Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö tunteen, kun adhd nuori tulee iloisena jostain ja

Vierailija
30.06.2021 |

kokee onnistuneensa asioissa. Sitten saankin toisenlaista palautetta minulle, kun kerroin että lapsi oli niin tyytyväinen leiriin. Mikä on se latistumisen tunnetila toisen puolesta ja samalla suru, että tunnen ettei nuoreni tule kai koskaan olemaan kelvollinen mihinkään mukaan vilpittömästi ja tervetulleena.

Nuori kävi rippileirin ja oli niin iloinen kotiin palatessa. Kertoi monia asioita touhua oli riittänyt ja lentoakin, mutta ei mitään "pahasisuista". Kavereita nuoren mukaan riitti ja kaikilla oli touhuja. Nuori oli myös ymmärtänyt, että olisi tervetullut seurakunnan toimintaan. Koki onnistumisen iloa henkilönäkin, että hän on nyt niin hyvä johonkin, että hänet halutaan mukaan. Nyt kun mainitsin asiasta, niin minulle yksi henkilö sanoi että "minä en näe poikaa siinä säännöllisessä toiminnassa". Voisi käydä muuna aikana kyllä, mutta ei kerhossa.

En voi kuvailla, kuinka ylettömän pahalta tuntuu. Ja vielä senkin vuoksi, että olen aina kuvitellut että srk on avoin kaikille. Ja vilkkaalle nuorelle olisi mitä parhain ympäristö ja tulisi hyväksytyksi sellaisena kuin on. Mutta ei. Ja sano tämä taas nuorelle, ettet sittenkään voi sinne mennä osallistumaan. Nuorelle, joka ei ole löytänyt tähän mennessä harrastusta, joka olisi aidosti kiinnostanut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😢

Vierailija
2/12 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakuntaa kiinnostaa nykyään vain pride-touhu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kai sitä harrastaa touhua ja lentoa noiden uusien kavereiden kanssa ilman kirkkoakin?

Vierailija
4/12 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne lapsuudesta. Onko lapsella lääkitys, itseni lapsuuden oikea lääkitys olisi varmasti pelastanut. Oikealla lääkityksellä mahdottoman tuntuiset hommat yhtäkkiä onnistuukin kun aivot toimii niinkuin pitääkin. (Eikä ole mitään päihdyttävää vaikutusta)

Vierailija
5/12 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut noista kavereista kyse, vaan ihan toiminnasta, johon tarvitaan välineitä, joita siinä kerhotoiminnassa on. Ohjattua toimintaa vetäjän kera.

Vierailija
6/12 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen kommentoijan kommentti jäädä omaan arvoonsa. Menee vaan mukaan, älä kerro pojalle kommentista. Ei se kommentoija voi sitä estää vaikka olisi joku ryhmän vetäjä.

Vierailija
7/12 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä kommentoija siis toiminnan vetäjä vaiko joku ihan muu?

Mikäli kyse jälkimmäisestä, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
8/12 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jousiammuntakerho ?

Vierailija
9/12 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vetäjä, joka kommentoi. Nuorella on lääkitys. Lääke tasoittaa toki pahimmat hääräykset ja jaksaa olla aloillaankin, ettei tarvitse päällä seisoa suurin piirtein koko aikaa. Täytyy sanoa, että kun lääke viimein menneelle keväälle saatiin isän vastustuksesta huolimatta, nuoren koulussa oleminen muuttui hyvin paljon ja olemme saaneet paljon hyvää wilma-palautetta entisen huonon sijaan.

Vierailija
10/12 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jousiammuntakerho ?

Onko hauskaa, yksinäs?

Vierailija
11/12 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vetäjä, joka kommentoi. Nuorella on lääkitys. Lääke tasoittaa toki pahimmat hääräykset ja jaksaa olla aloillaankin, ettei tarvitse päällä seisoa suurin piirtein koko aikaa. Täytyy sanoa, että kun lääke viimein menneelle keväälle saatiin isän vastustuksesta huolimatta, nuoren koulussa oleminen muuttui hyvin paljon ja olemme saaneet paljon hyvää wilma-palautetta entisen huonon sijaan.

No sitten unohdat koko kemmentin itsekkin ja nuori lähtee toimintaan mukaan vaan reippaasti. Onhan noita pösilöitä aina kommentoimassa...

Vierailija
12/12 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd nuoren käytös saattaa olla toiminnan järjestäjän näkökulmasta sietämäröntä ja nuori saattaa aiheuttaa kohelluksellaan jatkuvasti vaaratilanteita. Toiminnan järjestäjä on pian oikeudessa, jos jotaon tapahtuu.

Olen myös törmännyt nuoriin, jotka eivä ollenkaan hahmota tekemisiään. He saattavat syyttää muita asioista, joita tekivät juuri itse. He aidosti kuvittelivat kaiken menneen kivasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä