Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärilehti: perimä ei määrää homoseksuaalisuutta.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen itsekin uskonut sen olevan. Suurin syy homoseksuaalisuuteen on psykososiaaliset, nykyisin myös kulttuuriset tekijät. 

Miten joku voi olla näin pihalla?

Vai oletko itse sokea? Et uskalla ajatella eri tavalla kuin Seta opettaa?

Onnittuko kasvattamalla tekemän heterosta homon? En usko, joten tuskin se on mahdollista toisinkaan päin.

Vierailija
22/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnynnäinen ominaisuus ja geneettinen ominaisuus ovat kaksi eri asiaa. Homous on tuskin ainakaan voimakkaasti geneettistä mutta erilaiset raskauden ja varhaislapsuuden olosuhteet (hormonitasot, ravinto yms.) voivat olla vaikuttavia tekijöitä.

Selvää on ainakin se että homous ei ole mikään yksilön tietoisesti tekemä valinta tai asia jonka voisi "parantaa".

Viimeisestä kappaleesta voi olla montaa mieltä. Tunnen homon joka sanoi, että valitsi homouden, useista syistä. Toki nykyaika sanoo että hän on oikeasti bi, mutta kuka tämän todistaa, suuntaan tai toiseen? Tämä tapaus ihan itse myönsi, että valitsi homouden, ja aika ikävää jos hänen ajatuksiaan vähätellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteisiin istutetaan homogeeniä - siinäpä se syy ja seuraus.

Vierailija
24/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen itsekin uskonut sen olevan. Suurin syy homoseksuaalisuuteen on psykososiaaliset, nykyisin myös kulttuuriset tekijät. 

Onnittuko kasvattamalla tekemän heterosta homon? En usko, joten tuskin se on mahdollista toisinkaan päin.

Ei tietenkään. Ihmisen kehityksessä vaan aika moni asia voi mennä aika moneen suuntaan, eikä kyse ole niinkään kasvatuksesta vaan olosuhteista, kohtelusta, vuorovaikutuksesta,  lähipiirin eri valinnoistakin ym.

Vierailija
25/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnynnäinen ominaisuus ja geneettinen ominaisuus ovat kaksi eri asiaa. Homous on tuskin ainakaan voimakkaasti geneettistä mutta erilaiset raskauden ja varhaislapsuuden olosuhteet (hormonitasot, ravinto yms.) voivat olla vaikuttavia tekijöitä.

Selvää on ainakin se että homous ei ole mikään yksilön tietoisesti tekemä valinta tai asia jonka voisi "parantaa".

Viimeisestä kappaleesta voi olla montaa mieltä. Tunnen homon joka sanoi, että valitsi homouden, useista syistä. Toki nykyaika sanoo että hän on oikeasti bi, mutta kuka tämän todistaa, suuntaan tai toiseen? Tämä tapaus ihan itse myönsi, että valitsi homouden, ja aika ikävää jos hänen ajatuksiaan vähätellään.

En kauheasti panisi ihmisten sanomisten varaan. Voi toki tuolta itsestä tuntua ja luulla asian siksi olevan näin.

Vierailija
26/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mennään sitten väitteillä hormoneista, mitä ei tietenkään ole vielä tutkittu, vaikka syitä on etsitty vuosikaudet...

Vierailija
27/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä jotain väliä, mistä johtuu?

Vierailija
28/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu lääkäri kertoi, että sikiökaudella lapsen äidiltä saamat hormoni-impulssit vaikuttavat. Kun en itse ole opiskellut asiaa, en ymmärtänyt hänen kertomastaan muuta kuin tämän.

Homoseksualismilla on ilmeisesti hyvin monenlaisia eri syitä. Aina sitä on kuitenkin ihmisillä ollut, kuten vasenkätisyyttäkin. Myös vasenkätisyyttä on pidetty "luonnottomana".

Juu ja ilmeisesti siitä on ollut myös hyötyä, kuten vasenkätisyydestäkin. Muutoin se olisi huuhtounut pois vuosien saatossa.

Kerrohan mitä kaikkea hyötyä?

Mitä hyötyä on vammaisuudesta, likinäköisyydestä, veritulppataipumuksesta, syövistä ym?  Miksi nämä eivät ole huuhtoutuneet vuosien saatossa?

Evoluutio menee nyt takapakkia, me degeneroidutaan koko ajan. Perimässämme on yhä enemmän huonoja koodeja, se huononee koko ajan. Miten tämä ikinä olisi evoluutiolla selitettävissä? 

Vierailija
29/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen valinnut sen, että toteutan seksuaalisuuttani painostuksesta huolimatta.

En sitä, keneen rakastun.

Tuttavasi voi tarkoittaa sanomansa noin tai toisin.

Vierailija
30/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta uskon myös, ettei homous ole välttämättä synnynnäistä.

Homoseksuaalisuus ei ole koskaan ollut synnynnäistä.

Homoseksuaalisuus on ehdottomasti synnynnäistä. Tutkimus osoitti vain, että se ei ole perinnöllistä. Tutkimus ei esim. sulkenut pois sitä, että raskauden aikana jokin tekijä vaikuttaa sikiöön.

Vierailija
31/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kauheasti panisi ihmisten sanomisten varaan. Voi toki tuolta itsestä tuntua ja luulla asian siksi olevan näin.

Niin, tokihan sinun sanomisesi on painavampi asian oikean tolan kannalta kuin henkilön itse ;) Sinä tiedät paremmin, tietenkin!

Vierailija
32/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu lääkäri kertoi, että sikiökaudella lapsen äidiltä saamat hormoni-impulssit vaikuttavat. Kun en itse ole opiskellut asiaa, en ymmärtänyt hänen kertomastaan muuta kuin tämän.

Homoseksualismilla on ilmeisesti hyvin monenlaisia eri syitä. Aina sitä on kuitenkin ihmisillä ollut, kuten vasenkätisyyttäkin. Myös vasenkätisyyttä on pidetty "luonnottomana".

Juu ja ilmeisesti siitä on ollut myös hyötyä, kuten vasenkätisyydestäkin. Muutoin se olisi huuhtounut pois vuosien saatossa.

Vasenkätisyydestä on etua monessa urheilulajissa, aikaisemmin myös sodankäynnissä mies miestä vastaan.

Homoseksluaalisuudesta on ollut suuresti hyötyä kulttuurin saralla. Homoseksuaali on samaan aikaan sekä sisällä sekä omassa kultturissaan että valtavirrasta syrjässä. Hänellä on ainakin kaksi näkökulmaa, eli hän voi helpommin tarkastella ilmiöitä monelta eri kantilta. Aivot on kouliintuneet siihen ja siitä on hyötyä taiteen ja tieteen tekemisesä. Paljon puuttuisi maailman taiteesta, jos sitä olisivat tuottaneet vain perusheterot.

Vierailija
33/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti on riittävästi biseksuaaleja ja kaappihomoja pitääkseen geenit kierrossa.

Ei kaikki hyödyttömät asiat karsiudu pois evoluutiossa. On meillä vielä häntäluukin.

Vierailija
34/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? ... siis jo 90-luvalta lähtien on ollut tiedossa se tosiasia, että homoseksuaalisuus yms. ovat psykologisia ilmiöitä joihin vaikuttaa vahvasti vallalla oleva yhteiskunta. Missä tynnyrissä ihimiset oikein elävät? :P

Nämä vaikuttavat vain julkihomouteen :)

Vierailija
35/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei määrääkään. Sen sijaan sikiökehityksen varhaisvaiheen olosuhteet vaikuttavat aivojen rakenteen muotoutumiseen ja ihmisen seksuaalisen suuntautumisen kehittymiseen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prenatal_hormones_and_sexual_orientation

Ihimisen seksuaalinen suuntautuminen on opittua käytöstä (nurture).

Hiukan vaikea uskoa, että voimakkaan homoseksuaalisvastaisessa ympäristössä elämänsä eläneet olisivat jostain oppineet suuntautumisen jota joutuivat koko elämänsä peittelemään ja häpeämään. 

Vierailija
36/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei määrääkään. Sen sijaan sikiökehityksen varhaisvaiheen olosuhteet vaikuttavat aivojen rakenteen muotoutumiseen ja ihmisen seksuaalisen suuntautumisen kehittymiseen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prenatal_hormones_and_sexual_orientation

Ihimisen seksuaalinen suuntautuminen on opittua käytöstä (nurture).

Hassua vain että sitä esiintyy kohtuullisen saman verran ihan riippumatta siitä millaisessa kasvuympäristössä ihminen kasvaa.

Linkkiä tutkimukseen? 

Vierailija
37/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ihmisen kehityksessä vaan aika moni asia voi mennä aika moneen suuntaan, eikä kyse ole niinkään kasvatuksesta vaan olosuhteista, kohtelusta, vuorovaikutuksesta,  lähipiirin eri valinnoistakin ym.

En usko tuohon kohtelun tai vuorovaikutuksen merkitykseen yhtään. Homoseksuaaleja kasvaa hyvin erilaisissa olosuhteissa ja perheissä. Ei ole mitään tapaa, millä voisi tehdä lapsesta heteron tai homon. 

Vierailija
38/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homoseksuaalisuus on ehdottomasti synnynnäistä.

Väärin. Homoseksuaalisuudella ei ole mitään tekemistä ihimisen biologian kanssa. Se ei ole biologinen ominaisuus.

Vierailija
39/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, hieman vaikea uskoa, että olisi umpihetero (ei viehättyisi samasta sukupuolesta millään tavoin) ja silti valitsisi elää homona. 

Jos pystyy valitsemaan, kumpaan sukupuoleen aikoo tuntea vetoa, on biseksuaali. 

Vierailija
40/48 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homoseksuaalisuus on ehdottomasti synnynnäistä.

Väärin. Homoseksuaalisuudella ei ole mitään tekemistä ihimisen biologian kanssa. Se ei ole biologinen ominaisuus.

Olet väärässä. En aio perustella, koska sinäkään et sitä nähnyt tarpeelliseksi.