääni.
Lääkärit myöntävät liian herkästi kyseistä lääkettä, välittämättä riskeistä.
Kamalaa oli nähdä miten läheinen myös koukuttui lyhyessä ajassa opiaatteihin.
Siis miks tää on provo sun mielestä? Ihan tosi juttu kylläkin on.
Tähänkin särkyyn olisi varmasti kannabis auttanut ilman mainitsemaasi koukkua. Mutta kasvia ei voi patentoida niin pidetään se laittomana t lääkefirmat
Jenkeissä jossain vaiheessa taisi opiaatit tappaa enemmän kuin liikennekuolemat, en tiedä onko ne saanu pahimman aallon jo hallintaan.
Opiaatit ovat yksi kaikkein voimakkaimman riippuvuuden aiheuttavista aineista. Vieroitusoireet voivat olla todella vaikeat ja usein vielä fyysisiä oireita aiheuttavia.
Eräs läheiseni tuli kipuun määrätyistä lääkkeistä voimakkaasti opiaattiriippuvaiseksi ja siitä ei päässyt eroon kuin korvaushoidolla joka kesti puoli vuotta. Ikääntynyt henkilö joka käy päivittäin hakemassa Subutex- annoksensa päihdehoitajalta on ainakin hyvä esimerkki siitä että riippuvuudet eivät ole mikään stereotyyppisten nistien juttu vaan voivat koskettaa mitä tahansa ihmisryhmää.
En ole enää oma itseni oikein. Enkä arvannut että opioidi voisi muuttaa ihmistä kun se on pitkäaikaisessa käytössä.